CPU verschoven, alleen cpu stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:44
Hoi,

Ik werd gevraagd om naar de pc te kijken, omdat die vrij veel lawaai maakte.
Probleem de koeler zat vol met stof, want toen ik hem netjes voor ze inelkaar had gezet was die toch ene stuk stiller;)

Ik haal de koeler los (BOX koeler van Intell), gaf de koelpasta niet mee en was het als lijm gaan functioneren, met als gevolg dat de CPU uit de socket werd getrokken terwijl die nog dit zat.

Pootjes verschoven, zelfs eentje half gespleten. Rest niks anders dan morgen even een nieuwe CPU te halen (a 200 euro :( )

Maar nu was mijn vraag? Kan dit gevalletje stupido kwaad aan het moederbord of is alleen de CPU stuk nu?

En jah, dit is echt dom heel dom, maar dit is de eerste keer (na 50+ pc's) dat de keolpasta liever lijm had willen zijn, dus baal er verschrikkelijk van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 19:31

Nemesizz

Untouchable

Is mij laatst ook (weer) overkomen...alleen mijn processor doet het nog gewoon (geen kromme pinnen, geen kapotte pinnen niks).

Moederbord doet het denk ik nog wel gewoon. Ik heb wel vaker de processor met koeler eruit getrokken...en is tot nu toe nooit mis gegaan. De processors doen het nog, en de moederborden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ook regelmatig gehad :( Nooit een proc gemold though ;)

Gewoon met een pincet oid proberen de pootjes weer recht te trekken. Die gespleten is lastig, gewoon proberen.

Neem er gewoon de tijd voor, hou in je achterhoofd wat een nieuwe je zou kosten, gedeeld door je uurloon......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 19:27
Hier ook P4 aan koelblok eruit getrokken. Socket 478. CPU en moederbord vergaat het nog steeds goed :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Mooi,

Ik snap het ook niet, meestal gaat het goed (laat de pasta los, en soms gaat die mee, maar niet zo erg dat de pootjes verschuiven...

Echt behoorlijk lelijk.. Maand studiefinanciering naar de klote, maar ach. Shit happends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
RoamoR schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:45:
Ook regelmatig gehad :( Nooit een proc gemold though ;)

Gewoon met een pincet oid proberen de pootjes weer recht te trekken. Die gespleten is lastig, gewoon proberen.

Neem er gewoon de tijd voor, hou in je achterhoofd wat een nieuwe je zou kosten, gedeeld door je uurloon......
reeds geprobeerd :) Probleem is alleen dit die gespleten zodanig slecht vast zat, dat die bij het recht buigen los liet..

dus dan rest er niks anders dan je fout inzien en op de blaren zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36275

Idd, gewoon rechtbuigen en proberen of het werkt. Processors zijn sterker dan je denkt. Mijn TB1@1,55GHz heeft eens een paar uur op waterkoeling zonder water gedraait, werdt dus 120C. Daarnaast heb ik een P4 2,4GHz gehad uit een half uitgebrande systeem. Lag al een weekje buiten in de regen met de proc nog aan de koeler vast, was dr zo af geropt. Koeler eraf geropt, alle poten bijgebogen, laten drogen, gepolijst, andere koeler erop (originele was verbrand), el cheapo mobo eronder en hij loopt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
koentjuh schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:48:
[...]

reeds geprobeerd :) Probleem is alleen dit die gespleten zodanig slecht vast zat, dat die bij het recht buigen los liet..
NIet alle pootjes hebben een functie natuurlijk ;) Probeer hem gewoon eens, misschien heb je mazzel :)

Zie bijvoorbeeld: P4 2.8 Ghz stuk?

[ Voor 13% gewijzigd door Roamor op 10-12-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Anoniem: 36275 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:51:
Idd, gewoon rechtbuigen en proberen of het werkt. Processors zijn sterker dan je denkt. Mijn TB1@1,55GHz heeft eens een paar uur op waterkoeling zonder water gedraait, werdt dus 120C. Daarnaast heb ik een P4 2,4GHz gehad uit een half uitgebrande systeem. Lag al een weekje buiten in de regen met de proc nog aan de koeler vast, was dr zo af geropt. Koeler eraf geropt, alle poten bijgebogen, laten drogen, gepolijst, andere koeler erop (originele was verbrand), el cheapo mobo eronder en hij loopt nog steeds.
Zoals ik al zei, zou graag willen, maar 1 missend pootje is zeker een no go ;)

