Toon posts:

HDD valt zomaar uit na 10 min idlen, poweroptions lijkt OK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey
kheb opeens weer een raar probleem.
mn hd gaat zomaar uit na 10 minuten echt heel raar :|
en het ligt niet aan mn powersaving, want daar staat dat ie "never" uit gaat...

kan het aan mijn hd liggen, of is zou het mijn voeding zijn...
kheb geen verdere info over mn hd, alleen dat ie al 3a 4 jaar oud is (40gb)
en mn voeding heb ik samen met een nieuwe kast gekocht, das ongeveer een jaar geleden...
wie kan me helpen....

grtz
jeroen

ps. hij gaat alleen uit als ik echt niets doe op mn pc...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:56:
ps. hij gaat alleen uit als ik echt niets doe op mn pc...
Misschien staat er in je bios dat hij uit mag gaan. Om in je bios te komen moet je bij het opstarten van je pc op "del" drukken. Dan zoeken naar iets met "power options".

Mag ik vragen waarom je het erg vindt dat de hd uit gaat na een bepaalde tijd :?

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 10-12-2004 21:05 ]

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

1e:
welkom op het GoT :9~

heb je al het smart uigelezen?

[ Voor 36% gewijzigd door flippy op 10-12-2004 21:08 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Die "never" bij powersaving;is dat de powersaving in windows of in je bios??
Als het in windows op "never" staat en in de bios op een andere setting overruled de bios meen i :?

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
wwillem schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:04:
[...]

Misschien staat er in je bios dat hij uit mag gaan. Om in je bios te komen moet je bij het opstarten van je pc op "del" drukken. Dan zoeken naar iets met "power options".

Mag ik vragen waarom je het erg vindt dat de hd uit gaat na een bepaalde tijd :?
nou, mijn hd gaat gewoon uit, aan aangezien mijn pc maar 1 hd heeft moet ik weer opnieuw opstarten, En ik moet eerst het voeding kabeltje die in mn hd zit ff eruit doen, en er weer in.
anders zegt ie disk boot failure ofzo |:(

Verwijderd

Watvoor type/merk heb je?

Maxtor? download de maxtor tool en als die een fout tegen komt en je hebt nog garantie: opsturen nar maxtor en hallo nieuwe HD.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 11:30:
nou, mijn hd gaat gewoon uit, aan aangezien mijn pc maar 1 hd heeft moet ik weer opnieuw opstarten, En ik moet eerst het voeding kabeltje die in mn hd zit ff eruit doen, en er weer in.
anders zegt ie disk boot failure ofzo |:(
In geval van power saving (door je bios of door windows xp) zou de hd automatisch moeten opspinnen wanneer je hem aan spreekt.

Kijk of de fout ligt aan een oude bios (bios updaten!) of aan je harde schijf.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in mijn bios gekeken.. en daar staat bij "power" ook dat ie niet uit zo moeten gaan..

ik heb wel is gehad, dat ie opeens uitging, maar dat ik wel mijn achtergrond nog zag, en de muis nog kon bewegen... mar hij ging niet meer aan

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 17:46 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Begin maar alvast met backuppen :/

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• webdokter
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-07-2023
Is het een 7200rpm hdd? misschien dat hij te warm wordt en daarom stopt.

Het is namelijk zo dat, ik heb zelf twee 80gb hdd's (IBM en Western Digital) en daar ging er ook steeds een van uit. Je hoorde hem dan even tikken en daarna stopte hij ermee je hoorde hem ook in toeren teruglopen en de computer ging dan vastlopen. Ik heb toen de kast eens open gedraaid en vond de hdd behoorlijk warm aanvoelen.

Ik had het vermoeden dat de hdd te warm werd en er daarom mee ophield ik heb daarom de cooler (8cm) schoongemaakt en de onderkant van de hdd's ook even afgestoft. Sindsdien heeft de hdd het niet weer gedaan en hij werkt nu gewoon weer goed.

Dus misschien dat je eens moet kijken of de boel wel goed stofvrij is en de cooler schoon is of als hij niet gekoeld wordt misschien eens een koeler erop zetten.

WEBDokter

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat met de toeren verminderen heb ik ook :|
als ik bv heel snel naar D: ga, en daar snel wat mapjes binnenga hoor je de toeren ook zakken..
kzal hem ook is schoonmaken, volgens mij is dat het enige ding wat ik nog nooit schoon heb gemaakt...

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:50:
Je hoorde hem dan even tikken en daarna stopte hij ermee je hoorde hem ook in toeren teruglopen en de computer ging dan vastlopen.
begint meer als een brakke voeding te klinken... :X

[ Voor 35% gewijzigd door flippy op 12-12-2004 12:03 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Pagina: 1