IBM P-260 21'' Monitor, lijntjes

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:41

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb net op een beurs een IBM P-260 tweedehands monitor gekocht(had ik eerder al over gepost in het TFT-topic omdat ik de TFT in de titel niet zag 8)7).

Mooi ding, ziet er prima uit. Alleen ben ik na het testen tot de ontdekking gekomen dat er op ongeveer 2/7 en op 5/7 van het scherm een lijntje staat met een iets afwijkende kleur. Je moet heel goed kijken om het te zien, en het is dus absoluut niet storend. Ook zijn deze 2 lijntjes alleen te zien bij een lichte achtergrond op de betreffende locatie. Is deze vrij donker dan is het lijntje niet meer zichtbaar. Wat ik ook vreemd vind is dat het bovenste lijntje op exact dezelfde afstand van de bovenrand van het scherm zit als het onderste lijntje van de onderrand van het scherm.

Is dit iets om me zorgen over te maken, ik heb 3 maanden garantie op het ding dus als het erger kan worden of iets dergelijks moet ik 'm snel terugbrengen.

Tja

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij elke beeldbuis met sleuvenmasker zijn er horizontaal 1 (15") of 2 (17" en groter) dunne lijntjes zichtbaar. Deze zeer dunne draadjes zijn horizontaal gespannen over het stalen masker om deze meer stabiliteit te geven. Als deze draadjes er niet zouden zitten dan zou het beeld overgevoelig worden voor trillingen en schokken.
Standaardverhaaltje, kwestie van search gebruiken.

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:41

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Right, ik ga me eens even heel hard schamen... :X

Sorry voor dit domme topic, lock maar, ben niet echt op dreef vandaag.

In ieder geval bedankt voor de uitleg, weet ik dat ook weer!

Tja

Verwijderd

Ze dienen ervoor om de stroken van de Aperture Grill stil te houden.

[search=trinitron lijntjes]
[google=trinitron lines]
http://computer.howstuffworks.com/question406.htm

Verder staat dit ook op de website van IBM:
When viewing a white background, two very thin horizontal lines may be visible across the screen. These lines are the faint shadows of the aperture grille damper wires and are characteristic of this technology. The monitor is not faulty.

Bron: http://www-307.ibm.com/pc...nt.do?lndocid=MIGR-4EJTHQ
Kortom, dat hoort bij de constructie van die monitor - niets om je druk om te maken.

Dit topic is gesloten.