[Debian] Winamp?

Pagina: 1
Acties:

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021
Weet iemand of het mogenlijk is om Winamp5 onder linux te draaien (desnoods emuleren)?
heb zelf hiervoor nooit een binary gezien of een source.

Xmms werkt perfect, maar mis gewoon iets... een beetje mooie skin (winamp5 modern skin opgerold ziet er nou eenmaal strak uit) en de library -> mooi lijstje met internet radio en tv

Ik weet dat er wel ooit een beta is gemaakt van Winamp3... maar dit schijnt een grote flop te zijn geworden, die zoek ik dus echt NIET winamp3 had niks speciaal te bieden.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Je zou in de plaats van xmms ook eens naar andere audioplayers voor linux kunnen kijken. Rythmbox bijvoorbeeld.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
of probeer het met wine te draaien, wie weet werkt het ook nog..

• The_Savage
frim schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:11:
of probeer het met wine te draaien, wie weet werkt het ook nog..
Dat wil ik noujuist weten :P werkt dat?
draai momenteel nog onder windows, maar als ik een tool als winamp moet gaan missen blijf ik waarschijnlijk niet lang bij linux en vindt ik het dus vrij zinloos om er een dag aan te verspillen.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Wine heeft dat wel gedocumenteerd.

• The_Savage
lol, oeps finaal overheen gekeken, srry :X
bedankt allemaal.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

The_Savage schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:08:

Xmms werkt perfect, maar mis gewoon iets... een beetje mooie skin (winamp5 modern skin opgerold ziet er nou eenmaal strak uit) en de library -> mooi lijstje met internet radio en tv
Als het je puur hier om gaat. Kijk dan eens naar BMP. Die heeft ook mooie graphics en is based on XMMS.

Hier het eerste plaatje wat ik tegen kwam met google:
http://ktown.kde.org/~danimo/bmp_kde_diropen_dlg.png

apt-get install beep-media-player

[ Voor 4% gewijzigd door DeMoN op 10-12-2004 15:48 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

XMMS is toch ook compatible met de winamp skins? In ieder geval met de classic skins voor zover ik weet.

ieeeepppppp :P

• DeMoN
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

VROEM! schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:11:
XMMS is toch ook compatible met de winamp skins? In ieder geval met de classic skins voor zover ik weet.
Klopt. :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je denk dat je om deze reden waarschijnlijk Linux niet leuk gaat vinden, kan je er beter gelijk mee stoppen.
Ik zou willen dat dit het enige mankement aan linux was ;)

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
het grote voordeel van winamp 5 is zijn library, Ik heb momenteel amarok en music player draaien maar beide kunnen ze lang niet aan winamp 5 tippen.

edit: ik heb even winamp 5 geintalleerd en hij doet het wel maar de media library niet.

edit2: Media library doet het ondertussen ook, alleen de main window van winamp neemt mijn gnome skin over erom heen dus zieter lelijk uit maar daar valt vast wat aan te doen.

[ Voor 51% gewijzigd door Niakmo op 11-12-2004 14:04 ]

• The_Savage
zirus schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:44:
het grote voordeel van winamp 5 is zijn library, Ik heb momenteel amarok en music player draaien maar beide kunnen ze lang niet aan winamp 5 tippen.

edit: ik heb even winamp 5 geintalleerd en hij doet het wel maar de media library niet.
Is bij mij niet gelukt, krijg wel voor elkaar om met wine die installatie uit te voeren, maar het opstarten lukt gewoon niet (kan het zijn dat het aan modern skin ligt?)

• Niakmo
zou kunnen, ik heb moderns skin uitgezet en directsound en nog wat dingen die ik niet nodig heb, het enige vervelende wat ik nog heb is een lelijke rond om winamp heen en dat de playlist en main window niet gelinkt blijven.

edit:
Okey, ik heb alles nou opgelost, het kwam doordat ik wine en winamp als root instaleerde en gebruikte dat ik die lelijke window kreeg want ik had nog geen configuratie file. Maar alles werkt nou naar behoren :)

zelfs onder wine blijft winamp sneller dan menig linux mp3speler, vooral de library.