Maar ben blij dat de rest, volgens jullie, heel moet zijn :) Kan mijn buurjongetje morgen weer sims 2 spelen ;)

@RoamoR: Tis een buitenste.. zou het echt? Dit vraagt om testen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door koentjuh op 10-12-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Probeer um gewo0n eens, kan weinig gebeuren lijkt me ...
1 pootje van de 478 lijkt me weinig verlies ;)

En zoals al gezegt, niet alle pootjes hebben echt wat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

Dit is een typisch intel kwaaltje, ik heb het (helaas) al vaker gezien. In de zaak waar ik werk is het zelfs zo, dat we voor de garantie bij alle nieuwe systemen géén boxed koelers meer gebruiken, maar een cheapass dingetje, alhoewel het schijnt dat je volgens de intel EULA dan ook géén garantie op de CPU meer hebt, alhoewel ik die niet heb gelezen. Bij AMD boxed is het zo dat je 3 jaar hebt met de boxed koeler, met een andere koeler wordt dat één jaar.

Voordeel is wel dat we de proc niet meer mollen door plakkende pasta, cheapass dingetjes zijn van betere kwaliteit dan die intel dingen, blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
Je kan het misschien op de aansprakelijkheidsverzekering verhalen. Jij hebt het gemolt zei moeten betalen(als je begrijpt wat ik bedoeld) dus kunnen ze jou aansprakelijk stellen voor de gelede schade, en dus de cpu alsnog vergoed krijgen.

Of in jou geval je stufi terug.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41762

heb het ook een keer met een klant gehad. maar die had zijn hele socket meegetrokken :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

koentjuh schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:54:
[...]

Zoals ik al zei, zou graag willen, maar 1 missend pootje is zeker een no go ;)

Maar ben blij dat de rest, volgens jullie, heel moet zijn :) Kan mijn buurjongetje morgen weer sims 2 spelen ;)

@RoamoR: Tis een buitenste.. zou het echt? Dit vraagt om testen ;)
Kijk, zo'n processor gebruikt zo veel stroom dat dat niet allemaal door 1 enkel pinnetje gaat, dus heeft hij een hoop pinnen voor dezelfde taak, namelijk het leveren van de bronspanning (Vcc). Als daar 1 pinnetje van afbreekt is er lang geen man overboord natuurlijk. Ik zou dus ff in de datasheets van Intel kijken welke functie het afgebroken pinnetje had. Wie niet waagt wie niet wint natuurlijk, je bent niet echt een Tweakers als je gelijk opgeeft natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
@CABAL, laat hen maar bewijzen dat de boxed koeler er niet op zat, in beide gevallen (Intel & AMD) ;)

Mja, pinnetjes problemen had ik wel gehad met 'n oude AMD K6 333 MHz, stuk of 20 pinnen verbogen nadat me broertje erop stond, 1 eraf bij rechtbuigen en hij deed het nog wel.
Niets vreemds gemerkt ...

offtopic:
M'n AMD boxed koeler had dat kauwgom-like koelpasta onderop,
dat blijft ook plakken als 'n gek, erg irritant, gelijk vervangen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Laatst online: 15:41
Je kunt heel simpel bekijken waar de pin voor bedoeld was: Intel heeft prachtige spec-sheets die je kunt downloaden. Het zou namelijk kunnen zijn dat het pinnetje te maken heeft gehad met de voltage-regeling. Dan staat er wel of geen spanning op die pin, en samen met die informatie van wat andere pins 'weet' het moederbord wat de Vcore moet zijn. Stel dat de afgebroken pin toch al met de aarde verbonden was, dan maakt het verder geen zak uit of 'ie wel of niet daadwerkelijk in de socket zit. Als er in dat geval spanning op had moeten staan, dan resulteert het in een andere Vcore.

Ik zou even uitzoeken waar de pin oorspronkelijk voor bedoeld was, en misschien is het heel makkelijk te verhelpen.

[edit]

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat voor proc. was het precies?

[ Voor 8% gewijzigd door ESteg op 10-12-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Het gros staat weer rechtop, wat het recht. Echt recht krijg ik het nooit meer,

Bij naderinspectie bleek dat er 2 pinnetjes uit waren. Wil het wel proberen maar lijkt een kansloze zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:05
wie niet waagt, wie niet wint :)

maar ik zou het nog wel een keer proberen, het is een hoop geld hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
Ben op zoek naar de pin-out. Welk type processor is het? P4 / Celeron? Northwood?

