Gratis Partition Manager?

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een server op een lokatie staan die 6 uur rijden is. (Ik in California, server in Nevada). In deze server zitten twee schijven welke met een softwarematige mirror met elkaar gemirrored worden. Onlangs begaf de tweede harde schijf het, en gisteren is er iemand op lokatie geweest om de tweede harde schijf te plaatsen.

Server draait weer prima, alleen de softwarematige mirror werkt nog niet. Deze is vrij simpel weer aan de gang te krijgen, ware het niet dat op de tweede schijf een EISA partition staat van 8 Mb (rest vrije ruimte) waardoor de Mirror niet wil starten.

Deze partitie kan ik niet met de diskmanager van Windows verwijderen, zie ook dit artikel in de Microsoft Knowledge Base: http://support.microsoft.com/?kbid=242168

Dus ben ik op zoek gegaan naar een partition manager om die partitie te verwijderen. Omdat het enige wat ik hoef te doen is die 8 Mb partitie weg te knallen en de rest wel met de Diskmanager van Windows kan lijkt het me een beetje onzinnig om hier meteen $50 voor uit te geven voor Partition Magic of iets dergelijks. Sterker nog, als er geen gratis alternatief is installeer ik mijn eigen versie wel even op die bak en verwijder em daarna wel weer - met een crack dus.

Maar voor ik de illigaliteit in ga om die 8 Mb partitie weg te krijgen wil ik weten of er gratis alternatieven zijn. Het grootste probleem waar ik mee zit is dat die server dus 6 uur rijden verderop staat, en ik er middels RDP prachtig bij kan om op Windows 2003 partities op de tweede schijf kan wegmikken/maken etc, maar dus NIET van een floppy kan booten want dan kan ik het scherm niet meer zien.

Ik vondt al twee gratis Partition Managers, FIPS en Ranish Partition Manager. Beiden hebben echter de limitatie dat ze vanaf schijf geboot dienen te worden en niet vanuit Windows werken.

Ik ben dus op zoek naar een gratis tooltje waarmee ik onder windows die partitie van de tweede schijf kan wegflikkeren. Niets meer niets minder. Ik hoef geen geavanceerde troep waarmee ik kan resizen, move, etc etc..... ik wil alleen die 8 mb partitie weghebben. Als dat betekend dat ik een volledige partitiemanager moet installeren - het zij zo. Maar als het gratis en makkelijk kan sta ik open voor tips! _/-\o_

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Niemand? Zo nee, dan ga ik vandaag de illigaliteit in! >:) >:)

Modbreak:Doe maar niet; en zelfs al doe je het wel; dan hoef je het nog niet te melden

[ Voor 41% gewijzigd door Spider.007 op 13-12-2004 16:56 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-12 19:00
fdisk?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kijk eens naar:
Partitie weg?
Van 2 partities 1 schijf maken
partitie programma

* Freee!! moet beter lezen 7(8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Freee!! op 13-12-2004 17:02 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

De mooiste manier om partities te managen, maar werkt helaas niet onder windows. ;)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Mayco
hmm, en er zijn geen windows ports? dat zou me betwijfelen...

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11 07:50
In de link uit je eigen post staat dat diskpart moet werken. Doe dus gewoon Start -> Run -> Diskpart.

• Mayco
quote anders de vorige twee woorden ook :p
the Recovery Console diskpart command
met nadruk op "Recovery Console", en hoe bereik je dat ding? uhu, via de setup :p

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11 07:50
En wat is het verschil tussen de "Recovery Console diskpart command" en de "Start -> Run -> Diskpart", behalve dan dat de laatste van deze twee voor de topicstarter het voordeel heeft dat deze "remote" te gebruiken is?

Het lijkt me sterk dat de ts het gewenste resultaat niet met diskpart voor elkaar zou kunnen krijgen.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-12 22:36
http://www.compuapps.com/download/swissknife/swissknife.htm
Volgens mij werkt deze niet met NTFS (om partities te maken dan wel)

[ Voor 15% gewijzigd door Canard op 14-12-2004 16:06 ]

Pagina: 1