[ Voor 42% gewijzigd door Niakmo op 11-12-2004 14:22 ]

• The_Savage
Ligt het aan mij, of ontbreekt er echt iets aan winamp :?
mis de bovenste balk in main venster en main venster is ook iets kleiner

• Bergen
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

En dan is er nog het onbekende beep-media-player, op XMMS gebaseerd maar dan in GTK2-uitvoering, dus mooie fontjes enzo. Winamp 5-skin van winamp.com afplukken en hoppa. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/2004-12/beep.png

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 22:26

M-ThijZ

Riding on Rails

http://www.winamp.com/skins/details.php?id=138231

Dan is dit de download link dus

• Niakmo
Bergen schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:38:
En dan is er nog het onbekende beep-media-player, op XMMS gebaseerd maar dan in GTK2-uitvoering, dus mooie fontjes enzo. Winamp 5-skin van winamp.com afplukken en hoppa. :)

[afbeelding]
maar dan heb je nog steeds geen media library toch?

• Bergen
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

zirus schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:52:
[...]

maar dan heb je nog steeds geen media library toch?
Dat is waar... Maar ik vraag me af hoeveel mensen dat daadwerkelijk gebruiken. Persoonlijk vind ik dat niet echt een gemis.

Ik zie nu dat DeMoN ook al had verwezen naar BMP. Oh well..

• The_Savage
Ik ook totaal niet... ging mij maar om de onderste 4 knopjes in die library, Internet Radio, Internet TV, Winamp Music en Winamp Video
Heerlijke functies

• Niakmo
Ik heb iets van 100 albums die ik allemaal geript heb en ik luister meestal hele albums achterelkaar of soms alleen maar 1 artiest en die media library is echt perfect daarvoor. Het is gewoon itunes maar dan een stuk minder bronnen en werkt gewoon handiger.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik heb winamp laatst geinstalleerd op een PC in een bar. Ik gebruikte de library nooit maar toen ik het hun ging uitleggen hoe het werkte enzo kwam ik erachter dat het toch best handig is.
Al moet ik zeggen dat alles je alles netjes ordend op artiest/cd dat je wel zonder kan.

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06-2025
zirus schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:47:
Ik heb iets van 100 albums die ik allemaal geript heb en ik luister meestal hele albums achterelkaar of soms alleen maar 1 artiest en die media library is echt perfect daarvoor. Het is gewoon itunes maar dan een stuk minder bronnen en werkt gewoon handiger.
dan zou ik eens naar rhythmbox kijken als ik jou was... is een clone van iTunes (in opbouw) werkt erg goed. Voor streams e.d. kan ik streamtuner aanraden.

• terabyte
  • Laatst online: 06-07-2025

terabyte

kan denken als een computer

The_Savage schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:16:
[...]
draai momenteel nog onder windows, maar als ik een tool als winamp moet gaan missen blijf ik waarschijnlijk niet lang bij linux en vindt ik het dus vrij zinloos om er een dag aan te verspillen.
Als dat jouw enige criterium is, zou ik gewoon bij Windows blijven, want Linux of elk ander besturingssysteem waar Winamp niet (native) onder draait zal dan een grote teleurstelling voor je zijn.

• Niakmo
kroeske schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:13:
[...]

dan zou ik eens naar rhythmbox kijken als ik jou was... is een clone van iTunes (in opbouw) werkt erg goed. Voor streams e.d. kan ik streamtuner aanraden.
dat had ik al gedaan, ik neem aan dat rhythembox het zelfde is als de music player die bij debian zit. Maar die had moeite met het inporteren van mijn 3000 liedjes. Verder is winamp 5 onder wine een stuk sneller dan welke mp3 speler voor linux die ik tot nu toe heb geprobeerd. }:O

• The_Savage
terabyte schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:18:
[...]

Als dat jouw enige criterium is, zou ik gewoon bij Windows blijven, want Linux of elk ander besturingssysteem waar Winamp niet (native) onder draait zal dan een grote teleurstelling voor je zijn.
Het is al gelukt :P winamp draait zelfs zeer goed onder linux :)
Het enige waar ik nog wat op moet knutselen is de library (kan links ook direct van internet afhalen bij winamp.com) maar de software matige versie is meer voor de luie mensen (ben ik er 1 van }:O )
Wat ik vrij appart vind is dat zowel XMMS als BPM (de rest eigenlijk ook niet, behalve natuurlijk winamp) het niet voor elkaar krijgen een cd af te spelen :?. Ze zien het gewoon als een lege cd.

Eigenlijk nog ff een vraagje, waarom is het onder linux niet mogenlijk om muziek te 'streamen' over lan (muziek van een andere computer afspelen zonder deze eerst naar eigen hdd te moeten kopieeren)? Ook de wine-winamp doet dit niet, of heeft dit meer met netwerk config te maken? (zit momenteel niet thuis)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

The_Savage schreef op zondag 12 december 2004 @ 01:36:
[...]

