6800 piplines aangezet en blijft langzaam

Pagina: 1
Acties:

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Topicstarter
ik heb een PoV Geforce 6800 128mb

nu heb ik via rivatuner een paar pipelines geunlockt (1 was er stuk) maar het verhaal wordt geen ruk sneller, met die kapotte erbij wel trouwens maar ik heb niet veel zin om naar een filmpje met :? rode :? sneeuw te kijken.

kan het zijn dat rivatuner ze niet goed unlockt?

specs:
orgineel:
3dmark05:
3180
game 1 11.7
game 2 9.7
game 3 18.2

zo'n beetje alle pipes aan en mhzen op 375*825
3dmark05:
3859
game 1 17.7
game 2 12.8
game 3 22.4

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem met mijn Gainward 6800 Golden Sample....alles op stock haal ik 2900 punten...wat erg laag is....en op enchanced mode dus 350/800 haal ik 3100. En als ik alle pipes aanzet en overclock naar 400/910 dan haal een ik score van 3900 in 3dmark05...wat ik dus erg laag vind....

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
open deurtje:

welke cpu heb je en hoe snel draait ie?

het is wel algemeen bekend dat de 6800 SNELLER is dan de meeste cpu's.

dus moet de kaart wachten op de cpu wat niet bevordelijk is voor benschmarken

ik heb een P4 2.4@3.0 (northwood)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

the_virus schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:25:
ik heb een PoV Geforce 6800 128mb

nu heb ik via rivatuner een paar pipelines geunlockt (1 was er stuk) maar het verhaal wordt geen ruk sneller, met die kapotte erbij wel trouwens maar ik heb niet veel zin om naar een filmpje met :? rode :? sneeuw te kijken.

kan het zijn dat rivatuner ze niet goed unlockt?

specs:
orgineel:
3dmark05:
3180
game 1 11.7
game 2 9.7
game 3 18.2

zo'n beetje alle pipes aan en mhzen op 375*825
3dmark05:
3859
game 1 17.7
game 2 12.8
game 3 22.4
euhm, de 6800 (non-ultra) heeft standaard 12 pipelines en 4 (of 5?) vertexshaders meen ik, de NV40 chip zelf heeft 16 pipelines en 6 vertexshaders, waarvan er dus een paar zijn uitgeschakeld bij de non-ultra.
De vertexshaders werken bij jou allemaal neem k aan, das leuk. De extra pipelines (4 stuks) werken niet goed, en laat dat nou net de meeste performancewinst geven ;)
De vertexshaders geven geen mega-performance-boost, je kaart gaat niet opeens 2x zo hard rennen :P hij is ietsje sneller, dat is duidelijk te zien aan je benchmarks en de toename is heel acceptabel voor de extra vertexshaders, nothing wrong here, I guess! 8)

traag is ie in de huidige config zeker niet hoor, anders had je echt een 6800GT of Ultra moeten kopen (die hebben wel 16 pipelines en 6 vertexshaders standaard aan) :z

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
traag is hij zeker niet.
maar wat ik vreemd vind is dat ik de 5e shader heb aangezet de score met 200punten omhoog ging
maar met de 4 pipelines bijna niet.

is het nu zo dat ze wel aanstaan maar mijn cpu kan het niet bijhouden of staan ze toch niet aan?

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

the_virus schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:46:
traag is hij zeker niet.
maar wat ik vreemd vind is dat ik de 5e shader heb aangezet de score met 200punten omhoog ging
maar met de 4 pipelines bijna niet.

is het nu zo dat ze wel aanstaan maar mijn cpu kan het niet bijhouden of staan ze toch niet aan?
dus je draait m op 16 pipelines en 5 vertexshaders? dan zou ie ietsje sneller moeten zijn dan standaard en dat is ie volgens de benchmarks best wel.

w.b. je cpu: als je een 1ghz of lager cpu er in hebt hangen kan k me voorstellen dat games (en dus benchmarks) niet ideaal lopen ongeacht je 6800 configuratie, maar gezien je framerate in 3dm05 zit dat wel aardig snor.

mijn idee is toch echt dat de kaart gewoon normaal presteert voor de pipeline/vertex-config, enig puntje wat ik kan bedenken is dat de overclock niet helemaal doorkomt; welke driver draai je? wat zegt de Hardware monitoring van rivatuner?

