Toon posts:

[Outlook 2003] Contacts additionele mailbox in adresboek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op onze exchange server (SBS 2003) is, naast 4 andere accounts, een account aangemaakt die binnen Outlook 2003 op Windows XP pro als additionele mailbox wordt geopend (advanced account settings). Mail en contacts etc kunnen door alle domeingebruikers worden bekeken en iedereen kan namens dit account op inkomende mail reageren (Send on behalf...). echter deze contacts list kan ik niet te zien krijgen als ik op het adresboekje klik.

Normaal gesproken kun je rechtsklikken op de Contacts folders en aanvinken 'Weergeven als email adresboek' , maar dit lukt niet bij een additionele mailbox.

Ik heb onder het account van de betreffende user de permissions open gezet, maar in principe mag en kan iedereen al alles. Het enige dat niet wil lukken is als ik het adresboekje klik, ik de contacts van deze additionele mailbox kan zien.

In Outlook kan ik niet meer opties vinden dan de permissions die ik al geprobeerd heb, op de Exhange server heeft iedereen rechten voor het benaderen gekregen. Google heb ik niets relevants kunnen vinden. Exchange 2003 boek zegt hier verder ook niets over

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Misschien staat de optie "Personal" (of Persoonlijk) aan voor de contactpersonen?? Als je nl objecten (kan alles zijn, contact, e-mail, agenda-afpsraak) als Personal labelt dan kan je die niet zien als je die map deelt met een andere gebruiker. Voor je 'verborgen afspraakjes' dus ;)

edit:
Shit, het heet eigenlijk "Private"; zie ook rechtsonder op dit schermschot!

[ Voor 24% gewijzigd door Ook op 14-12-2004 18:26 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het niet. In Folder View (Outlook 2003) zie ik (en alle andere users) ook wel alles en dus ook de Contacts folder + alle entries. Alleen als je een nieuw email bericht aanmaakt en je kiest To: (het adresboekje dus), dan krijg je een overzicht van je adresboeken waar je uit kunt kiezen. Daar staat hij dan niet tussen.

De vraag is, hoe krijg ik die Contacts folder ook daar te zien.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 11:45
Komen er bij de contactpersonen van die extra mailbox nog contacten bij, of is dit statisch ?
Als dit zo is, kan je er misschien beter een adresboek op de server bij kunnen maken.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ahh, nu snap ik het probleem pas :)
Maareh, je schrijft je in start-post:
Normaal gesproken kun je rechtsklikken op de Contacts folders en aanvinken 'Weergeven als email adresboek' , maar dit lukt niet bij een additionele mailbox.
Waarom lukt dit dan niet? Is die optie grayed out oid?
Misschien moet je even (eenmalig) een nieuw Outlook profiel aanmaken waarin je alleen die algemene mailbox hebt en geen secundaire boxen en lukt het dan wel.

Wees consequent, maar niet altijd

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 09:59
Is er al eens met outlook en dat user account op die mailbox ingelogd ?

Dacht dat er tijdens de eerste keer inloggen met Outlook ook de nodige dingen nog op de exchange server geregeld werden

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Een adresboek op de server erbij maken is geen optie, hiervoor kan ik ook de public folders gebruiken. Dit is natuurlijk mogelijk, maar er wordt een PDA gebruikt die met Exchange de Contacts moet synchroniseren. Dit lukt alleen niet met Public Folders, vandaar dat ik een extra user heb aangemaakt wiens mailbox als additionele mailbox bij iedere gebruiker wordt geopend. In deze mailbox komen dan ook de Contacts voor iedereen terbeschikking. Op deze manier lukt het synchroniseren met een PDA wel.

De optie om de Contacts van een additionele mailbox als email adresboek zichtbaar te maken is niet greyed -out, hij is er gewoon niet. In de "eigen " mailbox (voor elke user) is die optie er wel. Als je op het domein aanlogt met dit account en Outlook opent, heb je die optie inderdaad wel. Maarja, daar heeft de rest van de users niks aan.

Er is al eens met het account aangelogd. Op deze manier heb ik de permisions gezet, maar ook met alle permissions open heb ik deze optie niet.

Het is natuurlijk wel zo dat je een Contact uit de additionele mailbox een mailtje kunt sturen vanuit de Folder list, maar het is vervelend dat ik de Contacts niet in het lijstje van Adresboeken kan zetten.

• aZuL2001
Heb je de map contact voor die extra user wel ingesteld als adresboek ?
Moet je wel met die user inloggen.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
je bedoeld weergave als email adresboek ? ja dat heb ik gedaan, maar dat geldt alleen voor de betreffende lokale Outlook en niet voor de gehele Exchange omgeving.....

• aZuL2001
hmm.

Dan weet ik het ff ook niet.
Dacht dat ik in het verleden dat zo geregeld had.
Heb ff geen setup bij de hand waarmee ik het voor je kan proberen.

Check anders http://www.sbs2000.info eens.
Daar staat ook het nodige :)

En http://www.msexchange.org.../ms_exchange_server_2000/

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1