Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[cm] piramide case

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
hey,

Ik zat een keer thuis en kreeg het idee om een piramide kast te maken. Na wat berekeningen en schetsen besloot ik om hem met 3 zijden te maken. Ik wou hem van hout maken met gespoten plexiglas daar overheen. Dus ik pakte de decoupeerzaag en ging aan de slag.

Na een tijdje had ik een soort houten frame:
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/HPIM01581.JPG

Sorry dat ik niet foto's heb van halverwege het werk maar zo ziet hij er dus nu uit (paar weken aan gewerkt):
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/HPIM01791.JPG

Hier nog de pc in actie:
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/casemod.JPG

Zo... nu eerst een Bavaria

Verwijderd

Netjes... dit vind ik wel een originele mod :)
Jammer dat je geen foto's hebt van het proces...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 16:42 ]

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:09
Ziet er goed uit hoor _/-\o_

Is het niet mogelijk om nog wat detail foto's te posten? Van de afwerking, en binnenkant bijvoorbeeld.

..:: ::..

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik wil niet lullig doen, maar dit heett niet super veel verbetering met je topickick in het andere piramide-case-topic. Als je nou eens wat meer info geeft. ;)
Specs, kosten, gereedschappen, alles wat je hebt gedaan precies.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ziet er wel lekker strak uit, zo ver ik het kan zien is ie ook mooi afgewerkt :)

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ik vind 'm echt wel strak _/-\o_

maar post idd 's wat meer info, features (ik zie een fan-monitor?), close-up foto's, proces-beschrijving...

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
DETAIL! WAT ZIT ERIN! WAA maar ziet er wel erg mooi uit..

alleen..
tis wel zo groot.. :'( neemt heel je bureau in

• dntje
Mijn computer is een gewone amd athlon
- processor: 1000mhz :(
- 128mb geheugen
- hdd 64gb
- kheb geen id wat voor moederbord het is
- videokaart: gforce2 64mb geheugen

misschien moet ik ook nog iets aan de hardware vernieuwen, alleen ik mag nog niet zoveel werk doen (ik ben 13) :P

De kosten:
- cooler 9cm uit een oude 486 gehaald :P
- fangrill 9cm en 8cm samen ongeveer 4euro
- cooler met licht 8cm 8euro
- lichtbuis voor in de pc 10euro
- thermometer 6euro (2e hands)
- tuimelschkalaartje 1euro
- plexiglas 10 euro
- spuitbus 2euro
- hout had ik thuis nog liggen

gereedschap:
- decoupeerzaag
- boormachine
- vijlen
- verschillende boortjes en zaagjes

• Jazzle
  • Niet online
coole mod, idd wat meer detail foto's posten maar egt mooi.
ik ben zelf ook (bijna) 13 en heb al veel gelezen hier, maar heb mijn case nog niet echt gemod (specs, kijk in signature)

• dntje
zo ik heb gewerkt:

Toen ik allemaal berekeningen had gemaakt, maakte ik een stuk papier op ware grootte (van 1 zijde). Dat papier trok ik over op een stuk hout. Na het uitzagen ging ik de zijden in elkaar zetten en maakte de bodem van de kast.

Uit mijn oude kast haalde ik het moederbord en de uitgangen tekende ik over op een zijde (moederbord komt er schuin in en zit gewoon op een plank met plastic). Nadat ik dat had uitgezaagd begon ik de gaten te zagen voor de cd-speler enz.

Nu kon ik het plexi glas kopen. Ik zaagde het plexiglas net zoals het hout was gezaagd. Toen dat eenmaal klaar was kon ik gaan spuiten. Dat id&t teken had ik met schilderstape afgeplakt. Daarna dee ik alle hardware erin en teste ik de pc ff.......en ja hoor hij doet het :).