Zie: tabblad main, onder kopje target adapter (bovenste hokje) > customize > hardware monitoring. je voltage wordt waarschijnlijk niet direct goed weergegeven, maar de kloksnelheden wel, kijk even of die ook op de ingestelde (oc) waarden staan, ook tijdens benchen/gamen d.m.v. background monitoring (rode knopje linksonderaan in t hardware monitoring menu)

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
ik draai de nieuwe beta nummertje 70.90
memory zit gezellig op 828 (830 ingesteld)
gpu staat stijf op 373 (375 ingesteld)

edit: ik draai op 15 pipes, er is er 1 stuk (rode sneeuw) :?

[ Voor 22% gewijzigd door flippy op 10-12-2004 16:17 ]

Verwijderd

je draait dan niet op 15 pipes maar op 12 ;) ze gaan nm;. in setjes van 4 open, dus heb je er 12. En de beste drivers voor 3dmark03 en 3dmark05 e voor games is 66.81 dus zet die er eens op. Het zal geen mega boost worden, maar het kan ik games een aantal fps schelen.

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
toch vreemd dat je ze in rivatuner wel per stuk kan aanzetten. (ik ga es middage de winteruitvoering van hl2 doen :9 )

dat verklaart ook wel waarom de preformance achterbleef..

nog even wachten tot freezinghardware mijn waterblok heeft en dan wordt het pas echt leuk. :7
(ben ik ook eindelijk van die kahCENZUUUUUUUUUURer ventilator af)

Verwijderd

Je kan ik ze rivatuner per pixel pipe quad open zetten, en dat gaat dus per 4 pipe lines, maargoed je moet in hl2 makkelijk boven de 100 fps kunnen komen op ultra high quality.

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
1280*1024 = 80fps B)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 21:37

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Kan heel goed kloppen. Ik heb de GE van Asus, gesoftmod naar een Ultra met Rivatuner, 16 pipes inlocked ipv de standaard 12, en ze werkten gelijk goed, resulterend in een score van zo'n 5k op 2005, 11k in 2003 en 23k in 2001 :)

Je kaartje zal voldoende zijn om een hele lange tijd (naar game-maatstaven) zonder problemen alle games te kunnen spelen :>

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
meegaan doet ie voorlopig wel.
ik kan het nou eenmaal niet laten om te kijken hoever ie kan.

ben en blijf een tweaker natuurlijk O-)

Verwijderd

the_virus schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:32:
open deurtje:

welke cpu heb je en hoe snel draait ie?

het is wel algemeen bekend dat de 6800 SNELLER is dan de meeste cpu's.

dus moet de kaart wachten op de cpu wat niet bevordelijk is voor benschmarken

ik heb een P4 2.4@3.0 (northwood)
Mijn Specs:

AMD 2400+ @ 2.0 GHZ Stock Speed
Gainward 6800 Golden Sample
512 mb geheugen

Is een score van 2900 alles op stock speeds bij 3dmark05 redelijk?
want als ik het vergelijk met andere dan is mijne erg traag of licht het aan mijn trage CPU ?

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
dat ligt dus aan je cpu, probeer eens 3dmark01 of zo
of een timedemo van ut04 of farcry.

Verwijderd

Waarom moet ik 3dmark01 proberen?
is dat meer voor VGA?

Verwijderd

gisteravond even bij een vriend zijn winfast 6800 le wat opgeschroeft naar 360 X 780 en 12 pipelines open gezet plus 2 vertex units en die deed toch 3100 in 3dmark05, dus dat is niet slecht voor die kaart.
en hij kan nog hoger geklokt worden.

Verwijderd

Wat waren zijn specs?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:01:
[...]

Mijn Specs:

AMD 2400+ @ 2.0 GHZ Stock Speed
Gainward 6800 Golden Sample
512 mb geheugen

Is een score van 2900 alles op stock speeds bij 3dmark05 redelijk?
want als ik het vergelijk met andere dan is mijne erg traag of licht het aan mijn trage CPU ?
Klopt wel ongeveer idd, in 05 zit je aan de bottleneck van 128mb van het kaartje

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

ligt het dus aan mijn CPU of aan mij VGA?

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:08:
Waarom moet ik 3dmark01 proberen?
is dat meer voor VGA?
die is meer gemaakt voor gpu dan cpu's
als maakt 01 niet maximaal gebruik van je gpu is het wel een goede manier om je cpu een beetje te ontlasten.

ps:
3dmark (alle versies) wil niks zeggen of je daadwerkelijk een spel kan spelen.
ik was gister bij iemand die kan 3dmark03 niet lekker kon draaien maar hl2 draait wel als een trein.
kijk dus liever naar de spellen zelf (door een bijvoorbeeld een timedemo te gebruiken, of een guide op google vinden voor de ideale instellingen per spel)

Verwijderd

Net 3mark01SE gedraaid en ik haal een score van 11403 alles op stock speed is dit een redelijk score?...