[edit]

Onderaan deze pagina http://support.intel.com/design/pentium4/datashts/298643.htm kun je de Datasheet downloaden van de Northwood P4's - die kans leek me het grootste. Anders moet je naar de Intel site > Support > Processors > Processor kiezen > Documentation (rechterzijde pagina) > en dan bij de Datasheets jouw processor er uit vissen.

Alvast succes :)

[ Voor 70% gewijzigd door ESteg op 10-12-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Oke, gedaan.. En hij is dood..athans pc gaat aan, en doet alles behalve de wel bekende piep en beeld geven, wat mij een dode cpu lijkt..

Klote dus :(

Offtopic

Wat is dat kliksysteem van de P4 en zijn koeler verschrikkelijk erritant zeg, als je er al de p in hebt... Damn, een hoekje wou niet loslaten.. :( uiteindelijk wel naar veel kracht..

Ik doe dus niks maar, aangezien ik nu in zon bui ben dat ik alleen maar meer stuk maak, druk, kracht teveel zet..

Morgen een nieuwe halen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
Bekijk nou gewoon even rustig welke pins het zijn, misschien is het heel makkelijk op te lossen als je de datasheet ernaast legt.

Mocht je de proc. anders weggooien, dan heb ik nog wel interesse - het lijkt me zonde om hem nu al af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Kun je zo'n pin niet solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105909

je kan natuurlijk ook proberen om in de ontbrekenende pinnetjes een stukje koperdraad oid te stoppen (in de socket)
met wat geluk lukt het alsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Pootje kun je vastlijmen met geleidende lijm, JAH !! werkt !!

Boxed coolers kun je prima gebruiken. Wat dan te doen ? Pasta-tape eraf peuteren, met thinner goed schoon boenen en dan KOELPASTA !! gebruiken die lekker nat is, iig niet te droog !

Werkt prima, nooit meer gedoe !

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Dit probleem is nou gewoon echt routine voor mij geworden.. hoort erbij. Die koelpasta van tegenwoordig is gewoon net bisonkit of zo. Maarja elke Proc. heeft het bij mij tot nu overleefd hoor. :) en ja heel af en toe ff wat pootjes rechtbuigen he.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
@Jojarno, Geluk heeft er niets mee te maken, het moet gewo0n kunnen lukken.

Er kan niets ernstigs beschadigd zijn lijkt me, koperdraadje en hop, zoals het werkt bij de nieuwe 775 zegmaar ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SH4D3H op 10-12-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

koentjuh schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:38:
Oke, gedaan.. En hij is dood..athans pc gaat aan, en doet alles behalve de wel bekende piep en beeld geven, wat mij een dode cpu lijkt..

Klote dus :(

Offtopic

Wat is dat kliksysteem van de P4 en zijn koeler verschrikkelijk erritant zeg, als je er al de p in hebt... Damn, een hoekje wou niet loslaten.. :( uiteindelijk wel naar veel kracht..

Ik doe dus niks maar, aangezien ik nu in zon bui ben dat ik alleen maar meer stuk maak, druk, kracht teveel zet..

Morgen een nieuwe halen dus
socket gaatje volgieten met zilverlijm oid :P grote kans dat hij dan wel werkt :D (ik zou het iig wel gaan/willen proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Terw_Dan schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:02:
[...]

socket gaatje volgieten met zilverlijm oid :P grote kans dat hij dan wel werkt :D (ik zou het iig wel gaan/willen proberen).
Lijm dan dat pinnetje vast ! Gewoon met achterruitverwarmingzilverlijm (leuk scrabble-woord :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53

Exigence

dnkroz

Gewoon de afgebroken pins in de socket stoppen en je CPU er bovenop zetten. Dat werkt gewoon zonder problemen. Been there, done that ;) Iig met een PIII :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

BacardiBreezer schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:07:
[...]

Lijm dan dat pinnetje vast ! Gewoon met achterruitverwarmingzilverlijm (leuk scrabble-woord :9)
Moet je dat pinnetje nog wel hebben, weet zo niet of dat hier het geval is.
Maar goed, 't zal geen prob geven lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Terw_Dan schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:31:
[...]

