Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zalman Multi Fan Controller & CCFL

Pagina: 1
Acties:

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Hey tweakers,

Ik heb al gezocht naar een antwoord op mijn vraag, nog niet gevonden op tweakers, dus hier gaat ie dan. Ik heb zo'n DUAL CCFL kit, en een Multi Fan Controller van Zalman :

Afbeeldingslocatie: http://www.sochilled.co.uk/products%5Cfanmulti.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.casemodgod.com/zalmanspecs.jpg

Ik wil dus op die 2 links boven, dat is die trapgewijze, daar wil ik graag mijn CCFL's op aan sluiten, en wel zo dat elke CCFL op 1 van de 2 trap dingetjes komt, zodat ik uiteindelijk dan de 2 ccfl's appart kan besturen...

DUs was mijn vraag..KAN DAT?

Want de ccfl's zelf zitten gewoon 2 witte kabeltjes, die gaan in die converter, waaaruit vervolgens 1 kabeltje komt..en die is rood met zwart maar die gaaat naar PSU en kan ik dus niet naar fan controller brenge aaah! Help me please!

Alvast bedankt medetweakers

:9 :9 :P :9

Hier nog pic van die ccfl kit dus..zullen jullie slimme jonges vast niet nodig hebbe maarja..voor dez ekerheid

Afbeeldingslocatie: http://shop.alternate.nl/prodpic/200x200/t/tk-s22.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Deslaw op 10-12-2004 16:45 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 23:11

Turkish

zhé germans

Door de witte draden gaat een vele malen hogere spanning dan 12V heen, dus wat jij wilt kan niet. Je kan wel door een ander stekkertje aan die rood zwarte draad te maken deze ipv aan je psu aan de fancontroller hangen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Turkish op 10-12-2004 16:47 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je knipt die molex eraf, maakt de gele en zwarte draad vrij, en drukt die in je fancontrollor?
zo heb ik het hier tenminste

(bedenk me nu dat die schakelaar er bij zit)
Knip de draad die langs je schakelaar zit los
(meestal rood en zwart oid) en sluit ze aan
tis niet zo moeilijk als je denkt!

Heeft ook een computer!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wil je nu je ccfl´s gaan dimmen? dat kan namelijk niet. En zal er ook niet gezond voor zijn. Op een schakelaar aansluiten zal wel gaan lukken.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
CCFL's dimmen gaat erg slecht, een of twee volt wil vaak nogwel maar daarna gaat de CCFL uit vanwege een te lage spanning. (gebruik de search maar eens, zijn meerdere topics over geweest.)

Een converterter (dat leuke kleine kastje) maakt van de standaard 5V (rood/zwart) een hoogspanning die vervolgens daar de twee witte draadjes naar de CCFL gaat. (een CCFL heeft hoogspanning nodig om te kunnen starten (net als een TL balk).) Mocht je toch de CCFL op de fancontroler willen hangen moet je de rode en zwarte voor de converter gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Kawaii op 10-12-2004 17:16 ]

• Deslaw
Heb de oplossing al gevonden! Thx, gewoon de power cable vanaf de converter geconnect met een power --> fan power kabeltje easy as dell 8)

topic mag geslote worden! :9

• Deslaw
Jah dimme lukt niks, kan em op 5 en 12 en 0 volt late draaien
5 is dan gedimt, maar dan is maar de helft van de ccfl aan..
en 12 is vol aan
en 0 uit natuurlijk
thx anyway :>
Pagina: 1