[2003] Software installatie gpo niet toegepast op computer?*

Pagina: 1
Acties:

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
[W2k3 domein, w2k & xp clients]
Ik heb handmatig een MSI bestand aangemaakt. Dit werkt, heb het los getest. Ik wil het bestand middels Group policy aanbieden aan W2k clients. Daartoe heb ik een OU aangemaakt, bepaalde computers hieraan toegevoegd. Daarna een GPO gekoppeld aan deze OU en op COmputer niveau een software installation package aangemaakt. Hierna run ik gpupdate. So far so good.
Als ik nu een van de betreffende computers opstart blijkt het pakket niet geïnstalleerd. Ik heb daarna de share en security permissions op de betreffende folder aangepast, zodat de groep "Domain Computers" read/execute rechten heeft. Daarna lukt het nog steeds niet. Wat zie ik over het hoofd?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hebben users wel toegang, waaronder bijvoorbeeld SYSTEM? Nog errors?

Ik zet [2003] even in je titel, aangezien je dit vergeten bent. Lees hierover Windows Operating Systems - Policy nog even goed door :) Welke software hebben we het over? Als je de installatie aan een user toewijsat, werkt het dan wel?

GPO wordt niet toegepast op Werkstations >[2003] Software installatie gpo niet toegepast op computer?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
eventviewer? als je een goede policy hebt, dan zal er een melding in de log files komen of het gelukt is of niet...

soms moet je de pc een keertje of 2 herstarten voordat hij wordt uitgerolt

Verwijderd

hoe zorg ik ervoor dat het uitvoeren van een GPO gelogd wordt zodat ik kan zien of het gewerkt heeft of niet?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:22
sanfranjake schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:28:
Hebben users wel toegang, waaronder bijvoorbeeld SYSTEM? Nog errors?
SYSTEM *kan* geen toegang hebben, want SYSTEM kan niet aanloggen op een share, behalve als je <big security leak>null-session shares aanmaakt</leak>

En voor TS: ik heb ook wel eens dit soort problemen meegemaakt en opgelost door het 'asychroon verwerken van GPO's' aan te zetten. Dit betekent dat 'ie eerst de GPO verwerkt en daarna pas aanlogt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.