Ik pakte de coolers (1 aan de zijkant en 1 aan de bovenkant) en maakte ze vast. Het plexiglas had ik ook meteen vastgelijmd. Toen ik het plastic eraf haalde had ik meteen geen spijt meer dat ik het plexi had geverfd.

Nu even de computer opstarten en de (piramide) pc doet het.

• syo
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

jow daan iz wel mooi:P
maar je moet wel wa detail dingseg foto's doen:P

[ Voor 16% gewijzigd door syo op 11-12-2004 10:29 ]

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

• Drawer
  • Niet online
syo schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:11:
jow daankneus iz wel mooi:P
maar je moet wel wa dealiin dingseg foto's doen:P
Klein beetje fatsoenlijk nederlands mag wel hoor. :?
Ik chat veel met zogenaamde ßr33z4h-slets, maar dit slaat alles. :P
Zinnen beginnen bijvoorbeeld met hoofdletters eindigen op punten, en de 's' blijft in het nederlands een s, en geen 'z'.
En ja, ik krijg soms ook de neiging om hier op GoT hetzelfde te typen als ik op msn/icq doe maar ik let erop en hou me in. ;)

Als dit mierenneuken is, dan heb ik niets gezegd. Maar dit is toch echt even té

edit:
Ik zie net je andere posts/topics, heb je gedaan wat Remy zei? De faq´s en Nettiqette lezen?

[ Voor 24% gewijzigd door Drawer op 10-12-2004 18:25 ]

• syo

syo

Verfant bmx'er

srry maar ik ken hem en het was nie lullig bedoelt ofzo. En iz da trouwens lkker dat mieren neuken :9~

[ Voor 4% gewijzigd door syo op 11-12-2004 15:39 ]

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

esox-oc

atec

zeker wel nette mod! jmmr van de specjes maarja wat wil je...ben zelf ook pas 15 en geld komt niet uit de lucht vallen! zo doorgaan echt heel orgineel. Kun je hem ook makkelijk openmaken als je bijv een component wil vervangen ofso, of istie echt helemaal dichtgeschroeft?

offtopic: lol @ hierbove!

http://specs.tweak.to/10443

• Drawer
  • Niet online
Dat was ook niet waar ik op reageerde. Maar op je taalgebruik. En wat je zegt over is dat lekker oid? Daar geef ik geeneens antwoord op. Ik hoop dat je voortaan even let op je taalgebruik want daar doelde ik dus op. Want als iedereen zo gaat praten dan wordt het een grote rotzooi. En we willen GoT goed en overzichtelijk houden. Dus ik hoop hiermee een eind achter deze discussie gezet te hebben (waar ik zelf aan begonnen ben, maar dat terzijde O-) )
Btw: heb je nu al de faq´s enzo gelezen? Ik denk van niet. Doe dat eerst maar eens en denk na voordat je post of het nuttig is. (en te lezen ;) )

• dntje
esox-oc schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:31:
zeker wel nette mod! jmmr van de specjes maarja wat wil je...ben zelf ook pas 15 en geld komt niet uit de lucht vallen! zo doorgaan echt heel orgineel. Kun je hem ook makkelijk openmaken als je bijv een component wil vervangen ofso, of istie echt helemaal dichtgeschroeft?

offtopic: lol @ hierbove!
Ja,
de bovenkant kan je er best makkelijk afhalen en bij 1 zijkant kan je twee schroeven losdraaien om hem eraf te halen

Verwijderd

dntje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:37:
hey,

Ik zat een keer thuis en kreeg het idee om een PIRAMIDE kast te maken. Na wat berekeningen en schetsen besloot ik om hem met 3 ZIJDEN te maken. Ik wou hem van hout maken met gespoten plexiglas daar overheen. Dus ik pakte de decoupeerzaag en ging aan de slag.

Na een tijdje had ik een soort houten frame:
[afbeelding]

Sorry dat ik niet foto's heb van halverwege het werk maar zo ziet hij er dus nu uit (paar weken aan gewerkt):
[afbeelding]

Hier nog de pc in actie:
[afbeelding]
Hehe >:) Nicely calculated Sherlock :D

Nee, even zonder grappen. Ziet er goed uit man!

