In verband met aanschaf van een nieuwe versterker (omdat de kwaliteit van me actiefe versterker nogal slecht was) moet ik me luidsprekers passief gaan filteren.

Of

1 of 2 woofers (bijde woofers hebbe een eigen druk ruimte.)
Waneer ik 2 woofers aansloot klonkt het geluid best wel goed, maar wanner ik maar 1 woofer aansluit komt het geluid echt van een richting en je heb veel meer midde tonen waardoor ik het gevoel heb dat je veel meer details hoort. Het geluid werdt daardoor bij wat slechttre kwaliteit muziek wel minder mooi. Maar bij goeie kwaliteit muziek klonkt het wel beter.
Vanavond laat ik me vader luisteren en ik ben dan benieuwd wat hij beter vind klinken. Er is in iedergeval duidelijk verschil Of zijn er regels dat je woofers niet in serie mag zetten ?
(mischien zonde van de de dubbel woofers maar kwaliteit gaat voor
).
Alleen de filter moet worden berekent , maar ik ken de formule niet
. De woofer en tweeter moet tussen de 3Khz worden gefilterd. Wie weet de formule om L1,L2,C1 en C2 te berekennen ?

Of

1 of 2 woofers (bijde woofers hebbe een eigen druk ruimte.)
Waneer ik 2 woofers aansloot klonkt het geluid best wel goed, maar wanner ik maar 1 woofer aansluit komt het geluid echt van een richting en je heb veel meer midde tonen waardoor ik het gevoel heb dat je veel meer details hoort. Het geluid werdt daardoor bij wat slechttre kwaliteit muziek wel minder mooi. Maar bij goeie kwaliteit muziek klonkt het wel beter.
Vanavond laat ik me vader luisteren en ik ben dan benieuwd wat hij beter vind klinken. Er is in iedergeval duidelijk verschil Of zijn er regels dat je woofers niet in serie mag zetten ?
(mischien zonde van de de dubbel woofers maar kwaliteit gaat voor
Alleen de filter moet worden berekent , maar ik ken de formule niet