Toon posts:

[2000] Setup kan geen vaste-schijfstations vinden *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc gekocht zonder besturingsysteem, als ik nu windows2k cd erin doe krijg ik de melding : Setup kan geen vaste-schijfstations in uw computer vinden.

Het is een gygabite moederbord(type weet ik zo niet, maar hij ondersteund sata..) met sata harddisk .... 't is zeer irritant :s \

als ik opstart zegtie wel : serial master 01: Maxtor :|

Verwijderd

Eerst met FDISK een partitie maken (en dezec actief maken)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[win2000]Vind geen HD-Help?!
Die titel pas ik wat aan, je zoekt helemaal geen hulp-CD :+

Moederbord is natuurlijk wel zwaar relevant en iets om op te zoeken voor je hulp zoekt. Check of er drivers nodig zijn voor je controller. Check daarom ook even de OM FAQ / Beleid

offtopic:
En welkom op GoT :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Eigenlijk gewoon een zoektopicje, maar goed:

Men neme een floppy met drivers voor je controller erop en ramme tijdens het beginscherm van de Windows setup op F6.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je met f6 tijdens het booten en de driver op een flop al eens geprobeerd?

offtopic:
limoentje :w :*

[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 10-12-2004 16:23 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 19:29

redyak

Try and Fail

limoentje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:22:
Eigenlijk gewoon een zoektopicje, maar goed:

Men neme een floppy met drivers voor je controller erop en ramme tijdens het beginscherm van de Windows setup op F6.
Welke vaak staan in een mapje op de CD van je moederboard. Je moet ze op diskette zetten want microsoft kan wel booten van CD maar nog geen gegevens lezen :-)

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

Topicstarter
kej zal t proberen, het is trouwens een Gigabyte K8VT800 moederbord maar ik zal even de drivers zoeken, bedankt trouwens voor snelle reactie.. heb al op gygabyte site gezien, maar ik kan deze type moederbord raid drivers niet vinden

Verwijderd

Topicstarter
er staan nogal wat mappen op de cdrom, welke moet ik hebben?:S Chipset, drivers, bootdrv, others? in drivers zitten 3 bestanden: e1000nt4 +e1000bnt +iansnt4n , die moek toch niet hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 16:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:15:
Ik heb een pc gekocht zonder besturingsysteem, als ik nu windows2k cd erin doe krijg ik de melding : Setup kan geen vaste-schijfstations in uw computer vinden.

Het is een gygabite moederbord(type weet ik zo niet, maar hij ondersteund sata..) met sata harddisk .... 't is zeer irritant :s \

als ik opstart zegtie wel : serial master 01: Maxtor :|
http://www.giga-byte.com/...ver/Driver_GA-K8VT800.htm

Serial driver pakken...

• redyak

redyak

Try and Fail

In je boekje kijken naar de naam/code van de SATA aansturings Chip. Is dit die e1000 ofzo dan zit je goed.
Ik weet niet wat er allemaal op je CD staat maar doe gewoon eens een search op sata of ata op de CDROM.
Vaak staat er dan een zelf extracting .exe bestand op waarmee je een diskette kan maken.

:) Net te laat en mijn bovenbuurman heeft gelijk!

[ Voor 9% gewijzigd door redyak op 10-12-2004 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
kej SATA RAID Driver gedownload, maar t is 9 mb , hoe krijg ik dat op floppy :/

op moederbord cdrom zat een map sata, met txtsetup.oem, die had ie nodig, die zet ik wel eens op floppy , dat moet m zijn denk ik. dat zijn de zelfde bestanden als op dat bestand van buurman.. ^Proberen?^

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 16:52 ]

• Cornballer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-04 23:17
Prima moederbordje hoor, ik heb hem ook wel eens gebruikt :D.
De drivers staan zelfs op de bijgeleverde cdrom.
  • Opstart flop voor dos maken
  • Flop erin en aanzetten
  • in een dir op de cdrom (bootdrv volgens mij) staat menu.exe of .com of .bat of zoeiets, is maar een bestand dat menu heet
  • runnen en je controller kiezen, ik had geloof ik de Via nogwat (was maar een met Via), wel een schone flop erin!
  • Windows installer opstarten
  • F6, kan even duren voordat ie reageert
  • drivers kiezen, en kijken hoe snel windows ff op je HDD wordt gepropt!
Het probleem hier is/was dat Windows XP (en dus ook 2000) van voor SATA is, dus snapt de installer het niet helemaal.
Veel succes.

P.S. Voor de volgende keer: je had even in het FAQ'je in oplsagmedia kunnen kijken, daar ben ik er zelf toen ook uitgekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cornballer op 10-12-2004 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen, tis al gelukt! :D bedankt bedankt bedankt;) nu kank mooi computeren:) heb die Sata Raid driver van de mobo cdrom gepakt

• redyak

redyak

Try and Fail

Met die 9 mb van de site kan je de SATA driver in W2000 updaten als dat de nieuwste versie is.

Tip: bewaar dat flopje bij je mobo spullen, je hebt hem zeker nog een keer nodig.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Pasgeleden bij een vriend geweest, die heeft ook S-ATA, iemand anders had zijn pc geassembleerd en netjes een flop gemaakt met drivers. Die was ie kwijt.
Die andere gast kwam ook nog langs om te kijken of het mij misschien niet was gelukt (die gast volgt een opleiding tot systeembeheerder!).
Dus Windows XP Pro. setup gestart, alles laten laden... geen HD gevonden.
Die gast zoeken op internet voor WD Caviar drivers enzo, vindt hij die, maakt hij een flop voor windows setup, ik kies in setup voor F6, lijstje met drivers komt, ik kies de goede... wachten... "Setup kan geen vaste schijfstations vinden..."
Die gast nog verder zoeken, ik pak de handleiding van het mobo er eens bij... wat staat daar...
To create a disk with S-ATA device drivers, insert the included CD-ROM into a CD-ROM-drive and boot from that drive. In the menu, choose Create S-ATA Driver Disk.
Dus netjes gedaan, en het werkte.

Ik heb nu tegen die vriend gezegd dat hij die floppy bij de rest van z'n drivercd's moet bewaren, net zoals z'n Ghost noodflop (die ik heb aangemaakt).

Hopelijk ben ik daar niet meer nodig om de PC opnieuw te installeren, hij heeft nu een Ghost, hij kan het zelf als er iets misgaat.

We are shaping the future

Pagina: 1