[Speedtouch 570i] Poorten Mappen

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 08:05

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
Zoals de titel al suggereerd lukt het me niet om poorten te mappen op mijn Alcatel Speedtouch 570i (De wireless versie dus) - wat een kutding :| -

Hier een picje van mijn webinterface:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~muil/Images/Router.jpg

O, eitje zou je zeggen. Vul alle gegevens in en het zou moeten werken... Ja, dat zou inderdaad moeten, maar bij mij dus niet... Heeft iemand enig ide hoe ik dit (zeer vervelende) probleem kan oplossen?

Heb ongeveer alles al geprobeerd

Mijn vaste IP in default server; dan zonder en met vaste en interne geprobeerd
Mijn interne IP als default server, ""
Zonder default server, ook ongeveer alle combinaties die ik kon verzinnen :|

edit:
Volgens een vriend van mij zou het kunnen liggen aan het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~muil/Images/Router-2.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Shapeshifter op 10-12-2004 17:02 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:44
weg

[ Voor 100% gewijzigd door ArieR op 10-12-2004 18:27 . Reden: Deze stumperd heeft de OP niet goed gelezen ]

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
PiM-RuLeZz schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:53:
O, eitje zou je zeggen. Vul alle gegevens in en het zou moeten werken... Ja, dat zou inderdaad moeten, maar bij mij dus niet... Heeft iemand enig ide hoe ik dit (zeer vervelende) probleem kan oplossen?

Zonder default server, ook ongeveer alle combinaties die ik kon verzinnen :|
Zoals dus in mijn startpost staat, begrijp ik dit alles ook wel. Het probleem is juist, als ik die gegevens invoer.

Ik zie een mooie poortmap in het lijstje en... hij doet het niet...

Voorbeeldje, poort 6881 gemapped voor Azureus, maar ik heb altijd gele gezichtjes (NAT error dus) en als ik die wizard gebruik zegt 'ie dat ook... "Nat error"

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
- Kick -

Heeft niemand enig ide, want ik heb er best wel last van en XS4all beweerd dat het hun verantwoordelijkheid niet is. Voor de rest is er op de search niet echt iets te vinden :(

Verwijderd

Shapeshifter schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:35:
- Kick -

Heeft niemand enig ide, want ik heb er best wel last van en XS4all beweerd dat het hun verantwoordelijkheid niet is. Voor de rest is er op de search niet echt iets te vinden :(
het klopt dat het de verantwoordelijkheid van xs4all niet is. ze zijn er om een verbinding te leggen(wat eigenlijk ook eerste verantwoordelijkheid is van kpn). the bare minimum, dus. dit is een modemspecifieke eigenschap die je zelf of met de modem fabrikant (in dit geval alcatel) moet uitzoeken.

Alcatel Helpdesk: 0900-ADSLHLP (0900-2375457)

Ontopic:
Ben niet echt bekend met deze interface van de speedtouch versie. Ik zelf vul altijd dat inside en outside ip in. Mss omslachtig maar het werkt.

• RikTW
  • Laatst online: 22-02 15:36
Shapeshifter schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:53:
Zoals de titel al suggereerd lukt het me niet om poorten te mappen op mijn Alcatel Speedtouch 570i (De wireless versie dus) - wat een kutding :| -

Hier een picje van mijn webinterface:

...

Bedoel je hier het interne IP van je modem? in dat geval moet je (dacht ik toch) het IP van je PC hier invullen (waardoor verkeer op alle poorten naar die PC gaat)
Shapeshifter schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:17:
[...]
Voorbeeldje, poort 6881 gemapped voor Azureus, maar ik heb altijd gele gezichtjes (NAT error dus) en als ik die wizard gebruik zegt 'ie dat ook... "Nat error"
Ik dacht dat Azureus wel wat meer poorten nodig heeft, als je het Azureus zelf eens laat mappen (met UPnP aan op je modem)?

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
Het is nu een beetje te laat om dat nummer eens te proberen denk ik :P. Maar ik ga het zeker proberen.

En met intern IP bedoelde ik inderdaad het IP adres van mijn PC in het netwerk.

En Azureus zelf laten mappen :? Dat moet je me dan eens uiteggen hoor, kan dat dan?

edit:
Een medewerker van XS4All wilde het nog even met me proberen, hij zei dat ik bij "outside IP" nooit mijn vaste ip-adres moest invullen (wat ik een beetje vreemd vind, maar oke) Dus ik zijn suggesties maar 'ns gevolgd en... het werkte niet :|

Hij dacht dat ik mijn router maar "transparant" moest maken (whatever that may be) Hij had het over een ppp.ini van de Alcatel site halen :?

[ Voor 46% gewijzigd door Shapeshifter op 11-12-2004 22:50 . Reden: Nieuwe info :) ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mwbreur/Router.jpg

je moet outside IP op 0.0.0.0 zetten intern op ip van pc waar het naartoe moet poorten spreken voor zichzelf.

je kan ook eens proberen een update te doen voor firmware.

en bij server IP kun je het best computer ip invullen waar de meeste traffic heengaat, scheelt ookal hoop portmap gedoe.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02 16:07
Beetje voor de hand liggend: heb je wel apply en dan op save all geklikt na het invullen van je napt lijst?

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
Als ik iets wijzig druk ik altijd netjes op "Apply" dan op "Save All" en dan op "OK"

Heb geprobeerd wat er gesuggereerd werd, hielp niets :( (Ik ga nog de nieuwere firmware opzoeken)

Mijn interne IP staat in het lijstje en als default server ingesteld

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~muil/Images/Router3.jpg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een lading pics != een goede topicstart

En Overige Hardware != Network Troubleshooting/Internet & Telefonie

Graag even de GoT Huisregels er nog eens op naslaan, zowel mbt welk forum je in post als mbt aan welke voorwaarden een topicstart hoort te voldoen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.