En mooi werk so far :)

Alleen dat Id&T logo... :r w000t? werk je voor id&t of gewoon een big fan? ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 21:06 ]

Verwijderd

man man man, dit is echt knap werk :Y) de koeling via dit principe moet echt wel top z
ijn, lucht stijgt op in de piramide en hop eruit :9~

mooir werk, mss wat meer foto's?

• syo

syo

Verfant bmx'er

hee wat was er dan zo erg dat "kneus" of dat daillier dinges want dat moest detail zijn ;)

Verwijderd

syo schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:04:
hee wat was er dan zo erg dat "kneus" of dat daillier dinges want dat moest detail zijn ;)
Heh wat? Edit je bericht, adem diep en probeer het opnieuw ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 21:08 ]

Verwijderd

Mooie case :)

even een vraagje, ik ben zelf ook van plan om een case voor mijn server te maken, ook van hout. Hoe zit dat nou met aarde? Ik heb op mijn eigen pc alles via de voeding geaard, en de voeding op een niet geaard stopcontact zitten. Maakt het iets uit als je hout gebruikt in plaats van metaal?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Grappige mod alleen jammer dat je geen pics van tijdens de bouw hebt. Kun je nog wat pics maken van de binnenkant? Zoals afwerking enzo. Zou heel leuk zijn. Hoe zit het eigenlijk met temperaturen?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

leuk en origineel ontwerp!!!

heel mooi... jammer dat het geen CiP was :(

maja

• janklp
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Leuke mod! Maar waarom idd dat idt?

Verwijderd

Je mod ziet er zeker netjes uit, het is in iedergeval een ampart ontwerp :P

• dntje
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:09:
Mooie case :)

even een vraagje, ik ben zelf ook van plan om een case voor mijn server te maken, ook van hout. Hoe zit dat nou met aarde? Ik heb op mijn eigen pc alles via de voeding geaard, en de voeding op een niet geaard stopcontact zitten. Maakt het iets uit als je hout gebruikt in plaats van metaal?
Hout is erg fijn om te gebruiken en de pc doet het dan nog evengoed als bij metaal. Ik heb mijn voeding ook niet op een geaard stopcontact zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door dntje op 11-12-2004 10:11 ]

• dntje
TweakingPro schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:41:
Grappige mod alleen jammer dat je geen pics van tijdens de bouw hebt. Kun je nog wat pics maken van de binnenkant? Zoals afwerking enzo. Zou heel leuk zijn. Hoe zit het eigenlijk met temperaturen?
Ik ga nog foto's maken van de binnekant. De temperatuur is erg laag (ook koude kamer als ik wakker word). Meestal is de temperatuur 18-22 graden.

• dntje
Januszjes schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:23:
Leuke mod! Maar waarom idd dat idt?
Ik wou graag iets aan de zijkant doen waar je doorheen kan kijken en ID&t vind ik wel een mooi logo (en ik vind het goede muziek).

• syo

syo

Verfant bmx'er

ja dat vind ik nou oook (van die muziek) :P en mooie case...

[ Voor 17% gewijzigd door syo op 11-12-2004 10:32 ]

• syo

syo

Verfant bmx'er

nou niemand zegt meer iets..... maar het is wel een mooie case :P

Modbreak:dit is nergens voor nodig... je hebt mail van mij

[ Voor 38% gewijzigd door m-m op 11-12-2004 16:51 ]

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
het is niet erg als 5uur lang niemand reageert hoor

• Drawer
  • Niet online
offtopic:
Syo, stop eens met dit topic te vervuilen. Dit is een forum met duidelijke regels omdat het anders een zooitje wordt. En een van die regels is niet kicken binnen 24 uur. Dit is niet zo als onzinforum, geenstijl enz. , hier is het serieus. Voeg me als je wil maar toe op msn als ik je wat moet uitleggen. (adres staat in m´n MyReact)
@-Yourney- heb ik keer gedaan, maar ik denk dat niet alles overkomt.

