2 exchange servers 1 domain

Pagina: 1
Acties:

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 11:53

lizardking77

----------------

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar niks kunnen vinden vandaar deze vraag.
Ik heb de volgende situatie. Ik werk voor een Amerikaans bedrijf waarbij al onze sites in een domain werken. We gebruiken Exchange 5.5 als mail server (wordt begin 2005 vervangen voor exchange 2003) In Amerika staat de "hoofd" exchange server met een externe verbinding waar alle externe emails binnen komen. Mijn Amerikaanse collega's hebben een heel agressief spam beleid met als gevolg dat ik veel klachten krijg dat bepaalde emails van klanten en dergelijke niet bij ons aankomen.
Om dit probleem te kunnen oplossen zou ik graag via onze Exchange server ook externe mail kunnen ontvangen hiervoor moet ik dus een externe connector aanmaken. Dit is mij duidelijk maar hoe kan ervoor worden gezorgt dat mail voor Amerika daar aankomt en mail voor europa hier? We maken namelijk gebruik van dezelfde domain naam en die mag helaas niet veranderd vworden.

i am the lizardking, I can do anything

Verwijderd

Dat kan alleen vanuit Amerika geregeld worden. Zij zijn degene die de mail als eerste opvangen, dus zij zijn degene die bepalen wat er vervolgens wel of niet met de mail gebeurt.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
gaat je dus niet lukken, je kan zoiets niet opsplitsen

tenzij je weer naar pop3 (connectors) wil :D, dan is er weer een hoop mogelijk :p

Verwijderd

met pop connectors gaat het ook niet lukken. je zal de mogelijkheid moeten hebben om je mx records aan te kunnen passen en zeer waarschijnlijk zijn die gegevens in america aanwezig.

dus ga je je collega's in america spammen dat er van alles niet bij jullie aankomt en dat ze moeten regelen dat het wel aankomt.

Verwijderd

Hoezo met pop connectors niet??! Als ze in de VS de mail op een popserver droppen dat voor de nl users bestemd is en die popboxjes worden met een popconnecter leeggetrokken is het toch ook goed?

Kleine kans alleen dat dat zal gebeuren, maar het is iig mogelijk :)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 22:18
Als de mx naar de server's in America staan, dan gaat dit inderdaad niet werken. Het verhaal met de pop server's gaat ook niet op, want de mail moet toch eerst ook ontvangen worden? En ja, deze moet dan eerst door het spam filter van je collega's. Het lijkt me handiger, dat je dit even intern gaat uitvechten want zo ga je niet tot een oplossing komen.

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
misschien dat ze in America mee willen werken met een white-list voor hun spamfilter?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
leon1e schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:08:
Als de mx naar de server's in America staan, dan gaat dit inderdaad niet werken. Het verhaal met de pop server's gaat ook niet op, want de mail moet toch eerst ook ontvangen worden? En ja, deze moet dan eerst door het spam filter van je collega's. Het lijkt me handiger, dat je dit even intern gaat uitvechten want zo ga je niet tot een oplossing komen.
hoeft niet
sommige providers ondersteunen pop3 + smtp mail

zo komt de mail eerst via hun binnen -> pop3 box ja/nee?

wel pop3 box, afleveren in mailbox bij provider

geen pop3 box? push to smtp mail america

het kan dus zijn dat de mx records direct naar de server van de klant verwijzen... dan gaat het dus niet werken (dit is iets wat veel bedrijven doen.... en waar ik op tegen ben maar goed, vaak krijg je dan open relayings etc.)

Verwijderd

richardkraal schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:29:
geen pop3 box? push to smtp mail america
en dan voor elke NL alias popboxen gaan instellen :?
lijkt me niet echt handig...

Verwijderd

Move PNS > NT

Verwijderd

leon1e schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:08:
Als de mx naar de server's in America staan, dan gaat dit inderdaad niet werken. Het verhaal met de pop server's gaat ook niet op, want de mail moet toch eerst ook ontvangen worden?
Wel als de Nederlandse popboxjes ge-exclude worden van de spamfilter.
Pagina: 1