[Exchange 2003] Mailbox blijft groot na legen prullebak*

Pagina: 1
Acties:

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06
Ik draai momenteel Windows 2003 SBS, en nu heb ik het volgende probleem.

Ik heb een user die elke dag een melding krijgt dat z'n mailbox te groot is, wanneer ik dit in exchange controleer klopt dit ook.

Nou zou je zeggen, gewoon een paar items verwijderen en probleem opgelost, nou daar ligt het probleem.

Wanneer er items worden weggegooit in Outlook 2003, komen deze terecht in de prullenbak. Wanneer de prullenbak geleegd word, zijn de items weg (logisch). Wanneer nu de mapgrootte word opgevraagd van de prullenbak, is deze in outlook 0 KB, maar het tabblad ernaast (iets van exchange server) is ie 175 MB.

Nu heb ik gezocht en ingelezen, en dit komt door de retention time. Daardoor verwijderd hij de items pas na zoveel dagen op de server. Deze stond ingesteld op 30 dagen, deze heb ik verlaagd naar 15 dagen, maar dat heeft niet geholpen.

Is er ook een mogelijkheid om deze box handmatig te legen?

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Ja, die historie kun je opvragen vanuit outlook. Map verwijderde Items selecteren, en dan vanuit het menu "tools" - "Recover Deleted Items" kun je de verwijderde items zien en verwijderen.

Echter, dit gaat je probleem denk ik niet op lossen. Deze retention Items tellen namelijk niet mee in de mailbox size en hebben dus geen invloed op je maximum grootte. Ik denk eerder dat je met eseutil en isinteg aan de slag moet om een database check en repair te doen. Ik denk dat er ergens een corruptie in deze mailbak zit. (Dit ook volgens microsoft die meld: "Run isinteg.exe when reported number of items in a mailbox does not match what realy is in that mailbox")

Info over de werking van de tools kun je uiteraard terugvinden op de MS knowledgebase. (overigens is het handig in de naam van je Topic iets beter te verwerken wat het precieze probleem is.)

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je allemaal al geprobeerd? Wat is de default-limiet van een mailbox in je Exchangeconfiguratie? Heb je misschien al eens aan archiveren gedacht? hoe groter de mailboxen hoe minder de performance over het algemeen wordt.

Je kan misschien de store eens defragmenteren, niet zeker of dat van invloed kan zijn. Wat heb je verder allemaal al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

titelfix en move Professional Networking & Servers > Software Algemeen, want softwareproblemen mogen gewoon in SA.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 16:09
Waarschijnlijk doet de Clean Up agent wel wat jij wil... Even met rechts klikken op je mailbox store in de System Manager.

• helpme
Ik ben bezig geweest met isinteg: isinteg.exe -s win2k3 -fix -test alltests
en met eseutil met verschillende parameters erachter, maar niks blijkt te werken.

Mijn default-limiet op de mailboxen is 175 mb, dit is meer dan genoeg voor normale werkzaamheden. Dat archiveren is niet nodig, want als alles goed werkt is die 175 mb meer dan genoeg.

Ik heb ook nog de cleanup-agent uitgevoerd. De processor is dan even heel druk bezig, maar er verschijnt geen vensters of informatie, klopt dit?

Verder heb ik, als je naar tools" - "Recover Deleted Items" gaat, de mailtjes die daar staan ook verwijderd. maar dat zijn lang geen > 2000 items.

• helpme
kick

ben weer het hele weekend aan het zoeken/prutsen geweest, snap er niks meer van. dus elke reactie is zeer welkom

• helpme
Na lang zoeken en prutsen een oplossing gevonden.

Geef een gebruiker full control op de mailbox of store, en log als deze gebruiker in.
Start nu Outlook op, en open de desbetreffende mailbox, nu staan er opeens wel allemaal mailtjes in de "verwijderde items" map, die er voorheen niet stonden. Deze kun je nu ook verwijderen.

Als iemand hier een verklaring voor heeft, en misschien een oplossing om het probleem in de toekomst te verhelpen, graag!!!

In ieder geval, dit is een manier hoe je ze wel kunt verwijderen.
Pagina: 1