Situatie:
Ik heb een site draaien met een fotodatabase eraan. De foto's worden in de databaste zelf opgeslagen als BLOB. Nu wil ik, om de performance een beetje op te krikken, dynamisch thumbnails maken.
Ik heb een component gevonden die dit schitterend doet, het enige probleem is dat deze een bestand nodig heeft om te converteren. Ik moet dus mijn BLOB zien op te slaan in een tijdelijk bestandje, deze laten converteren en vervolgens verwijderen.
De code zit als volgt in elkaar:
Database laden (access)
BLOB uit db halen
bestand aanmaken
wegschrijven van BLOB
component aanroepen
bestand deleten
Nu kan ik wel mijn BLOB naar de pagina zelf schrijven (via response.binarywrite), maar het lukt mij niet om dit ook te doen naar een bestand...
Mijn code gaat als volgt:
Ik heb wat zitten googlen, maar zonder veel resultaat.
Ik heb een site draaien met een fotodatabase eraan. De foto's worden in de databaste zelf opgeslagen als BLOB. Nu wil ik, om de performance een beetje op te krikken, dynamisch thumbnails maken.
Ik heb een component gevonden die dit schitterend doet, het enige probleem is dat deze een bestand nodig heeft om te converteren. Ik moet dus mijn BLOB zien op te slaan in een tijdelijk bestandje, deze laten converteren en vervolgens verwijderen.
De code zit als volgt in elkaar:
Database laden (access)
BLOB uit db halen
bestand aanmaken
wegschrijven van BLOB
component aanroepen
bestand deleten
Nu kan ik wel mijn BLOB naar de pagina zelf schrijven (via response.binarywrite), maar het lukt mij niet om dit ook te doen naar een bestand...
Mijn code gaat als volgt:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| rsData.Open "SELECT Inhoud From *******, cnDB, adOpenStatic If rsData.EOF then Response.end Else ' foto opslaan randomize timer dim denrnd denrnd = cint(rnd*999) whichFN="*****/temp/temp" & denrnd & ".del" Set fstemp = server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set filetemp = fstemp.CreateTextFile(whichFN, true) filetemp.write(rsData("Inhoud")) ' dit klopt niet filetemp.Close set filetemp=nothing set fstemp=nothing End If rsData.close Set rsData= nothing |
Ik heb wat zitten googlen, maar zonder veel resultaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 20:27 ]