Draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 15:18
Ik heb Wanadoo internet via een usb-modem. Ik wil graag draadloos gaan internetten. Ik heb gehoord dat ik dit niet kan met een usb-modem.
Kan iemand mij vertellen wat ik allemaal moet doen om toch draadloos te kunnen gaan?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Wat heb je zelf al gezocht/gevonden?
Enige inzet wordt namelijk van je verwacht hier op GoT.

[ Voor 45% gewijzigd door Jimster op 10-12-2004 16:11 ]

• YorgoB
[quote]Jimster schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:11:
Wat heb je zelf al gezocht/gevonden?

Ik weet dat ik een Router met Accesspoint moet kopen en een draadloos ethernet voor in mijn PC.
Maar hoe gaat het dan met de modem en bekabeling?

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Je kan toch zelf google of de search gebruiken? Belkin heeft een handig online progje om te kijken wat je precies voor apparatuur nodig hebt. http://web.belkin.com/con...index0.asp?cid=27&lang=27

Kijk voortaan eerst zelf even goed voordat je een topic opent.. ;)

Verwijderd

Het makkelijkste zou zijn als je een ethernetmodem of een multipc modem zou hebben daar sluit je vervolgens een accesspoint op aan die draadloos kan communiceren met een pc waneer deze een draadloos netwerkkaartje heeft.

• YorgoB
Ik heb al goed op internet gezocht, maar op bepaalde dingen geen antwoord gevonden.
Ik heb nog een aantal vraagjes:

* Ik MOET dus een ethernet modem kopen.

Nu wordt in mijn meterkast de telefoonlijn gesplitst, met een telefonkabel naar mijn modem. Kan ik hier gewoon een netwerkkabel tussenleggen?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Nee, je MOET geen ethernetmodem kopen. Er zijn ook routers met USB-in, maar deze zijn zo duur dat je beter een draadloos-ADSL-ethernetmodem/router kan kopen. Daar koop je dan een draadloos PCI kaart of draadloos USB adapter bij voor in je pc. Klaar.

Verwijderd

ja kan ook gewoon een draadloos acces point/router kopen waar al een adsl modem in zit ... Dan heb je maar een bakje ipv twee.

Ja usb modem mag je wel de vuilbak in doen

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

sweex heeft daar een mooie goedkope oplossing voor, maar ook andere merken zoals belkin, d-link of linksys hebben daar goedkope oplossingen voor... vraag anders aan je provider welke zij ondersteunen...

Deze plek is te koop.

Pagina: 1