Moet je dat pinnetje nog wel hebben, weet zo niet of dat hier het geval is.
Maar goed, 't zal geen prob geven lijkt me.
Je kunt ook altijd nog een pinnetje van een oude andere proc af peuteren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Dan mist die er toch 1?
Dan moet je weer van een andere een pin pikken etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

BacardiBreezer schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:39:
[...]

Je kunt ook altijd nog een pinnetje van een oude andere proc af peuteren !
Klopt, maar P4 cpus zijn over het algemeen nog dermate bruikbaar dat je er geen pinnetjes af gaat halen :+ (tenzij je toevallig een dood exemplaar hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Even een update.

Gisteren een nieuwe CPU gehaald, erop gezet en ik dacht gaan met die banaan...

Maar..

Niet dus :( Compleet het zelfde probleem, alleen nu wel met een werkende processor..

Zou het moderbord beschadigt geraakt kunnen zijn door dat pinnetjes verschoven zijn en in verkeerde gaatjes zijn gaan zitten.. Ik zag nl wat putjes rondom de socket in het moederbord, blijkbaar paste de kapotte cpu wel, maar is die toen in de verkeerde gaatjes gaan zitten bij het aandrukken met de koeler
Zou dit het moederbord hebben aangetast..??

En verder, ben van een 512kb cache naar 1 mb cache gegaan, mag toch geen verschil maken?

Hij doet alles netjes...fans draaien, rode lampje op het moederbord gaat aan, HD begint te spinnen.. en dan waar die een lief piepje moet geven doet die niks meer...

Vergeet ik nu gewoon iets (kan me haast neit voorstellen, heb al zoveel pc's in elkaar gedraaid)???

Het gaat trouwens over de Abit IS7 Mb...Met een PIV 3.0 ghz met 1 mb cache..Lijkt me toch een werkende combinatie normaal gesproken

Of moet ik anders mrogen de winkel dat de pc niks meer doet .. O-) O-)
(en een goede smoes verzinnen waarom er een 1mb cache proc opzit en geen 512 kb)

[ Voor 26% gewijzigd door koentjuh op 12-12-2004 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Heb je je BIOS al gereset? Het zou best kunnen dat je mobo in de war is omdat er nu een Prescott in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

Je hebt volgens mij een BIOS-upgrade nodig voor prescott support (verzin eerst maar een smoes waarom hij warmer wordt en die stroomrekening omhoog is gegaan). Dit is (volgens mij) een 865-plankje, en, tenminste bij de IS7-M is d'r een BIOS-upgrade nodig (minimaal versie 15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Bios update, zat ik me later ook te bedenken in bed.. Ben nu weer terug in groningen, alleen een bios update uitvoeren zonder dat de computer post, dat gaat een beetje lastig?

Is dit een beetje betaalbaar te doen in een PC winkel?

Of iemand die zich geroepen voelt;)

Deze heb ik dus hoogst waarschijnlijk zeker nodig om verder te kunnen:
Fixed a problem where the system cannot boot into Windows if
The OS is installed on the SATA hard disk when both SATA and PATA hard disks are present.
The PATA hard disk is removed after the OS installation.
Updated Prescott CPU micro code.
Changed the default year to 2004.
Updated Intel OSB logo.
Enhanced compatibility with certain non-RAID cards.
Updated INTEL RAID BIOS to version 3.5.0.3003.
BIOS compile date: 02/23/2004.

Tja, het bordje zit erin sinds 10 december 2003, dus waarschijnlijk erg logisch dat die niet werkt..

Alleen hoe komt het in de bios zonder werkende processor..

Maar volgens jullie is het moederbord dus niet dood nadat de oude processor sommige voetjes in de niet daarvoor bestemde gaatjes had geramd en heeft aangestaan?

Final update..
Heb de pc even naar de pc boer om de hoek gebracht, verhaal uitgelegt en hij dacht ook een biosupdatetje of anders een kapotte plak(iets wat mij niet erg waarschijnlijk lijkt, maar toch mogelijk gezien mijn vraag hierboven ;))

Kost 9,50 volgens hem (maar das het standaardbios updatetje, dus vraag me af of deze daar ook onder valt, maar zullen het zien ;))

[ Voor 81% gewijzigd door koentjuh op 13-12-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

sphere

Debian abuser

sleutelen aan bevriende pc's
offtopic:
Volgende keer spreek je natuurlijk af dat als jij sleutelt aan de PC van iemand anders, het volledig op risico van die persoon is. Dit is niet bedoeld om je een trap na te geven, maar een tip om een stukje zelfbescherming in te bouwen.

