[COAX] Kabel stuk

Pagina: 1
Acties:

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Beste Tweakers...

Ik zit met een probleem. Ik heb beneden een TV en boven een TV. Deze ziten beiden op dezelfde kabel. Alleen nu wilde ik een signaal naar m'n computer sturen om zo via m'n TVkaart ook TV te kunnen kijken, dus knipte ik de kabel door en zette er een splitter tussen zodat ik een extra kabel kon aanzetten.

Helaas was dat geen goede actie, want ik heb totaal geen goed beeld meer... Nu heb ik de spitter er tussenuit gehaald en de kabels weer aanelkaar gemaakt maar het beeld blijft slecht...

Iemand een suggestie over hoe ik die kabels wel aan elkaar kan krijgen, zodat ik nog beeld heb?

Zowel tv1 als tv 2 hebben slecht beeld trouwens

Hier nog even een schematische tekening van hoe het eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.gumballonline.nl/coax.jpg

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Wat voor 'n splitter heb je?

Ik heb er zo eentje tussen zitten en werkt perfect. Kabel aan elkaar monteren zonder splitter is altijd slecht beeld. Tenminste, had ik hier wel. Na het goéd monteren van zo'n splittertje werktte het weer perfect.

Zoiets heb ik;

Afbeeldingslocatie: http://www.buytester.com/cable_verification/images/nails/7100.jpg

Die dingen zijn lastig te vinden blijkbaar. Zie ze ook niet op Conrad. Maar ik weet dan ook de exacte benaming niet. Succes!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Je moet er 1 hebben met goede afscherming. Een Satteliet-installateur heeft zeer profi en goede splitters en anders spullen. Kan het je verzekeren ;)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso is wat je daar tekent een recept voor slecht beeldkwaliteit :o

TV signalen zijn analoge signalen, dus is signaalsterkte omgekeerd evenredig met kabellengte, bovendien verzwakt iedere aftakking het signaal verder (meestal met iets van 3dB).

Zoals je hier tekent zou, zelfs als het ging werken, TV1 een sterker signaal krijgen dan computer en TV2 samen, zodanig dat het gewoon onmogelijk zal zijn beeld op TV1 en TV2 tegelijk goed te krijgen. Evt kun je wat oplappen door op de uitgang een versterker te zetten die op de ene uitgang (naar boven) een sterker signaal geeft dan op de andere, maar dat is a) duur en b) versterkers verlagen beeldkwaliteit ook.

Beter idee:
Vervang de tweeweg-splitter op de 'coax aansluiting' (ik neem aan dat je hier de wandcontactdoos (WCD) van je kabelaar bedoelt) met een driewegsplitter, leid gewoon twee kabels naar boven, dan is er nog kans dat TV2 redelijk beeld krijgt. Je kunt het verschil in signaalsterkte compenseren door de kabel naar TV1 van minder dempend (slechter, dunner) coax maken, rond de 65dB, en de kabel naar boven van 75dB+ coax...

Oslik blyat! Oslik!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ok bedankt voor de antwoorden, zal kijken wat ik kan doen! Enig idee wat zo'n splitter kost die in de bovenstaande post wordt genoemd?

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Gumball schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:44:
Ok bedankt voor de antwoorden, zal kijken wat ik kan doen! Enig idee wat zo'n splitter kost die in de bovenstaande post wordt genoemd?
Uhm... een splitter is een splitter toch ? was er eigenlijk vanuit gegaan dat je een 3-weg gebruikt had ? Zou niet weten hoe je het anders had willen doen :)

[ Voor 10% gewijzigd door BacardiBreezer op 11-12-2004 00:57 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BacardiBreezer schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:56:
[...]

Uhm... een splitter is een splitter toch ? was er eigenlijk vanuit gegaan dat je een 3-weg gebruikt had ? Zou niet weten hoe je het anders had willen doen :)
Er is enorme verschil tussen splitters, zowel in hoeveel ze het signaal dempen (hoe minder, hoe beter, <3dB is goed) als in hoe goed ze externe interferentie dempen (meer=beter), bovendien kun je splitters kopen die instelbare demping hebben, je kunt splitters kopen met enkele of dubbele galvanische afscheiding (als hoge voltages of meer van de kabels staan, met name handig als de aarde van de coax afwijkt van de aarde van de huiselectriciteit), ze kunnen eenrichting zijn of retourgeschikt (voor internet, telefonie of digitale TV over de kabel) etc etc etc...

En dan hebben we het nog niet eens over versterkers :+

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1