hulp bij aanschaf gigabit ethernet nic

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik ben op zoek naar een gigabit nic om naast mij gewone 100mbit (internet) netwerk een crosslink vanaf mijn werkstation naar mijn server te leggen.

Ik beschik in mijn werkstation al over een 3com onboard gigabit (3c940), heb dus eigenlijk maar 1x gigabit nic nodig voor in mijn server.

Omdat ik in mijn werkstation over een 3com beschik zat ik te denken aan een 3com gigabit adapter (3C2000-T) maar vraag mij af of het t' geld waard is, omdat hij toch te maken heeft met een heel ander type 3com nic in mijn werkstation.

Ik heb geprobeerd reviews te vinden maar die zijn dus erg schaars op internet, heeft de best prijzige 3com nic veel voordelen of kan ik het ook makkelijk met een goedkoop gigabit nicje af? en zijn er ook reviews die dat aantonen?

de server draait btw op linux suse 9.1.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

waarom heb je onze hulp nodig?

Wij kunnen toch niet voor je glazen bollen of jij tegen het maximum aan zit van 100 mbit kaartje?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

waarschijnlijk om reviews te vinden wat goede nics zijn. Die zijn namelijk bijna niet te vinden.

En aangezien de cpu usage van 100Mbp nics al aardig meetbaar is, is dit zeker van effect op Gb Nic's. Tenzij 40% efficientie toch genoeg is voor TS, dan maakt het uieraard niet uit.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Uit eigen tests : mijdt SMC. Deze club maakte de beste 10 Mbps-kaarten die er waren, met name ISA, voor 100 Mbps waren ze goed, maar ook niet meer dan dat (Olicom !!), bij 1000 Mbps zijn ze de draad kwijtgeraakt.

Toen ik 4 zeer uiteenlopende kaarten aan het testen was, (SMC, Intel, 3Com met BoradCom chipset, Compaq Gigabit-module in een dual-FastEthernet kaart) leek de SMC kapot, de rest deed het. Alleen, de testbak was een 166 MHz P1-systeem, toen ik deze later naar een 233 MHz P1-systeem optrok, werkte de SMC ook. Blijkbaar leunt deze zwaar op processor-capaciteit waar de anderen dat minder deden.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large