Toon posts:

switch probleem2

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 5-port switch aangesloten op mijn modem en op 2 pc (win98 en win XP), ik heb internet op de winxp pc maar op de andere (win98) niet, nou heb ik net winipconfig gedaan op de win98 pc en deze heeft wel een ip adress de kabel is zeker goed daar ligt het niet aan. ik denkt dat ik het gewoon moet instellen maar ik weet niet hoe. ik heb de faq gelezen maar ik begrijp er niks van. ik heb al geprobeerd zelf handmatig het subnetmasker, standaardgateway en het ip in te stellen. Dit allemaal zonder succes. :? Wat ik probeer te doen is om internet te krijgen op de win 98 pc zonder een netwerk te maken.

Ik hoop niet dat ik deze keer (weer) een forumregel heb geschonden en excuses voor de vorige keer. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 19:16 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

hoe een post aan te maken

Je kunt nu nog je eerste post editen, als er een modje langskomt lijkt het me weer een slotje ;)

edit:
wat wel mist in dat stukje is het dumpen van de Ipconfig /all

[ Voor 16% gewijzigd door SSH op 10-12-2004 20:31 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij heb je gewoon een router nodig :Y)

Tenzij je PC1 natuurlijk als router fungeert, maarja, dát zeg je er weer niet bij...

Als je nou eens in correct Algemeen Nederlands beschrijft wát je wil en hóe je het zélf al hebt proberen te doen, dat zou een boel schelen..

[ Voor 72% gewijzigd door Osiris op 10-12-2004 20:32 ]

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 21:39
modem, watvoor modem. adsl? met / zonder router functie. die (bijna) gratis dingen die je bij je abbo krijgt, zijn alleen modem, en kan je dus maar met 1 pc tegelijk gebruiken...

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Anyway mijn glazen bol weet al wat jouw probleem is:
Je modem is transparant. Dat betekend dat hij al het internet verkeer doorstuurd naar een netwerk kaart.

Je zult je modem dus anders moeten instellen. (NAT, als router)

Soms kan dit niet zoals bij kabelmodems van bv Chello. In dat geval zul je internet moeten delen op je XP machine, voer daarvoor de wizard uit.
Je kunt ook een router kopen die het internet deelt. Deze moet dan wel MAC adressen kunnen klonen.

• Osiris
  • Niet online
SSH schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:38:
Deze moet dan wel MAC adressen kunnen klonen.
Ligt er maar weer helemaal aan wat voor ISP hij heeft :Y) Allemaal info die we missen bb10 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 10-12-2004 20:40 ]

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Osiris schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:40:
[...]

Ligt er maar weer helemaal aan wat voor ISP hij heeft :Y) Allemaal info die we missen bb10 :)
Juist dat zeid/bedoelde ik ook, anders heeft ie ook genoeg aan zn switch want dan kan hij zn modem laten routeren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een chello modem voor telefoon en internet in één. En hoe moet ik mijn computer instellen als router? Dat begrijp ik niet :)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stel je zou de linkjes die je worden aangedragen lezen, dan had je het geweten!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:41:
ik heb een chello modem voor telefoon en internet in één. En hoe moet ik mijn computer instellen als router? Dat begrijp ik niet :)
In de FAQ van dit mooie subforum staat het volgende linkje: Hoe deel ik Internet ?

Misschien erg nuttig voor je om deze eens door te nemen :)

Verwijderd

Je hebt geen switch nodig, maar een router.

Je PC kan die taak ook vervullen, maar dan heb je er 2 netwerkkaarten in nodig plus wat speciale software, en redelijk wat kennis van zaken, en, no flame intended, maar je komt niet over als iemand met kennis van zaken. Had je gewoon laten informeren bij de computerzaak, en dan hadden ze je een router aanbevolen.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:40:
[...]

En wat is ISP? :P

• Osiris
  • Niet online
/me Zucht *, nu moet je toch eens ophouden. Iedereen kent Google wel en JIJ dus ook. Als ik "ISP" inklop op Google heb ik het meteen gevonden als je eens wat langer dan je neus lang kijkt.

GoT is een forum voor de wat ervaren gebruikers (hoewel je niet eens echt veel kennis nodig hebt hoor). Je moet alleen wel begrijpen dat het hier geen helpdesk is en dat je zelf eerst eens op zoek moet gaan naar hoe en wat...

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 19:08
Dit gaat zo echt niet. Je moet altijd eerst de FaQ lezen als je een vraag hebt. Daarna probeer je de zoekfunctie. Als je dan nog niets gevonden hebt, probeer je te zoeken via google.

Mocht je dan nogsteeds niets gevonden hebben, dan kun je hier een topic starten. Maar dan wel met inachtneming van de forum regels.

En ik kan je vertellen dat deze vraag prima is op te lossen zonder topic. Gelieve in het vervolg eerst de juiste stappen te doorlopen, want zoals het nu gegaan is kan het niet nogmaals gebeuren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.