En op welke instellingen draai jij HL2...als ik Alles op high zet en AA en AF bij options in de spel op maximum zet dat hapert hij licht bij acties en haal een fps van 30 dan. En hoe gebruik je zo'n timedemo eigenlijk? hoe werkt dat?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 17:33 ]

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:30:
Net 3mark01SE gedraaid en ik haal een score van 11403 alles op stock speed is dit een redelijk score?...

En op welke instellingen draai jij HL2...als ik Alles op high zet en AA en AF bij options in de spel op maximum zet dat hapert hij licht bij acties en haal een fps van 30 dan
dat is ook wel te verwachten met AA en AF op maximaal.
draai AA een tandje terug, die neemt het meeste geheugen in beslag

Verwijderd

Maar is mijn 3dmark01 score redelijk? 11403 ? op stock speeds. en hoe test ik een TimeDemo bij hl2?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 17:36 ]

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
om een goede verglijking te kunnen trekken moet je toch even naar de resultbrouwser van 3dmark moeten

voor de timedemo:
www.google.nl :)

Verwijderd

Heb net HL2 gedraaid ....1024x768 alles op high en AA en AF staan uit en op 350/800 en ik deed new game en ik hal slecht 19 fps bij de trein in het begin :S

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:03:
Heb net HL2 gedraaid ....1024x768 alles op high en AA en AF staan uit en op 350/800 en ik deed new game en ik hal slecht 19 fps bij de trein in het begin :S
texture quality wat lager zetten, je geheugen zit vol.
kan ook proberen je agp apeture size op 16 te zetten (niet lager)

Verwijderd

Dus het ligt aan mij geheugen? nog 512mb erbij aanschaffen? want ik neem aan dat ik met een 6800 kaart wel hl2 op high kan spelen...want dit 19 fps is wel erg laag

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
je geheugen op de videokaart.
als die vol zit gaat hij naar je reguliere ram toe en dat is een stuk langzamer.

edit: stripje van 512 erbij is ook wel tof ja.

[ Voor 19% gewijzigd door flippy op 10-12-2004 18:28 ]

Verwijderd

Hoe kan die dan vollziten en wat kan ik eraan doen dat hij niet vol raakt?

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:24:
Hoe kan die dan vollziten en wat kan ik eraan doen dat hij niet vol raakt?
hoe?
de mooier de plaatjes (minder compressie) neemt meer plaats in beslag.
kijk maar naar divx en dvd....
oplossingen

1e:

oplossing indien te weinig gehuigen in je GeForce 6800 128mb O-)

2e:

texture quality lager zetten

3e:

AA uitzetten

[ Voor 14% gewijzigd door flippy op 10-12-2004 18:33 ]

Verwijderd

Ik heb alles op High staan AA en AF staan uit. Bij een vriend met GFFX5700 en alles op high zonder AA en AF en dan haalt hij nog meer fps dan mij...en we hebben zelfde CPU.

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:36:
Ik heb alles op High staan AA en AF staan uit. Bij een vriend met GFFX5700 en alles op high zonder AA en AF en dan haalt hij nog meer fps dan mij...en we hebben zelfde CPU.
dan ga ik nu even de open deurtjes intrappen:
alle spyware eraf halen.
kazaa, msn,en al die andere zooi UITZETTEN (dus dat je aleen nog maar een klokje ziet onderin de hoek.NIKS MEER)
nog beter: format c /u. en windows er weer opzetten
download speedfan eventjes en kijk eens naar je temps. kan goed dat de beveilliging er continu opgaat.
boven de 55 moet je je zorgen gaan maken. (ikke lekker op 30 zitten)(700mhz oc'd) :X
pak een sroevendraaier en haal de zijnkant er es af, en zet er een tafelventilator tegenaan. als dat wel werkt het je een hitteprobleem.

(mark is moe van het tiepen en gaat nu eerst even eten :Y) )

Verwijderd

the_virus schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:49:
[...]

dan ga ik nu even de open deurtjes intrappen:
alle spyware eraf halen.
kazaa, msn,en al die andere zooi UITZETTEN (dus dat je aleen nog maar een klokje ziet onderin de hoek.NIKS MEER)
nog beter: format c /u. en windows er weer opzetten
download speedfan eventjes en kijk eens naar je temps. kan goed dat de beveilliging er continu opgaat.
boven de 55 moet je je zorgen gaan maken. (ikke lekker op 30 zitten)(700mhz oc'd) :X
pak een sroevendraaier en haal de zijnkant er es af, en zet er een tafelventilator tegenaan. als dat wel werkt het je een hitteprobleem.

