Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!
Er is niet echt veel ruimte en dat ding zal best resoneren ja. Ik zou gewoon een fangaurd erop maken (simpele hoor je het minste). Dan heb je nergens last van
.
Dat hij herrie maakt betekent dat hij niet genoeg lucht aan kan zuigen.
Mijn oplossing: gebruik afstandsbusjes om je ventilator niet strak tegen het rooster aan te plaatsen. Of in dit geval een stel moertjes, of nog beter: rubber busjes (die ook voor schijfgeluidsdemping gebruikt worden)
Je krijgt dan niet 100% verse buitenlucht (merendeel is recyclede kastlucht die nogmaals door het rad gaat), maar je raakt wel je herrie kwijt.
Die 10C krijg je niet meer terug, maar 5C zal wel lukken denk ik.
Fanguard is wel leuk, maar mijn oplossing is goedkoper
Mijn oplossing: gebruik afstandsbusjes om je ventilator niet strak tegen het rooster aan te plaatsen. Of in dit geval een stel moertjes, of nog beter: rubber busjes (die ook voor schijfgeluidsdemping gebruikt worden)
Je krijgt dan niet 100% verse buitenlucht (merendeel is recyclede kastlucht die nogmaals door het rad gaat), maar je raakt wel je herrie kwijt.
Die 10C krijg je niet meer terug, maar 5C zal wel lukken denk ik.
Fanguard is wel leuk, maar mijn oplossing is goedkoper
[ Voor 6% gewijzigd door Resistor op 10-12-2004 19:08 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Ik heb dit gedaan om van de fanguard af te komen. En van het lelijke van mijn titan fan die OP de kast vastzat. opzich heb ik niets te klagen. IDLE issie 30 graden (P4 2.00 Ghz @ 2.34 Ghz) en stressed 35 Dit was dus 10 graden lager, exact! Wel jammer.....
Maargoed, volgend jaar staat hier een reserator
Maargoed, volgend jaar staat hier een reserator
Dit rooster heeft qua oppervlakte aan vrije doorlaat veel minder als een fanguard wat dus als toch gevolgd heeft dat de luchtsnelheid toeneemt, want je fan zal ongeveer evenveel lucht blijven aanzuigen. De verhoogde luchtsnelheid is de oorzaak van het lawaai en de de luchtverdeling over je rad zal ook wel minder zijn geworden.
Tja, dat klinkt erg logisch ja. Mischien handig om het rooster met de dremel te bewerken?
Dus door de platte stukjes tussen de opneningen weg te snijden?
Zou best kunnen helpen ja, ik weet alleen niet of het erg mooi wordtXyonN schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:21:
Tja, dat klinkt erg logisch ja. Mischien handig om het rooster met de dremel te bewerken?
Das waar, zoals ik al eerder postte, er komt volgend jaar een reserator, dan blijft deze fan achter om de warmte uit de kast te zuigen. Ik laat het rooster inderdaad maar zo.
Erg jammer van de prestaties, maar het ziet er nu mooier uit!!!
Erg jammer van de prestaties, maar het ziet er nu mooier uit!!!
net iets minder mooi, maar er komt tenminste wel lucht doorheen
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1728

let wel, je kunt de fan hier wel licht doorheen zien...
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1728

let wel, je kunt de fan hier wel licht doorheen zien...
Pagina: 1