Toon posts:

Hoge temperaturen bij nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

ik heb het volgende probleem....ik heb een nieuw systeem in elkaar gezet en ik wilde is een keer de overstap maken naar een watergekoeld syteem. Aangezien ik ook een kast nodig had heb ik alles in een besteld.

Kast inclusief WC-set (innovatek goed staat goed aangeschreven dacht ik zo) --->
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1888

Voorlopig alleen mijn cpu aan het circuit gehangen --->
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1901

De reden waarom ik hier post zijn de hoge temp's die ik haal :
idle cpu--->44graden
MB--->30graden
stressed nog niet echt uitgeprobeerd maar zal rond de 50/40 liggen.

Wel merk ik dat de NB chip vrij warm wordt en aangezien die vlakbij de cpu zit heeft die misschien invloed op dit probleem. Tijdens het draaien heb ik gewoon vloeistof toegevoegt totdat het hele circuit vol zat(leek mij de enige manier).

Verdere specs:
intel P4 3.4G
Asus P5AD2 premium
1024Mb Geil geheugen timings 4-4-4-12
Asus extreme AX600xt 128Mb
1x 200G maxtor
silentmax fanless voeding 500W(werd vrij warm in dit syteem dus ik heb de ingebouwde fan constant aanstaan).

Laatste detail de kabels van deze voeding zijn aan de korte kant....dus de 4 polige voedingsstekker voor het moederbord heb ik moeten verlengen. Voorlopig met een kronnsteentje...ga ik nog netjes solderen en voorzien van krimpkous.

Nou ik hoop dat er wat aan te doen is

Bvd

Verwijderd

Tis een intel prescott cpu, dat zijn echte heethoofden. Ik denk niet dat je je om die temps druk moet maken.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 20:17

Nemesizz

Untouchable

Normale temps...niets om je druk over te maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan is dat verklaart iig...hoewel een klasgenoot van me zo'n koolance syteem gekocht heeft en die haalt aanzienelijk lagere temp's.
Is er een manier om die temp omlaag te halen of moet er dan gelijk een nieuwe radiator in. Ik wil namelijk binnenkort ook mijn chipset en video kaart in het circuit gaan hangen.

Tips over te gebruiken WC blokjes zijn ook wlekom trouwens.

Thx

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

misschien leuk om er ook bij te vermelden wat voor cpu die klasgenoot dan heeft?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Het lijkt me een beetje warm... Maar die CPU's worden ook erg warm.
Mijn temps met passieve waterkoeling zijn met p4 2,8 tussen 25-40C. (zoek anders wat post van me op, meestal reply ik op temp. problemen misschien staat er nog iets bij)

Ik had overigens ook dat mijn NB erg warm wordt tot 40C, dit kwam omdat mijn asusbordje de NB onder de processor heeft zitten. Door de waterkoeling, en dus verwijdering van de CPU fan, miste de airflow die normaal over dit blok ging. Maar de NB kan wel wat hebben, hoor. Anders koel je hem met een heatsinkje.

Dan nog de standaardtip:
Zit je blok er wel mooi op, met koelpasta e.d.

Wat waren je temps eerst?

Verwijderd

Topicstarter
@J2pc uiteraard vergeten neer te zetten...mijn klagenoot heeft een P4 3.0G op een zelfde asus board alleen dan de deluxe versie van deze serie. Het leek me niet zoveel verschil uitmaken trouwens tussen zijn en mijn cpu.

@S.pacekabouter ik vond te temperaturen ook wat hoog daarom de post...ik had vooral met dit WC setje wat lagere temps verwacht. Ik zal idd je post's is opzoeken. En voor de rest volgens mij heb ik alles goed gedaan..alles was nieuw dus cpu in de socket-klepje dicht-pasta erop niet te veel niet te weinig-koeler monteren-klaar.

En ik had geen andere temps aangezien ik het syteem direct nieuw opgebouwd heb met dat waterblok erop.

Bedankt iig

Verwijderd

lol, best grappig ik heb dus zo'n Thermaltake Aquarius II setje en haal betere resultaten dan jij:
Idle 32 graden, stressed 35 graden.

En dat met een 80mm radiatortje! Ik versla gewoon zijn dual 120mm rad, lol!
Ik heb een xp2200 lopen op 2000Mhz met 1 gb mem op 400mhz
fan loopt op 800 rpm dus das niet zo veel!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Die 2200+ is dan ook niet te vergelijken met een prescott 3.4Ghz, zelfs al draait ie op 2000Mhz. Het is nu eenmaal bekend dat deze proc's zo warm worden.
Pagina: 1