(mark is moe van het tiepen en gaat nu eerst even eten :Y) )
Heb heb al C format gedaan nadat ik mijn kaart binnen heb gekregen....ik keek net naar bios daar stond aperture op 64 mb? ik heb hem op 128mb gezet. Of hoort hij op 64mb te staan?

• SH4D3H
  • Laatst online: 04-10-2025
AGP aperature size op 128 MB zetten :)
Niet zo laag, het is een aanvulling op je videokaartgeheugen, en dat lijkt ie nodig te hebben :)

Verwijderd

Heb het op 128mb gezet....hl2 gestart nog steeds laag fps...heb texture detail op medium gezet en ik ging bij de begin van de spel naar buiten....en meteen 15 fps :S

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
zet voor de grap eens de textures op medium/low.
als dat nog niet helpt zou ik toch eens kijken naar de temeratuur in de kast.
de gpu is voor zien van een temperatuur trottle functie.
als je de mogelijkheid hebt im in de drivers te klooien met de fan (asus heeft da wel) probeer dan de smart functie (automatish regelen van de snelheid) uit te zetten.

en natuurlijk eventjes de kast optentrekken en er tafelfan tegenaanzetten of zo.

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
u vraagt tweakers levert:

half life 2 benschmark

Verwijderd

Wel raar dat bij CSS dit probleem er niet is...daar speel ik alles op high en AA en AF op max en zit rond de 50/60 fps....alleen bij half life 2 lijk ik het te hebben...ohja de GPU-Kern temperatuur is 43 graden

Verwijderd

the_virus schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:15:
[...]

texture quality wat lager zetten, je geheugen zit vol.
kan ook proberen je agp apeture size op 16 te zetten (niet lager)
Agp size op 16?? het minimale is toch 64, maar je kan het het beste op 256 zetten. Vaak moet je het dubbele van je videokaartgeheugen nemen voor de beste prestaties. Maar je zou meer moeten halen als die 19 fps, dus het zou kunnen liggen aan:

Drivers, meer geheugen (512 erbij), textures lager zetten. Je kan makkelijk boven de 80 fps zitten.

Verwijderd

Maar waarom moet ik Textures lager zetten? met deze kaart hoor ik dat toch op high te kunnen spelen?...

edit: the_virus, zou jij je specs ff willen vertellen? dan ga ik het even vergelijken met de mijne.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 13:46 ]

Verwijderd

Met de nieuwste spellen is voor optimale textures al 256 mb aanbevolen, met 128 mb krijgt hij het gewoon heel erg zwaar, dus zet je textures gewoon op medium en probeer het dan is te spelen.

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
Opmerking over de pipelines. Ik heb zelf een geforce 6800LE (@ 12x1.6vp 350/850Mhz) die heeft standaard 8 pipelines. De stap naar 12 pieplines geeft de kaart een behoorlijke boost (van 6xxx naar 8xxx 3dmark03) het unlocken van de overige quad heeft een veel kleiner effect op de performance. Kijk maar eens rond in het grote Geforce 6800LE topic. De vertex pipes hebben ook maar en klein effect op de score. Maar prober je kaart nu maar over te clocken, dan kun je ook nog veel hoger komen!!! (en sprokkel je er zo weer 1000 a 2000 puntjes bij in 3dmark03, let wel op je koeling, de kaart is behoorlijk warm!)

Verwijderd

Heb net hl2 Timedemo gedaan....op 350/800 haalde ik 43 fps :S veels te laag als ik naar reviews kijk van dit kaart.

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
specs:
PoV Geforce 6800 128mb
P4c 2.4@ 3.0 }:O
1024mb ram (ddr400)
intel 865pe chipset
(en een raid 5 config van 1.4TB _/-\o_ )

ps:
over die apeture size:
als je ram op de videokaar vol zit gaat hij swappen naar je normale ram, wat er voor zorgt dat hij zeer traag wordt. als je de apeture size heel laag zet (niet onder de 16, anders boot ie niet) kan je het swappen voorkomen en hem dwingen om aleen je videokaart ram te gebruiken.
probeer maar eens 16mb en 256mb in 3dmark, merk je snel genoeg wat het verschil is.