Ik hoop voor je dat dat mobo niet naar God is. Als ik het topic zo heb gelezen, vind ik het moeilijk oordelen. Kennelijk was er veel kracht voor nodig om die koeler los te krijgen. Gewoon een kwestie van proberen. Hopelijk is het uberhaupt nog mogelijk om het BIOS up te daten.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
sphere2 schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:21:
sleutelen aan bevriende pc's
offtopic:
Volgende keer spreek je natuurlijk af dat als jij sleutelt aan de PC van iemand anders, het volledig op risico van die persoon is. Dit is niet bedoeld om je een trap na te geven, maar een tip om een stukje zelfbescherming in te bouwen.

Ik hoop voor je dat dat mobo niet naar God is. Als ik het topic zo heb gelezen, vind ik het moeilijk oordelen. Kennelijk was er veel kracht voor nodig om die koeler los te krijgen. Gewoon een kwestie van proberen. Hopelijk is het uberhaupt nog mogelijk om het BIOS up te daten.
Ik kende het topic al jah :) ach, ik weet het, tis natuurlijk ook gewoon dom en met het geld komt het wel weer goed hoor, tis nu alleen ff zaak te weten wat er nu eigenlijk stuk is..

Echt veel kracht kwam er bij de processor los laten niet kijken, maar haalde hem er blijkbaar schuin af (normaal bleef de proc altijd zitten dus dacht kan geen kwaad, maar dit keer ging die mee en de achterste rijen pootjes gingen krom..

Met het terug inzitten, nadat ik op advies hier alles weer netjes recht had gebogen, bleek (achteraf, toen ik hem erweer uithaalde) dat ik het toch niet zo goed had terug gebogen want de proc zat een hele rij verkeerd erin (zeg maar 1 teveel naar links) Hij heeft toen even aan gestaan en vandaar dat ik twijfel of de plank nu dood is ofniet..

Verder is het updaten niet echt een probleem, je hebt alleen een 'oude' PIV nodig en niet de nieuwe prescott's .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28048

Een tip voor iemand die ook problemen heeft om het koelblok van de cpu af te krijgen:
laat je pc open, trek de fanconnector van het moederbord af, waardoor de cpufan niet meer draait. Zet dan heel even het systeem aan en weer uit. Nu zo snel mogelijk het koelblok ervanaf zien te halen, nooit trekken, altijd een beetje draaiend proberen. Door de warmte zal het een stuk makkelijker gaan.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22896

Wat je kunt proberen is een spelt in de sockert te zetten. Deze werkt dan als pootje ;)

Heb ik al diverse cpu's mee gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Anoniem: 22896 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:27:
Wat je kunt proberen is een spelt in de sockert te zetten. Deze werkt dan als pootje ;)

Heb ik al diverse cpu's mee gefixed.
Dat gaat allemaal al niet meer op.. De pc werkt weer na een biosupdate.

Schade?

De processor dus ;) Heb er hier een liggen, 3 pootjes eraf, voor de rest veel half teruggebogen pootjes..

Ik heb er niks meer aan, misschien iets voor de soldeer specialist... In principe meot die het nog doen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53

Exigence

dnkroz

koentjuh schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:10:
[...]

Dat gaat allemaal al niet meer op.. De pc werkt weer na een biosupdate.

Schade?

De processor dus ;) Heb er hier een liggen, 3 pootjes eraf, voor de rest veel half teruggebogen pootjes..

Ik heb er niks meer aan, misschien iets voor de soldeer specialist... In principe meot die het nog doen namelijk ;)
Die pootjes willen niet goed solderen. Ik heb het een keer geprobeerd, maar het wordt een hele zwakke verbinding die bij het minste of geringste breekt jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

sphere

Debian abuser

Heb je uberhaupt nog die oude cpu geprobeerd na de tweede keer rechtbuigen? Of heb je dat maar laten zitten.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
sphere2 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:19:
Heb je uberhaupt nog die oude cpu geprobeerd na de tweede keer rechtbuigen? Of heb je dat maar laten zitten.
Jah heb ik gedaan, alleen werkte niet (dit komt of door de drie missende pootjes, of dat hij toch telkens een pootje niet wou accepteren in de socket)
Pagina: 1