[exchange] domein nog niet actief, toch mail verzenden

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:42
Hoi,

Ik ben bezig met het opzetten van een Exchange mail server voor ons kantoor. Ik gebruik hiervoor SBS2003.
Internet verloopt via ADSL van planet.

domein: bladiebla.nl

dit domein is nog niet geregistreerd voor het internet.

Mijn domain voor het netwerk is smallbussines.local en voor de email: bladiebla.nl

ik heb 1 user aangemaakt met als email joris@bladiebla.nl en ook een workstation ingericht voor deze gebruiker.

Vanuit dit werkstation kan ik met outlook emails verzenden naar joris@bladiebla en administrator@bladiebla.nl; de mails komen in outlook ook meteen terug.

Aantal vraagjes:

- als ik een mail verzend naar bv jkempen@home.nl dan krijg ik meteen een bericht:

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
'jkempen@home.nl' op 10-12-2004 16:10
There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator.
<bladiebla.nl #5.5.0 smtp;550 Sender verify failed>

Nou had ik gelezen dat je bij Planet adsl gebruikt moest maken van een zogenaamde smarthost voor uitgaande email. Is dit de oorzaak dat de uitgaande email naar het internet verkeerd gaat?

Nou kan ik op 2 plaatsen dit opgeven:
Connectors > Small Bussiness SMTP Connector> Use dns to route to each adress on this domain OF forward all mail through this connector to the following smarthosts

en het kan ook op deze plek:
Servers > Protocols > SMTP > Default SMTP Virtual Server > Delivery > Advanced > Smart host

Op welke van deze 2 plekken moet ik de smarthost invullen?
Wat is de smarthost van planet? Op een pagina van de help van Planet staat smarthost.planet.nl maar deze is helemaal niet te pingen. Moet ik hiervoor mailrelay.planet.nl voor gebruiken (Ik dacht dat dit voor de inkomende email was bedoeld)?

Ander vraagje:
- zolang het domein nog niet voor internet is geregistreerd, zal uitgaande mail naar het "internet" uberhaupt gaan werken? Stel dat ik die smarthost correct ingeef, zal er dan nog een melding komen dat het domein bladiebla.nl niet bestaat?

Laatste vraagje dat misschien wat meer op internet in zijn algemeenheid is gericht:
- ik registreer het domein bij planet, geen hosting, alleen de domeinnaam die doorverwijst naar ons IP van het adsl-modem.

Nou moet ik voor het correct laten werken van mijn Exchange server, een aanpassing in de MX records laten doen:

bladiebla.nl. IN MX 10 mailserver.bladiebla.nl
bladiebla.nl. IN MX 20 mailrelay.planet.nl

Nou is mijn vraag, maakt het wat uit of ik kies mailserver.bladiebla.nl mail.bladiebla.nl of bv smtp.bladiebla.nl?

Oftewel moet ik er bij Planet ook nog voor zorgen dat de "voor-extensie" van bladiebla.nl ook daadwerkelijk voor de dns bestaat? (Vaag uitgelegd i know)