Toon posts:

Nieuwe PC geeft geen krimp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb net uit wat nieuwe componenten samen met een vriend die bij een computerzaak werkt (service afdeling) in elkaar gezet. De configuratie is;

Mobo: MSI K8T NEO socket 754
CPU: Athlon 64 3000+
Geheugen: TwinMos 512 MB PC3200
HD: Maxtor 120 GB ATA 133 7200 RPM
Videokaart: Radeon 9600 PRO

Alles zit er nu in, alles is aangesloten etc. etc., maar... hij doet niks. Als ik op de aan knop druk gaan de koeling van de voeding en die van de processor draaien, maar dat is alles. Geen piepje, geen geluid, geen beeld, geen bios, niks. Ik heb al geprobeerd om de HD even los te koppelen om te kijken of die misschien defect is, maar zelfs dan start 'ie de BIOS niet op. Ook als ik een andere Videokaart erin zet krijg ik geen beeld. Ik heb inmiddels echt geen idee meer waar het aan kan liggen. Heeft één van jullie misschien nog een oplossing?

Ik heb gezocht op dit probleem, maar de meeste mensen die geen beeld kregen hadden hun BIOS geflasht. Dat is hier dus niet het geval, we hebben alles er vanuit de doos gewoon direct in gezet...

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik zou een ander mobo proberen. Ook uit de doos kan hij defect zijn, of misschien is er iets mis gegaan bij het in elkaar zetten waardoor het mobo nu problemen geeft.

[ Voor 12% gewijzigd door OneUp op 10-12-2004 16:22 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat zegt het D-LED/Bracket? (Die vier ledjes op het usb-bracket.....)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Misschien nog handig om even te vermelden: ik had nieuwe spullen gekocht omdat mijn oude PC hetzelfde probleem gaf nadat ik er een nieuwe videokaart en harde schijf in had gezet. Vandaar ook dat ik deze twee componenten even heb vervangen om te kijken of het daar aan lag, maar zonder resultaat...

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

redyak

Try and Fail

ALs ik het zo lees is de kast met voeding gelijk gebleven, Zit daar misschien wat fout. Een paar voedingslijnen die kapot zijn of onvoldoende afgeven.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Begint de fan van je videokaart wel te draaien? Misschien is er inderdaad een voedingskabeltje kapot.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

heb je de fsb goed gezet? (of jumpert dat tegenwoordig niet meer)
al een andere videokaart erin? ander geheugen?

offtopic:
en bij welke zaak werkt dit vriend van je? dan kom ik daar niet meer.. ;) ;)

ping 127.212.23.124

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 17:06
ik heb eerder zoiets gezien. even de bios chip aandrukken, en toen werkte alles ;)
zat blijkbaar niet helemaal lekker....

• mrClass
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04-2025
Ik stem op voeding. Gaat het mobo lampje wel branden? Als dit wel het geval is. Alle overbodige componenten eruit.
Heb je de verbindings busjes (Waar je schroefjes ingaan) allemaal wel op de goede plaats zitten in de kast? Zonder dat er 1 direct verbinding maakt met je mobo?

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Maak je geen sluiting ergens?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als het de oude voeding is die je in een van je vorige topics noemt kun je het wel vergeten. Een 250watt voeding is onvoldoende en er ontbreekt een extra aansluiting voor je MB.

ARME AOW’er

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Guardian Angel schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:05:
Als het de oude voeding is die je in een van je vorige topics noemt kun je het wel vergeten. Een 250watt voeding is onvoldoende en er ontbreekt een extra aansluiting voor je MB.
En als inderdaad die extra aansluiting (2x2 polige ATX stekker, 12V) ontbreekt, kun je het zeker vergeten. Geen wonder dat je systeem dan niet opstart.

Neem dus een goede 380/400 Watt voeding. Zie ook dit topic over voedingen:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 8

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 09:47
Kijk ff of je mobo wel goed in je case zit, en verder geen contact maakt met je case dan met de afstandboutjes. Alleen afstandboutjes op de plekken zetten waar dr ook gaten in je mobo zitten.

Anders probeer je et ff met je mobo op een kartonnen doos waar die in zat oid. met alleen videokaart + monitor, cpu en geheugen. Rest hoef je niet aan te sluiten, et gaat erom dat ie tenminste je bios weergeeft :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag nog even gaan kijken, heb alle IDE drives afgesloten, zowel van de voeding als van het MOBO en daarna met zijkant open aangezet. Alle fans gaan idd draaien, behalve die van de graphische kaart. Toch doet de PC het ook niet met een andere gc...

Ik zal er nog even naar kijken bij die jongen, ik zou niet eens weten waar het BIOS zit en snap de meeste dingen die ik na kan kijken niet precies :P Iedereen hoe dan ook bedankt
Pagina: 1