[Outlook 2003] openen html mail lockup

Pagina: 1
Acties:

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Topicstarter
Als ik met outlook 2k3 een html mail open dan duurt het minstens 5 minuten voor hij deze laat zien. een tekst-mail opent ie in een seconde.

Ik kan dus zonder problemen switchen tussen mailtjes die ik zeker weet die text zijn, als ik tussendoor een html mail aanklik dan duurt het ca 5 min.

Iemand een idee, heb al een beetje rond zitten googlen, helaas geen relevant iets gevonden.

• Vdub

Vdub

Wie anders?

Topicstarter
Mijn excuses voor het openen van een nieuwe topic, ik had met de zoekopdracht gezocht op mijn Nickname, deze die ik zocht kwam allen niet meer naar voren.

Office 2k3 sp1
Windows XP pro sp2

Firewall aan/uit maakt geen verschil

Internet Explorer functioneert goed
Ik dacht eerst dat het te maken had met een grote PST-file, maar dat bleek niet het probleem.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
OK, kan gebeuren. Voor de volgende keer: klik op je eigen naam bij een willekeurige post of meteen op http://gathering.tweakers.net/forum en je krijgt al je topics :)

Te grote PST: zou vreemd zijn. Hmmm. Staat Word ingesteld om de mails te lezen? Schakel als test dat dan even uit; opties-emailindeling-word voor lezen.

Omweg: alle mail als tekst zonder opmaak lezen (opties->voorkeuren->emailopties)

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 12-12-2004 17:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Vdub

Vdub

Wie anders?

Topicstarter
dat helpt wel, alleen heb je dan uiteraard heen html-opmaak meer en dat is nou ook weer niet de bedoeling...

Tevens heb ik net vernomen dat ook WMP10 hier last van heeft.

• Vdub

Vdub

Wie anders?

Topicstarter
Ik denk dat het probleem niet in Outlook ligt, WMP10 is enorm traag met de Gids laden.
Als ik een ander programma, muv Internet Explorer probeer te laden die gebruik maakt van internet duurt dat ook lang, heb al gescand op virussen, niets gevonden.....

Iemand suggesties?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Had je nu alleen Word als lezer uitgezet of meteen heel HTML uitgschakeld?

Maar alle internetapps: check dus even je netwerkinstellingen; hoe ziet je intern netwerk er uit, geeft ipconfig /all de juiste info, gebruik je (in IE en/of ergens anders) een proxy. Ook: check op spyware (zie de FAQ van Beveiliging & Virussen). Is er trouwens een proces dat veel CPU-tijd opslokt als het zo traag gaat?

Niet IE, we de rest: wat als je een andere browser installeert? <-- probeer als test bijv. Firefox of Opera even. Dit niet om je over te halen die te gebruiken maar om uit te vinden waar het probleem nu zit.

Ja, een hoop vragen maar hoe meer relevante info hoe beter :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Vdub

Vdub

Wie anders?

Topicstarter
Word had ik al als lezer uitgezet.
HTML is nu ook volledig uit, probleem in Outlook is weg(alleen geen html mail meer)
alle instellingen zijn zoals ze altijd waren. IP via DHCP, internet van @home via Draytek Vigor 2200E.

Ik gebruik geen proxy.
Windows is volledig uptodate.
Geen virussen en geen spyware(adware draait elke dag.)
CPU is 99% niet actieve systeemprocessen.

Ik zal even proberen firefox oid te installeren.
Pagina: 1