Toon posts:

TFT / switch probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 15" TFT scherm (NEOVO F-415) en een "standaard" KVM switch om van 2 computers tegelijk gebruik te kunnen maken met 1 keyboard/monitor/muis.
Hiervoor had ik een 15" CRT en werkte alles prima, nu heb ik het probleem dat ik op de windows computer een "out of range" melding krijg na het bootscherm van windows XP.
Ik heb verschillende resoluties geprobeerd (800*600 - 1280*1024) met verschillende vernieuwingsfrequenties (60Hz - 85Hz) maar bij alles krijg ik de zelfde melding.
Als ik de TFT direct op de computer aansluit, dus zonder switch ertussen, werkt het wel prima.
Ik heb de meegeleverde drivers van het beeldscherm geinstalleerd maar ook dat mocht niet baten.
Heeft iemand enig idee wat hier fout gaat en hoe dit kan worden opgelost?

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-08 14:45
Jouw TFT beoordeelt het signaal van de videokaart blijkbaar strenger dan je oude CRT. Wat er in principe dus gebeurt is dat er een hoop van het signaal verloren gaat op het moment dat het langs de schakelaar komt. Ook moet het signaal langs de dubbele lengte aan kabels. Daardoor komt het ook dat de TFT wel wil werken als je hem direct aan de PC hangt. Dit is niet echt op te lossen zonder grove tweaks te doen, of geld uit te geven.

De tweak: beide kabels een stuk inkorten en de stekkers er weer aanzetten, maar als je dit niet netjes en precies doet ben je nog niks verder

Geld: Wat misschien zou kunnen werken is een repeater net achter de switch zetten, maar dit weet ik niet zeker.

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:39

Movinghead

ing.

dit komt me bekend voor, heb dat bij 2 servers ook, wou een TFT gebruiken scheelt ruimte in de patchkast :P, maar de KVM switch laat alleen maar 75Hz op de output toe, waardoor een TFT die 60Hz is niet aangestuurd kan worden. Met als gevolg weer een lompe CRT in de kast.

oja het ging om een AvoCent SwitchView KVM switch

[ Voor 12% gewijzigd door Movinghead op 10-12-2004 22:22 . Reden: model KVM switches ]

Verwijderd

Topicstarter
hmz blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit probleem..
Wat veel vreemd is, is dat ik hiervoor een oude win98 bak had ipv deze winXP compu, waarbij het wel prima werkte..
Misschien ligt het aan het feit dat ik een onboard VIA/S3G UNICHROME IGP Videoadapter heb?

• Triggy
Onboard video is idd berucht om zijn brakheid, en ook vooral qua signaal-eigenschappen, dus dat kan ook ja. Dus misschien kan je proberen er een goedkope (lees: oudere) videokaart in te steken, met een betere uitgang.

[ Voor 34% gewijzigd door Triggy op 10-12-2004 22:08 ]

• Movinghead

Movinghead

ing.

Triggy schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:06:
Onboard video is idd berucht om zijn brakheid, en ook vooral qua signaal-eigenschappen, dus dat kan ook ja. Dus misschien kan je proberen er een goedkope (lees: oudere) videokaart in te steken, met een betere uitgang.
Dit probleem zit niet bij de videokaart maar op de KVM switch zelf deze support alleen 75Hz, een CRT kan dit aan, een TFT niet. Dus als je zo'n KVM switch hebt zit je op een CRT helaas.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit probleem zit niet bij de videokaart maar op de KVM switch zelf deze support alleen 75Hz, een CRT kan dit aan, een TFT niet
Absoluut uit de lucht gegrepen. Sterker nog, ik zit op dit moment achter een TFT (een LG1710S) die op een 75Hz signaal werkt...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Movinghead schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:23:
[...]

Dit probleem zit niet bij de videokaart maar op de KVM switch zelf deze support alleen 75Hz, een CRT kan dit aan, een TFT niet. Dus als je zo'n KVM switch hebt zit je op een CRT helaas.
dit klopt inderdaad niet, want hiervoor had ik een oude win98 bak waarbij hetzelfde TFT scherm op dezelfde switch wel werkte..

• Movinghead

Movinghead

ing.

Glashelder schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:28:
[...]

Absoluut uit de lucht gegrepen. Sterker nog, ik zit op dit moment achter een TFT (een LG1710S) die op een 75Hz signaal werkt...
Ik doel op die AvoCent :P maar ok met een TFT die 75Hz ondersteunt zal het wel gaan, maar als je die niet ter beschikking hebt, wat ik denk dat hij heeft, is hij aangewezen idd op een TFT die 75Hz ondersteunt of een dikke CRT.

• Triggy
* Triggy kijkt het nog eens na... Ja hoor, zijn tft knippert ook met 75 Hz momenteel

Verwijderd

Topicstarter
maar dan nog is en blijft het vreemd dat het allemaal wel werkte met mijn oude computer..
Ik zal eens een oude videokaart erin gaan proppen... :)
Pagina: 1