K8N Neo Platinum + A64 3200 wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Best GoT bezoekers..

ik heb thuis als zovelen een pc, en die heb ik maandag avond uitgezet, daar is niets bijzonder gebeurd, dinsdag ochtend ben ik voor een paar dagen naar het buitenland geweest en ik was gisteravond weer terug, ik zet mijn pc aan, althans, dat wil ik doen, maar hij doet helemaal niets zelfs geen flits ofzow, ik dus eerst alles aan de achterkant uit mijn pc getrokken, ik dacht, misschien veroorzaakt daar iets kortsluiting of iets dergelijks. Maar nee, dat hielp niet, vervolgens binnenin mijn kast ook alles lostrokken wat er maar los kon, harde schijven, branders, fans etc..
Er is nu nog over, een kast, met voeding, mobo, cpu, ram, videokaart, verder zit er niets aangesloten en ook aan de buitenkant zit alleen de power-cable. Maar nog steeds doet ie helemaal niets. Ik dacht eerst dat het de voeding was dus heb ik die eerst getest door de ground met de groene kabel te verbinden, ging gewoon aan, daarna doorgemeten, alles bleek goed, ook een andere voeding geprobeerd, maar nog steeds deed ie niets.
Mijn vraag is wat ik nu het beste nog kan doen, behalve de onderdelen vervangen, waar ik nog achteraan zal gaan, maar die heb ik niet op voorraad liggen.. :)
Terwijl ik weg was is mijn moeder thuis geweest, maar die heeft niets met mijn pc gedaan, en verder komt er niemand bij mijn pc.
Ik heb de search gebruikt, maar niet precies gevonden wat ik zocht.
Mijn systeem bestaat uit:
- MSI K8N Neo Platinum mobo
- AMD Athlon 64 3200+ cpu
- 2 keer 512 MB PC400 ram
- Club3D nVidia GeForce FX5200 128 MB DDR
- Q-Tec 550 W power supply die ik dus vervangen heb voor een 300 W Enlight wat niets hielp

Pikant detail:
- bij het testen van de voeding zaten de eerste keer nog 2 fans aangesloten, waar er eentje van aan ging, en eentje niet, ze waren direct op het mobo aangesloten. En ik dacht dat ze het allebei niet zouden moeten doen, (of anders allebei wel) maar eentje deed het wel, en eentje niet.
- 2 keer flitste de pc heel even aan, dat was zeer kort, mijn fans draaiden misschien 1 rondje, meer niet, en dat was terwijl ik mijn powercable uit mijn voeding trok

ikzelf denk dat het aan mijn mobo ligt, maar die vervang ik niet zo snel, en aangezien hij dus echt helemaal niets doet kan ik zelf ook niet veel,
mijn vraag is of iemand weet hoe ik alles kan testen / doormeten of iets dergelijks en wat het misschien kan zijn..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Als je bv je videokaart of geheugen eruit haalt "piept" het moederbord dan ook? Als dat niet het geval is kan het aan de CPU of de mobo liggen.

En wat voor fans heb je eruit getrokken. Toch niet de fan van de CPU want anders is je CPU waarschijnlijk veel te heet geworden

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coldcat schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:37:
Als je bv je videokaart of geheugen eruit haalt "piept" het moederbord dan ook? Als dat niet het geval is kan het aan de CPU of de mobo liggen.

En wat voor fans heb je eruit getrokken. Toch niet de fan van de CPU want anders is je CPU waarschijnlijk veel te heet geworden
ik zal mijn videokaart en geheugen eruit halen, en het waren case-fans die ik eruit heb gehaald, (die heb ik er zelf extra bij gezet, voor wat extra air-flow en voor de sier) uiteraard niet mijn cpu fan, maar ik heb alles ook pas los getrokken nadat hij niet meer wou opstarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk toch dat het de voedingen zijn, Qtec is niet echt goed, en Enlight klinkt ook niet echt best.