Toon posts:

Rechten opvragen van specifieke groepen in AD

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus aan het spelen met Active Directory en de Group Management Management Console. Nu vroeg ik me af hoe je in 1 oogopslag kunt zien wat bepaalde groepen allemaal kunnen, welke rechten ze hebben.

Built In Groups bijvoorbeeld, zoals account operators, je kunt niet bijvoorbeeld die groep aanklikken, properties opvragen van die groep en op de security tab zien wat die groep allemaal kan.

Nu zijn we overgegaan van NT naar W2K3 en in NT waren groepen door onszelf aangemaakt, die groepen staan nu wel in Active Directory, maar ik kan niet zoals in NT zien wat deze groepen allemaal kunnen, ook kom ik deze groepen niet tegen in de GPMC.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
RSOP, gpresult, stuff like that? En de geavanceerde properties weetgeven in AD Users en computers aanzetten? er zijn ontzettend veel tools voor iig :) Misschien met een pakketje van GFI, met Dameware, of andere tools die er op lijken? Command line kan je ook wel aardig wat opvragen :)

Welke rechten bedoel je precies? er zijn zo ontzettend veel verschillende rechten in AD ... Lees eens een goed boek hierover, neem Windows Operating Systems - Policy en Windows Operating Systems - FAQ eens goed door. Mocht je specifieke problemen hebben met een van de gevonden tools, dan kan je eventueel hier of in Software Algemeen een nieuw topic openen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.