Toon posts:

[2003] Logon script via GPO wordt niet uitgevoerd*

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een W2K3 server opgetuigd en daar een aantal users op aangemaakt.

nu heb ik met kixtart een login script gemaakt en dat probeer ik via een GPO te laten uitvoeren bij het inloggen.

bijvoorbeeld voor de gebruiker Tony. ik met GPMC een policy aangemaakt op mijn domein.

de policy heet Login script. en roept het bestand kixaanroep.bat aan bij het inloggen.
vervolgens heb ik bij de security filtering van deze policy, de gebruiker tony toegevoegd en deze lees en apply rechten gegeven.
daarna de policy op enable gezet en ook enforce aangevinkt.

de standaard security policy heb ik niet aangepast. deze staat boven de login script policy en wordt dus daarna uitgevoerd. maar aangezien hier niks aan gewijzigd is neem ik aan dat dat geen probleem is voor de uitvoer van het login script.

mijn aanziens zou bovenstaande configuratie moeten werken. alleen gebeurt er als ik vanaf een XP station inlog dus helemaal niks.

om eens wat anders te proberen heb ik ook een VBS script aangemaakt, maar ook deze weigert dienst. als ik echter bij de user tony in zijn profile opgeef dat login.vbs als login script gedraaid moet worden dan werkt het WEL. roep ik hier echter kixaanroep.bat aan dan werkt het weer NIET, terwijl beide bestanden onder de NETLOGON share staan.

wie o wie kan mij hiermee helpen?

nog wat aanvullende info. :

ik heb het inloggen geprobeerd vanaf een XP station en een NT4 werkstation maar beide werken niet.

de W2k· server is net klaar en heeft nog geen updates of dergelijke gehad
het XP station heeft alle updates behalve SP2
het NRT station heeft geen updates gehad

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

logged die xp bak wil in op jouw domein en niet gewoon in een werkgroep?
Want dan kan je blijven zoeken natuurlijk...........

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Even titel gewijzigd:
W2K3 : logon script nachtmerrie, het wordt niet > [2003] Logon script via GPO wordt niet uitgevoerd*

Dit zodat de titel voldoet aan Windows Operating Systems - Policy en het probleem iets duidelijker beschreven wordt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb in XP ingesteld dat ie op het domain moet inloggen.

is er een manier waarop ik op de server kan zien of het werkstation ingelogd is op eht domein?

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:37

kraats

Ik rol

heb je in kixaanroep.bat gewoon zo'n soort regel staan: "%0\..\kix32 %0\..\login.kix" ?
En staan kix32.exe en de dll's van kix ook in de NETLOGON-map?

[ Voor 14% gewijzigd door kraats op 10-12-2004 15:22 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

Topicstarter
ja de DLL´s van kixtart staan ook in de netlogon share.

de kixlogon.bat bevat de volgende regel

@ ECHO OFF
\\mama\NETLOGON\kix32.exe \\mama\NETLOGON\logon.kix
EXIT

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
nt4 gaat natuurlijk nooit werken met GPO's, dat is alleen voor 2000 >

controleer het pad,

werken normalen logon scripts in de user settings wel?
zo niet, ff testen?

vul dan NIET het volledige pad in, maar iets als, logon.bat, natuurlijk moet dit bestand zicht wel bevinden in de netlogon map

• kraats

kraats

Ik rol

en wat draait er als je handmatig \\mama\NETLOGON\kixlogon.bat draait? start dan kix32 wel op?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier ook een W2000 station staan en daar werkt het ook niet op.

als ik het kixaanroep.bat naar de desktop van het XP station kopieer en dan vanaf daar uitvoer dan worden alle schijven netjes gemapt zoals het hoort.

als ik bij ADUC onder de users properties bij profile het kixaanroep.bat invul als loginscript dant werkt het niet, het gekke is als ik hier logon.vbs invul ( een vbs script dat hetzelfde doet als het kix script) dan werkt het wel

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. als ik in de command line van de XP machine opgeef

\\mama\netlogon\kixaanroep.bat

dan krijg ik een foutmelding dat het bestand niet geopend kan worden omdat ik geen rechten hiervoor heb. en dat terwijl de groep users wel toegang heeft tot de netlogon directory

• kraats

kraats

Ik rol

en hoe staan de rechten op c:\WINNT\SYSVOL\domain\scripts van de server? Hebben de losse bestanden hierin wel de rechten van de map?

Verwijderd

Topicstarter
ja daar zat het probleem hem gedeeltelijk dus in.

het bleek de gebruikers geen rechten hadden om kixaanroep.bat aan te roepen.
dat heb ik nu veranderd.

nu kan ik in de ADUC bij de users het login script starten door daar onder profile kixaanroep.bat in te vullen.

via de GPO werkt het echter nog steeds niet

• kraats

kraats

Ik rol

hhmm.. ben niet zo thuis in die policies, maar helpt dit misschien?:
http://www.experts-exchan...rver_2003/Q_20922065.html

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is hetzelfde probleem wat ik heb. helaas heb ik geen account daar dus kan ik de oplossing neit lezen :-(

ik vraag me nou ook af waar het bestand kixaanroep.bat geplaatst moet worden als ik het wil gebruiken in een GPO.

is dat de SYSVOL\domain\scripts directory

of de sysvol\sysvol\domain.intermarketing.europea\scripts directory

óf moet het soms in de desbetreffende GPO folder onder het mapje logon geplaatst worden ?

• kraats

kraats

Ik rol

ik heb ook geen account, maar ik scroll gewoon naar beneden ;)
Dit staat er bijvoorbeeld in, dan moet je toch een eind komen, dacht ik:

Well, it seems to be working now...

Here's where I have the command file:
In the Group Policy Editor: Default Domain Policy\Windows Settings\Scripts (Logon/Logoff)\Logon

\\domain\sysvol\domain\Policies\{31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9}\User\Scripts\Logon
is the location of my command files

drives.cmd
net use j: \\server\share\folder

Thanks to all... how do I share points among the folks?

Netman66 - I had it (for a brief time) in SYSVOL\{domain}\scripts & in the logon for the user (under ad, user, profiles), but that's awfully inconvenient if I want to apply something to all users. I removed it from there when it appeared that the .cmd file was working. As a vbs, though, it still doesn't work.
wshNetwork.MapNetworkDrive "j:", "\\server\share\folder"

It doesn't like wshNetwork?

Pagina: 1