Router op een router, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 01:42

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Topicstarter
Nu loopt er hier een netwerk met kabelinternet--> router 4 poorts-->4 computers op internet.

Nu wil ik een 5de pc op internet (xbox) en heb ik er een router bijgekocht om de xbox te kunnen voorzien van eigen IP, hier kom ik niet verder

Op de 1e router staan de volgende instellingen.
eigen ip 192.168.1.1
subnet 255.255.255.0

Public ip 217.122.224.68
Gateway 217.122.224.1
DNS 1 213.51.129.37

DHCP 213.51.144.18

Wat moet ik op de 2de router aangesloten als ik het zo aansluit:

Kabelmodem-->router 4 poorts---> 3pc's
|--> router-->pc en xbox

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 23:16

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je had geen router moet kopen, maar een hub of een switch. Dan had je genoeg aansluitingen gehad. Ruilen indien mogelijk bij de winkel.

This footer is intentionally left blank

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 10:54

P-ter

...

Kabel van de Router met internet access inpluggen in de uplink van de Router voor de PC en X-box.
Dus:

[Internet] -> [Router1] -> PC1 + PC2 + PC3 en [Router1] -> [Uplink van Router 2] -> PC4 en Xbox

En een switch was beter geweest inderdaad... maar goed zo kan het evt. ook werken.
Als het goed is gaat het nu werken, wel even oppassen met de ip adressen, dat je tweede router niet dezelfde adressen gaat uitdelen als de eerste, of DHCP hierop uitzetten en IP's via de eerste router aanvragen.

[ Voor 45% gewijzigd door P-ter op 10-12-2004 17:06 ]

• Tennie

Tennie

Topicstarter
Een hub heb ik ook nog wel liggen, maar de pc en xbox moeten beide een eigen ip hebben.
Dat kan toch niet met een hub?

en in dit geval met de router, ik heb het al zo aangesloten zoals hierboven,
maar dan werkt internet nog niet op PC4, wat moet ik dan instellen op de 2de router?

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 10:54

P-ter

...

--haste-- schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:08:
Een hub heb ik ook nog wel liggen, maar de pc en xbox moeten beide een eigen ip hebben.
Als je de HUB op de eerste router aansluit werkt het wel. Als je DHCP aan hebt op de router.
maar dan werkt internet nog niet op PC4, wat moet ik dan instellen op de 2de router?
Kan zijn dat de tweede router hetzelfde ip gebruikt als router 1, controleer even (als je verder zou willen in deze setup) of ze een verschillend ip hebben. Meestal kan je via dhcp wel een ip van de andere router krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door P-ter op 10-12-2004 17:12 ]

Verwijderd

--haste-- schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:08:

Als je een hub aansluit op 1 van de poorten van je router, krijgen zowel je pc als je xbox een ander ip :) De switch van de router kan namelijk meer ip-adressen uitdelen dan de 4 die jij denkt dat het kan ;)

• Tennie

Tennie

Topicstarter
Oke dan ga ik nu ff met een hub proberen, hoe weet ik welk ip adres de xbox heeft gekregen? (om te kunnen ftp-en naar de xbox)

Verwijderd

Je hebt een switch nodig.

En hiervoor had je m.i. best wat beter kunnen zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.