Eigenlijk nog ff een vraagje, waarom is het onder linux niet mogenlijk om muziek te 'streamen' over lan (muziek van een andere computer afspelen zonder deze eerst naar eigen hdd te moeten kopieeren)? Ook de wine-winamp doet dit niet, of heeft dit meer met netwerk config te maken? (zit momenteel niet thuis)
Dat ligt gegarandeerd aan je netwerk config en hoe je de files over je netwerk haalt. Het is namelijk prima mogelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vermoedelijk transferereer je die bestanden via gnome-vfs of kioslaves? Voor zover ik weet, gaan die het boeltje inderdaad volledig lokaal transfereren. Als je dat niet wil, mount dan de shared directory via NFS of SMB op je lokaal file systeem.

• The_Savage
idd gebruite gnome-vfs :P mounten werkt goed :)

Gebruik nu gewoon beep media player, dat winamp maar half werkte begon toch te irriteren.
heb al last van afkick verschijnselen :P.
Op naar het volgende probleem... audio cd's (onbekende fs :? kaboodle is de enige die kan afspelen)

ach alles went, als je linux beetje redelijk ingesteld hebt is er goed mee te leven (webmin scheelt een hoop :), ookal zijn er een hoop tweakers op tegen)

even samengevat: Winamp onder linux (v5.07) werkt dus wel, zolang je maar geen gebruikt maakt van de modern skin en de library. Daarnaast mis je bij mainwindow de titelbalk.
Moet wel toegeven dat hij lekker snel is (en ziet er ietsjes beter uit als kaboodle :P)

• Niakmo
The_Savage schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:43:
idd gebruite gnome-vfs :P mounten werkt goed :)

Gebruik nu gewoon beep media player, dat winamp maar half werkte begon toch te irriteren.
heb al last van afkick verschijnselen :P.
Op naar het volgende probleem... audio cd's (onbekende fs :? kaboodle is de enige die kan afspelen)

ach alles went, als je linux beetje redelijk ingesteld hebt is er goed mee te leven (webmin scheelt een hoop :), ookal zijn er een hoop tweakers op tegen)

even samengevat: Winamp onder linux (v5.07) werkt dus wel, zolang je maar geen gebruikt maakt van de modern skin en de library. Daarnaast mis je bij mainwindow de titelbalk.
Moet wel toegeven dat hij lekker snel is (en ziet er ietsjes beter uit als kaboodle :P)
de library doet het bij eigenlijk perfect, ik weet niet wat er bij jou niet doet?

• The_Savage
zirus schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:05:
[...]

de library doet het bij eigenlijk perfect, ik weet niet wat er bij jou niet doet?
de library niet ;)... wil niet starten

• Niakmo
raar, bij mij doet die dat wel, en ik heb ook wiamp 5.04 en de wine die bij debian sarge zit weet even niet zo snel welke versie dat is. Heb je geprobeerd met wine config te spelen, en heb je het geinstaleerd als gewone user en niet root? Wine wil geen config file aanmaken als je root bent.

• The_Savage
zirus schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:09:
raar, bij mij doet die dat wel, en ik heb ook wiamp 5.04 en de wine die bij debian sarge zit weet even niet zo snel welke versie dat is. Heb je geprobeerd met wine config te spelen, en heb je het geinstaleerd als gewone user en niet root? Wine wil geen config file aanmaken als je root bent.
Wine --> 0.0.20040716-1.3
winamp 5.07 geinstalleerd onder user, netjes een config aangemaakt

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-02 13:49

Flydude

Mighty pirate

The_Savage schreef op zondag 12 december 2004 @ 01:36:
[...]

Check Shoutcast.

I am rubber, you are glue

• The_Savage
kan me vergissen hoor maar denk niet dat dat met shoutcast gaat ;)... ik ga er dan vanuit dat op bijv. een lan-party niet iedereen een shoutcast server heeft draaien, al helemaal niet met de muziek die ik waarschijnlijk wil horen ;)

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-02 13:49

Flydude

Mighty pirate

Dan begrijp ik je niet... Streamen is het over een netwerk broadcasten van muziek en dat kan via shoutcast.

Wellicht bedoel je het delen van muziek a la iTunes?

I am rubber, you are glue

• The_Savage
bedoelde meer filestreamen, (in windows is er standaard een buffer die ervoor zorgt dat je muziek kunt afspelen vanaf het netwerk, zonder deze eerst volledig te hoeven downloaden. Ik heb het dus niet over het broadcasten van muziek (ook al tijdje mee geklooid :P) want daarbij bepaald de server naar welke muziek jij luister (of je moet iets als een snowcrash plugin hebben)
Pagina: 1