[ Voor 23% gewijzigd door Drawer op 11-12-2004 16:47 ]

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 18:26
Ziet er goed uit!

Bij ne laatste NetGamez zag ik trouwens een piramide mod van plexiglas, met een treintje erin die rondjes draaide om de comp:)

Verwijderd

Drawer schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:34:
offtopic:
Syo, stop eens met dit topic te vervuilen. Dit is een forum met duidelijke regels omdat het anders een zooitje wordt. En een van die regels is niet kicken binnen 24 uur. Dit is niet zo als onzinforum, geenstijl enz. , hier is het serieus. Voeg me als je wil maar toe op msn als ik je wat moet uitleggen. (adres staat in m´n MyReact)
Ook een manier om je msn-lijst uit te breiden....Een simpele verwijzing naar de Faq zou voldoende zijn hoor

Verder leuke case... _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 16:45 ]

• dntje
Zo,
ik heb weer wat foto's gemaakt en ik heb mijn best gedaan om ze zo goed mogelijk te nemen.
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/casemod_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/Afbeelding_002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/Afbeelding_003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/Afbeelding_004.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door dntje op 11-12-2004 23:08 ]

• Drawer
  • Niet online
Da´s goei gemaakt. Maar heb je niet een heleboel lege ruimte over? Want je kan echt niet alle hoeken vullen, lijkt mij. En zoals hierboven al gezegd: jammer dat het zoveel plek op je bureau inneenmt en je met die ruimte binnenin niet veel kan doen.

Verwijderd

Drawer schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:12:
Da´s goei gemaakt. Maar heb je niet een heleboel lege ruimte over? Want je kan echt niet alle hoeken vullen, lijkt mij. En zoals hierboven al gezegd: jammer dat het zoveel plek op je bureau inneenmt en je met die ruimte binnenin niet veel kan doen.
Je hebt natuurlijk wel genoeg plaats als je waterkoeling in wilt bouwen :9

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien een ideetje voor een klein extra modje van je CM: Maak een kleine piramide, die je boven je fan plaatst. Klein stukje er tussenuit (afstandhouders van metaal ofzo, op de zijden van de piramide) dat je de lucht nog wel kwijt kunt enzo...maar dan heb je hem echt helemaal strak driehoekig en niet meer afgevlakt, maakt het denk ik echt helemaal af :)

Verder: cool idee, mooie uitvoering. Hoop dat je er geen copyright op hebt zitten...heb nog een celly 1Ghz thuis staan die stof staat te trekken...vind zoiets wel mooi als HTPC eigenlijk, en dan gewoon op een kastje naast de TV zetten, volledig in glanzend zwart afgelakt ofzo.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dntje
Drawer schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:12:
Ja, dat is wel jammer maar gelukkig is mijn burau twee keer zo groot als op de foto. Misschien kan ik idd nog wat cooling in de hoeken doen.

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 14:08
Zeer relaxed idd. Ik ben ook bezig met een kast van hout, alleen dan een cube. Ik liep al een hele tijd met het idee rond om de buitenkant van mijn houten case te bedekken met plexiglas en dat zwart te spuiten zodat het lekker spiegelt. Enig probleem nog voor mij zijn de vingerafdrukken en krassen... 8)7 Heb je daar geen last van? En hoe heb je het plexiglas op het hout bevestigd?

[ Voor 8% gewijzigd door Quadro! op 12-12-2004 20:41 ]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54

Polycom

Poes van goud

Alleen dat id&t logo vind ik lelijk...

verder wel tof :)

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14

KabalA!

