Toon posts:

C-schijf formatteren dmv Partition Magic

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 1 grote hd die verdeeld is dmv Partition magic 8 in 2 primaire en 1 secundaire partitie.
Op de C staat XP SP2, op de D staat XP64 bit en de E is de schijf waar al mijn privébestanden op staan.
Nu heb ik ondervonden dat XP SP2 ambetant begint te doen en er dringt zich ook een algemene opkuis nodig van die C-schijf.
Ik werk dmv een dual-boot systeem.
In de boot.ini file staat er:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows XP 64 bit" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP OLD" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Hoe ga ik nu te werk om die C te formatteren. Gewoon de pc herstarten en de XP cd-rom insteken en formatteren maar? Of via Partition Magic de C formatteren?
Ben ik dan die D en E partitie kwijt als ik die C formatteer? Partition Magic staat op de C.
Ik vermoed dat ik die boot.ini file zal moeten kopiëren op diskette en dan later terugschrijven.

Kan iemand me helpen en stap voor stap uitleggen wat er me te doen staat. Ik wil partities D en E NIET kwijt. Enkel de C moet geformatteerd worden.
Graag jullie advies en tips

Mvg

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 13:26
Gewoon die C formatteren tijdens de XP setup. De bootvolgorde is naderhand ook weer gewoon aan te passen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus niet omdat ik de c partitie formatteer (waar partition magic op staat) dat hij bvb de plaatsen van de partities verwijdert of vergeet?

• holoX
  • Laatst online: 24-04 13:26
Nee, als partitionmagic eenmaal de partities gemaakt heeft dan staan ze ook zo. Het verwijderen van PM heeft daar niets mee te maken. Je kunt nu gewoon van XP cd booten, de C formatteren en de ini naderhand herstellen. Je D en E blijven gewoon behouden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is prachtig.
Bedankt voor de tip!

• harry64
  • Laatst online: 23-04 21:17
Even een kopie maken van de boot.ini en op de E schijf zetten, en naderhand veranderen aan de hand van de nieuwe. Of even opschrijven kan ook :p

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit kan je met een beetje Googlen ook zelf vinden. Als je gewoon even een backup maakt kan je ook gerust wat proberen.

Lees Windows Operating Systems - Policy en Windows Operating Systems - FAQ nog eens goed door. Een dualboot herstellen door middel van een edit van boot.ini gaat eigenlijk altijd goed. En als je weer XP installeert (laatste versie) dan zullen er verder als het goed is geen complicaties optreden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.