Toon posts:

philips 190s tft trilt onder bureaublad xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al enige tijd dit probleem, als ik mijn pc opstart dan doet mijn tft normaal het welkom scherm bla bla, maar dan opgestart trilt mijn tft op het bureaublad van xp dus en meestal erger als er iets op de voorgrond draait zoals msn,winamp of azureus..., niet erg maar zo'n aardbeving effect of hoe je het ook moet noemen...

Heb hier al heel got afgezocht maar niemand blijkt dat eigenaardig probleem te hebben...

Het scherm is 2 maanden oud en het probleem is ineens gekomen, in alle andere applicaties doet hij het niet, als ik bv i.e. opstart dan trilt het beeld niet meer... of als ik een gametje opstart dan trilt het beeld ook niet, juist op het bureaublad zelf.

Het beeld trilt echter wel niet erg maar het is toch wel irritant, en juist op het bureaublad en in nero zou het ook durven, maar dan is het de start balk die op en neer gaat...

Heb ook al op een geaard contact gestoken maar geen baat, ook geen electrische velden in de buurt, want vroeger deed ie het niet!

Strange

of zou dit een videokaart probleem kunnen zijn?? creative gf ti4600 128ddr 4x agp van zo'n 3 jaar oud...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 17:58 ]

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

doet hij het ook op en andere pc ? of is je resolutie misschien niet goed ...

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Topicstarter
Op een andere pc heb ik het nog niet getest, maar het is toch wel raar dat het juist gebeurd wanneer ik op mijn bureaublad zit, dus als ik i.e. bv minimaliseer dan rilt hij af en toe, (witte strepen die het beeld uit balans brengen maar niet erg)

En dit neemt af naarmate het scherm langer aanstaat, in mijn kamer is het wel niet warm zo'n 14graden...

Mijn resolutie staat op max, 1280x1024 op 70hz

heb nu der verwarming aan gestoken in mijn kamer waar het nu zo'n 22 graden is en nu doet het scherm het niet meer, kan koude nu een rol daarin spelen, ik dacht net hoe kouder hoe beter voor electronica...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is door de koude??????

niemand

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:21
Jah ik denk dat je gewoon je temperatuur op normale kamertemperatuur (ongeveer 21 graden of zo) moet houden. Volgens mij houden tft's namelijk niet zo van kou

[ Voor 4% gewijzigd door sneakyd3ad op 11-12-2004 14:43 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:14
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:01:
Mijn resolutie staat op max, 1280x1024 op 70hz
Probeer 60 hz. Over het algemeen werkt dat toch een stuk beter met TFT schermen. Het is niet zo als bij CRT hoger is ook automatisch beter.

Probeer een ander scherm aan je PC zodat je zeker weet dat het aan je scherm ligt. En probeer het scherm aan een andere PC. Het lijkt mij niet aan de koude te liggen, en als dat wel zo is zou ik em terugbrengen. Een TFT scherm zou toch wel bij 14 graden normaal moeten kunnen werken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Altijd moeilijk zo een probleem te tackelen. Je komt er pas achter wat het precies is als je verschillende zelf geprobeerd heb. Scherm aansluiten op een ander systeem, ander scherm op je systeem, videokaart verwijderen uit XP en opnieuw installeren, scherm terugzetten naar default specs, id de driver wel geinstallerd van het scherm, andere kabel proberen van kaart naar scherm, DX drivers van XP opnieuw installeren etc etc.

Vraag is vaak, n ainstallatie van welke software of bewerking trad het probleem op ? Kan vaak ook een conflict zijn binnen XP, stuurprogamma's etc.

Met andere woorden, veel proberen. Helpt het allemaal niet, Philips kontakten of scherm omruilen voor een nieuwe, het kan een defect zijn :)

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Denk de oplossing gevonden te hebben, een stomme magneet die dicht bij mijn scherm aan een potje vasthangde?!

Man man man toch bedankt

raad van tante kaat nooit een sier magneetje dicht bij je scherm vast hangen... duh ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 03:23 ]

Pagina: 1