Verwijderd

Moet ik hem eens op 256mb proberen te zetten en dan 05 draaien?
16 kon volgens mij niet..ik kijk wel ff

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

the_virus schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:30:
specs:
PoV Geforce 6800 128mb
P4c 2.4@ 3.0 }:O
1024mb ram (ddr400)
intel 865pe chipset
(en een raid 5 config van 1.4TB _/-\o_ )

ps:
over die apeture size:
als je ram op de videokaar vol zit gaat hij swappen naar je normale ram, wat er voor zorgt dat hij zeer traag wordt. als je de apeture size heel laag zet (niet onder de 16, anders boot ie niet) kan je het swappen voorkomen en hem dwingen om aleen je videokaart ram te gebruiken.
probeer maar eens 16mb en 256mb in 3dmark, merk je snel genoeg wat het verschil is.
[offtopic]
RAID5? 1.4TB aan schijven of 1.4 aan beschikbare ruimte?
[/offitopic]

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
bruikbare ruimte.
er zitten 6x 300gb maxtors vastgeknoopt aan een 3ware escalade kaart }:O

[ Voor 4% gewijzigd door flippy op 11-12-2004 22:41 . Reden: ps: ik heb nog ruimte over voor 2 schijven..... }:O ]

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:37:
Ik heb de GE van Asus, gesoftmod naar een Ultra met Rivatuner, 16 pipes inlocked ipv de standaard 12, en ze werkten gelijk goed, resulterend in een score van zo'n 5k op 2005, 11k in 2003 en 23k in 2001 :)
Hmm ik heb ook een Asus GE, en ook van plan m'n kaart te softmodden mbv Rivatuner. Alleen vraag ik me af of het schade aan je kaart kan opleveren indien de uitgeschakelde pipes/shaders toch kapot blijken te zijn wanneer je ze inschakeld. Dit heb ik nergens duidelijk kunnen lezen, en omdat het toch een bovengemiddelt dure kaart is wil ik wel weten waar ik mee bezig ben.
De Asus GE is zoals elders gezegd, sowieso geen slechte OC'kaart, want een stabiele 420mhz core en 1200mhz geheugensnelheid met stockkoeling is niet verkeerd.. De temperatuur komt bij volle belasting niet boven de 71 gr, en idle tussen de 51 en 61 gr. Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden.. :)

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 07-02 21:37

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 05:52:
[...]

Hmm ik heb ook een Asus GE, en ook van plan m'n kaart te softmodden mbv Rivatuner. Alleen vraag ik me af of het schade aan je kaart kan opleveren indien de uitgeschakelde pipes/shaders toch kapot blijken te zijn wanneer je ze inschakeld. Dit heb ik nergens duidelijk kunnen lezen, en omdat het toch een bovengemiddelt dure kaart is wil ik wel weten waar ik mee bezig ben.
De Asus GE is zoals elders gezegd, sowieso geen slechte OC'kaart, want een stabiele 420mhz core en 1200mhz geheugensnelheid met stockkoeling is niet verkeerd.. De temperatuur komt bij volle belasting niet boven de 71 gr, en idle tussen de 51 en 61 gr. Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden.. :)
Haal de FAQ van rivatuner erbij, of eventueel een handleiding, en lees die goed door. Hou zosieso goed bij welke wijzigingen je maakt. Je kan de pipes die je aanzet ook weer uitzetten, mochten ze niet goed blijken te zijn. Ik heb de Geforce 6800 GO van mijn dell laptop nu ook al overgeklokt met rivatuner, en dat ging heel goed. Softmodden ga ik hier niet proberen.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken, ik heb behoorlijk veel vertrouwen in de Asus en voor de tijd dat ik hem gehad heb, heeft hij uitermate netjes gepresteerd. Ik denk dat hij nog wel meer aankan dan tot waar ik heb gepushed heb, maar de overkloktool van asus wilde niet verder gaan, dus daar hield het even op. En ondertussen is dat systeem verkocht om plek te maken voor de nieuwe laptop, financieel gezien, dus kan het niet meer voor je testen :P

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
als je er achter komt dat er piplines stuk zijn (rode stippen of zo) dan heb je daar waarschijnlijk alleen last van in een 3d progamma. je desktop zal wel goed blijven dus kan je altijd weer terug naar je oude situatie.

mocht het echt fout gaan start je op van cd/flop en verwijder je in windows\system het bestand NVSTRAP.DLL en paresto de piplines worden niet aangezet (dat gebeurt pas als windows laad)

Pagina: 1