Hallo,
We hebben hier een netwerk met ongeveer 40 werkstations welke winxp/win2k geinstalleerd hebben.
Via de domeincontroller server, (win2kserver) via een policy op het hoogste niveau in AD word het inlogscript geregeld
het script staat op \\server\sysvol\netwerk\scripts\domeinaanmelden.bat
Er is een apparte policy aangemaakt die dit regeld op gebruikersconfiguratie
Het script bestaat gewoon uit de simpele commando's:
net use X: \\netwerkpad
Als eerste in het script staat net use /delete x: voor alle netwerkschijven
Vervolgens staat er net use X:\netwerkpad
dit is gedaan om eventuele conflicten met bestaande (misschien handmatig aangemaakt) mappings te vermijden
In totaal worden er eerst 9 verwijderd en vervolgens weer 9 aangemaakt
Als laatste staat er in het inlogscript een regeltje die de proxy instellingen in het register plaatst, dit hebben we gedaan omdat dat via policy's niet naar tevredenheid werkte
Het script werkt in princiepe wel, alleen is er 1 probleem, tijdens het inloggen van een gebruiker worden sommige schijven wel en sommige schijven niet aangemaakt, dit is heel verschillende, de ene keer gaat alles goed, de andere keer mist de gebruiker de S schijf, dan weer de I schijf en dan gaat het weer goed, dit is zo bij 80% van de gebruikers
OS maakt hier niet uit, is gewoon door elkaar
Het gebeurd ook wel eens dat de mapping na een uur opeens weg is.
Wat ik al geprobeerd heb is script op andere locatie, policy op andere locatie maar dit alles maakt niet uit, probleem blijft bestaan.
Na gebruik van de search kwam ik op het volgende topic
[rml][ Win98/2k srvr] Loginscript wil niet *[/rml]
Helaas word hier ook geen oplossing gevonden
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
We hebben hier een netwerk met ongeveer 40 werkstations welke winxp/win2k geinstalleerd hebben.
Via de domeincontroller server, (win2kserver) via een policy op het hoogste niveau in AD word het inlogscript geregeld
het script staat op \\server\sysvol\netwerk\scripts\domeinaanmelden.bat
Er is een apparte policy aangemaakt die dit regeld op gebruikersconfiguratie
Het script bestaat gewoon uit de simpele commando's:
net use X: \\netwerkpad
Als eerste in het script staat net use /delete x: voor alle netwerkschijven
Vervolgens staat er net use X:\netwerkpad
dit is gedaan om eventuele conflicten met bestaande (misschien handmatig aangemaakt) mappings te vermijden
In totaal worden er eerst 9 verwijderd en vervolgens weer 9 aangemaakt
Als laatste staat er in het inlogscript een regeltje die de proxy instellingen in het register plaatst, dit hebben we gedaan omdat dat via policy's niet naar tevredenheid werkte
Het script werkt in princiepe wel, alleen is er 1 probleem, tijdens het inloggen van een gebruiker worden sommige schijven wel en sommige schijven niet aangemaakt, dit is heel verschillende, de ene keer gaat alles goed, de andere keer mist de gebruiker de S schijf, dan weer de I schijf en dan gaat het weer goed, dit is zo bij 80% van de gebruikers
OS maakt hier niet uit, is gewoon door elkaar
Het gebeurd ook wel eens dat de mapping na een uur opeens weg is.
Wat ik al geprobeerd heb is script op andere locatie, policy op andere locatie maar dit alles maakt niet uit, probleem blijft bestaan.
Na gebruik van de search kwam ik op het volgende topic
[rml][ Win98/2k srvr] Loginscript wil niet *[/rml]
Helaas word hier ook geen oplossing gevonden
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Who's general failure, and why is he reading my disk?