The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Ik zou die clocksnelheid verhogen naar 2400mhz. 200mhz extra is veel beter voor de algemene snelheid dan je cas varierend tussen 3 en 2 te laten zakken.
[ Voor 10% gewijzigd door eR1k op 10-12-2004 22:00 ]
Of allebei natuurlijkEntity_Razer schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:52:
Ik heb nu men pC:
AMD 2500+
512MB DDR 3200
9800PRO@XT
op
2200 clockspeeds lopen core
512MB RAM op de 200mhz FSB
en de 9800 pro op iets van een 420/370 ofzoiets.
Nu kan ik kiezen, ofwel men PC nog verder duwen en dan de timings van 8-4-4-2.5 opgeven en naar 2400MHZ gaan maar dan op 8-4-4-3 gaan staan qua timings.
OF
dit behouden, er nog wat volt bijkappen op die Vdimm's (en een fan) en er 8-4-4-2 van maken.
wat denken jullie? wat zou het beste zijn?
alvast bedankt
Ik zou sowieso voor de extra CPU snelheid gaan, maar met een beetje extra voltage op het mem kun je die timings wel op 2,5-4-4-8 houden. Misschien zelfs nog wel iets strakker.
Wat voor mem is het precies? (merk type, chips ed.)
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Samsung chips, geen idee welke juist ofzo maar zal niet echt vet zijn aangezien het maar Apacer ram is 
Nu moet ik wel zeggen dat sinds ik een nieuwe voeding gestoken heb en de kabels wat properder weggewerkt dat de temps al wat gedaalt zijn dus ik kan misschien nog wel wat verder drijven hoor
En btw
zou chipsetvoltage verhogen helpen om de ram nog harder te laten gaan of help dit enkel bij echt extreme gevallen?
Nu moet ik wel zeggen dat sinds ik een nieuwe voeding gestoken heb en de kabels wat properder weggewerkt dat de temps al wat gedaalt zijn dus ik kan misschien nog wel wat verder drijven hoor
En btw
zou chipsetvoltage verhogen helpen om de ram nog harder te laten gaan of help dit enkel bij echt extreme gevallen?
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
als je nu nog aan je default voltage voor je NB zit dan kan een beetje extra sap geen kwaad hoor
Zou nieuw (lage timing) mem niet een beetje handiger zijn? (AMD cpu)
Of iets meer geheugen, als je veel geswap krijgt naar je disk. aka koffiezetapparaat
Of iets meer geheugen, als je veel geswap krijgt naar je disk. aka koffiezetapparaat
Pagina: 1