'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Probeer het eens op rustige tijden.FnF schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:40:
Ik heb een probleem, wanneer ik Speedtest run, en kijk wat mijn downloadsnelheid is, kom ik maar op ongeveer 90KB/s. Maar wanneer ik normaal download of met FlashGet red ik wel 400KB/s, en dat niet 1 seconde, nee, gewoon voor altijd.
Andere bandwidthtest geven hetzelfde probleem.
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Heb het op meerdere sites gedaan, allemaal hetzelfde...
Nee, das wel logisch leek mecardinal808 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:54:
[...]
Of niet te downloaden tijdens de test
Maar heeft iemand nog ideeen?
Nee, dat is het niet, daar ben ik van overtuigdPeter_italia schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:13:
ik denk dat het programma flashget het gewoon onjuist weergeeft had firefox een hele tijd geleden ook last van
Daarnaast geeft de standaard-windows-downloadvenster ook gewoon 400KB/s aan
En het is KB, niet Kb
Is idd van levensbelang bij deze vraag, had je eigenlijk in je TS moet zettenPeter_italia schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:29:
welk abbonement heb je dan?
Life is not about specs, it is about joy!
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ja, gaat via Wanadoo ADSL Plus verbinding.Goost schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:24:
400KB/s komt volgens mij overeen met een bandbreedte van ca. 4096kbps. Klopt het dat je zo'n bandbreedte hebt?
Wel vreemd vind ik het, FlashGet trekt zonder probleem door tot 400KB/s, en de downloadvernster van IE ook wel, maar alle speedtest halen niet meer dan 90KB/s...
//EDIT:
Heb even een wat screenshots gemaakt van FlashGet en Speedtest:
Hier
[ Voor 18% gewijzigd door Phyxion op 11-12-2004 12:27 . Reden: Even wat screenshot toegevoegd ]
Verwijderd
Het heeft geen prioriteit, nog geen oplossing voor gevonden. Beide machines overigens Windows XP SP2 met alle updates. Op beide machines draaien dezelfde services etc.
Het enige verschil is eigenlijk dat op de ene machine firefox is geinstalleerd, en op de andere niet, maar het lijkt mij ERG sterk dat het daar aan ligt.
miss dat je per verbinding 90 haalt (waar speedtest enz van gebruik maakt)
en je via flashget met 4 verbindingen download en dus op ongeveer 400 uitkomt
Het draait hier ook @ WinXP SP2Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 12:32:
Ik heb hier een soortgelijk probleem op één machine. Speedtest.nl, mordax.nl, enz, allemaal geven ze ongeveer 22,x Kb/s aan. Op een andere machine, op hetzelfde netwerk, haal ik wel netjes ~500Kb/s. Als ik het modem uit/aan zet, is het probleem weer een tijdje opgelost.
Het heeft geen prioriteit, nog geen oplossing voor gevonden. Beide machines overigens Windows XP SP2 met alle updates. Op beide machines draaien dezelfde services etc.
Het enige verschil is eigenlijk dat op de ene machine firefox is geinstalleerd, en op de andere niet, maar het lijkt mij ERG sterk dat het daar aan ligt.
BTW, Firefox heeft hetzelfde probleem.
Leek me onlogisch, want IE gebruikt max 2 verbindingen.DutchTSE schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 12:34:
flashget werkt toch met meerdere simultane verbindingen ofzow?
miss dat je per verbinding 90 haalt (waar speedtest enz van gebruik maakt)
en je via flashget met 4 verbindingen download en dus op ongeveer 400 uitkomt
Daarnaast heeft het niks met de bandwidth te maken. Speedtest heeft een snel genoege lijn op 1 verbinding, waardoor je dus altijd het max moet kunnen halen
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Heb het even geprobeerd, maar maakt niks uit. Kwam 1KB/s hoger uit, maar ach, dat wisselt toch iedere keer weerVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 12:40:
Is het bij jou ook tijdelijk opgelost als je het modem uit/aan zet?