[ No-Life ]

Ik snap niet wat iedereen nou zit te zeuren over dat id-t logo, er zijn genoeg mensen die een CS of UT logo op hun pc hebben, waar vaak niks van word gezegd. Daarbij komt dat dat logo (voor zover te zien op de foto's) erg netjes is gemaakt :).
Ook vind ik het mooi dat de voorkant van de cd-rom speler schuin is bevestigd (misschien heb je een detail piccie van de bevestiging daarvan :?) ;)

Verder zou ik zeggen: Nog vele mooie modjaren :P ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Het lijkt me voor de bevestiging dat hij met een stukje hout de cd-rom speler 'verlengd' heeft en uiteinde schuin gelaten en daar het schuine stuk op gezet. Lijkt me namelijk een stukje hout wat ik tussen de lade en de zwarte schuine kant.

Best netjes, voor een 13-jarige.... knap hoor.

• janklp
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Ik weet niet of je het geld er voor hebt maar zouden een paar mooi gekleurde fans niet stoer zijn? Lijkt me opzich ook wel mooi :Y)

• dntje
Johnnyburn schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:40:
Zeer relaxed idd. Ik ben ook bezig met een kast van hout, alleen dan een cube. Ik liep al een hele tijd met het idee rond om de buitenkant van mijn houten case te bedekken met plexiglas en dat zwart te spuiten zodat het lekker spiegelt. Enig probleem nog voor mij zijn de vingerafdrukken en krassen... 8)7 Heb je daar geen last van? En hoe heb je het plexiglas op het hout bevestigd?
Ik heb het plexiglas met alleslijm vastgemaakt en de vingerafdrukken kan je met een doekje weghalen. Voor de krasjes moet je gewoon een beetje voorzichtig zijn :9 .

• Quadro!
Ah, ik was bang dat lijm plexiglas zou aantasten, maar dat valt dus mee. En is dat een lcd-schermpje ofzo rechts onder, naast die tuimel schakelaar?

[ Voor 30% gewijzigd door Quadro! op 13-12-2004 18:52 . Reden: typo ]

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:57:
[...]
Hehe >:) Nicely calculated Sherlock :D
Euh het is toch niet omdat het een piramide is dat die drie zijden heeft (vergeet trouwens de onderkant ook niet te tellen)

Een piramide kan gerust elfendertig zijden hebben hoor.

En een piramide met oneindig veel zijden noemen we gewoon een kegel :)

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Verwijderd

dntje schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:47:
[...]

Ik heb het plexiglas met alleslijm vastgemaakt en de vingerafdrukken kan je met een doekje weghalen. Voor de krasjes moet je gewoon een beetje voorzichtig zijn :9 .
Om geen last meer van vingerafdrukken te hebben kan je je kast gewoon in de (auto) wax zetten. Ik heb een antec sonata waar vlekken een groot probleem zijn bij velen. Maar ik heb er geen last meer van.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 19:03 ]

• syo

syo

Verfant bmx'er

Was dit trouwens je eerste casemod :P of nie en hij was trouwens helemaal niet duur :P
P.S. best een goede tip kan ik nog wel gebruike :9

[ Voor 24% gewijzigd door syo op 14-12-2004 20:27 ]

Verwijderd

syo schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:26:
Was dit trouwens je eerste casemod :P of nie en hij was trouwens helemaal niet duur :P
P.S. best een goede tip kan ik nog wel gebruike :9
jaaaaaaaaaa maaar hij ziet er echt heeeel goed uit echt vet mooi gedan net zo als jij 8)7 nu gen bha zeggen het was een geintje

• Quadro!
<offtopic>Interpunctie, hoofdletters en beetje normale Nederlandse spelling gebruiken is ook een kunst...</offtopic>

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:57
Heel erg netjes gemaakt hoor :)

Alleen zal ik als ik jouw was nog wel ff je kabels opruimen ;)

Kabels omruimen heet ook wel meshen (cable mesh).

Hier kan je wat meer info er over vinden.
Pagina: 1