Een .iso image van 627MB die ik heb gemount onder Linux (gentoo-dev-sources) laat maar 3.5MB zien in Konqueror (ook met du -h op de console). Met df -h geeft hij wel de exacte grootte weer. Wat doe ik verkeerd of hoe is dit mogelijk?
Verwijderd
Eugh, does wat meer info van die cdrom. Als je in de directory gaat waarin je de iso gemount hebt, doe dan eens du -sh .
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:49:
Eugh, does wat meer info van die cdrom. Als je in de directory gaat waarin je de iso gemount hebt, doe dan eens du -sh .
code:
1
2
| laptop iso # du -sh 3.5M . |
eh hoe heb je em gemount ?
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Blaasvis schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:46:
eh hoe heb je em gemount ?
code:
1
| mount -t iso9660 -r -o loop image.iso /mnt/iso |
Ook zonder -t iso9660 -r.
Overigens heb ik de image ook gebrand naar naar CDRW. Hij schrijft keurig
627MB. Echter geeft hij gewoon 3.5MB aan met du.
misschien heeft hij het bootable gedeelte van die cd gemount?
(is het een bootable cd?)
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
Nee. Het is een image van Microsoft Office 2003.bogy schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:02:
misschien heeft hij het bootable gedeelte van die cd gemount?
code:
1
2
| Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/cdroms/cdrom0 627M 627M 0 100% /mnt/cdrom |
Probeer eens met -o loop,unhide
[ Voor 4% gewijzigd door Jelmer op 10-12-2004 19:24 ]
Onder vmware met winxp in eerste instantie hetzelfde. Toen ik echter koos voor 'Show Hidden Files' kreeg wel de correcte filesizes. Met ls -a kreeg ik deze verborgen bestanden onder Linux niet te zien. Wat moet ik doen om deze bestanden ook onder Linux te kunnen zien/werken?Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:08:
Anti Linux beveiliging van Microsoft![]()
En in een andere pc?
Ja! Case-closed. Mensen bedankt voor het reageren!Jelmer schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:23:
Probeer eens met -o loop,unhide
Pagina: 1