[2000] Drivemappings inlogscript niet correct uitgevoerd*

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 15:52
Hallo,

We hebben hier een netwerk met ongeveer 40 werkstations welke winxp/win2k geinstalleerd hebben.
Via de domeincontroller server, (win2kserver) via een policy op het hoogste niveau in AD word het inlogscript geregeld
het script staat op \\server\sysvol\netwerk\scripts\domeinaanmelden.bat

Er is een apparte policy aangemaakt die dit regeld op gebruikersconfiguratie

Het script bestaat gewoon uit de simpele commando's:
net use X: \\netwerkpad

Als eerste in het script staat net use /delete x: voor alle netwerkschijven
Vervolgens staat er net use X:\netwerkpad
dit is gedaan om eventuele conflicten met bestaande (misschien handmatig aangemaakt) mappings te vermijden

In totaal worden er eerst 9 verwijderd en vervolgens weer 9 aangemaakt

Als laatste staat er in het inlogscript een regeltje die de proxy instellingen in het register plaatst, dit hebben we gedaan omdat dat via policy's niet naar tevredenheid werkte

Het script werkt in princiepe wel, alleen is er 1 probleem, tijdens het inloggen van een gebruiker worden sommige schijven wel en sommige schijven niet aangemaakt, dit is heel verschillende, de ene keer gaat alles goed, de andere keer mist de gebruiker de S schijf, dan weer de I schijf en dan gaat het weer goed, dit is zo bij 80% van de gebruikers
OS maakt hier niet uit, is gewoon door elkaar

Het gebeurd ook wel eens dat de mapping na een uur opeens weg is.

Wat ik al geprobeerd heb is script op andere locatie, policy op andere locatie maar dit alles maakt niet uit, probleem blijft bestaan.

Na gebruik van de search kwam ik op het volgende topic
[rml][ Win98/2k srvr] Loginscript wil niet *[/rml]

Helaas word hier ook geen oplossing gevonden

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? :?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:23
gebruik je ook de /persistent:yes code?

dit gebruik ik namelijk wel in mijn omgeving, en ik heb die problemen niet die jij omschrijft

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Grolsch schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:22:
gebruik je ook de /persistent:yes code?

dit gebruik ik namelijk wel in mijn omgeving, en ik heb die problemen niet die jij omschrijft
bij /persistent:yes heeft het weinig nu om de mappings eerst te verwijderen en dan aan te maken imho.

Laat je het loginscript synchrone of asynchrone meelopen?
Je kunt het ook middels een policy doen

[ Voor 5% gewijzigd door mutsje op 10-12-2004 14:28 ]

• Ora et Labora
mutsje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:28:
[...]

bij /persistent:yes heeft het weinig nu om de mappings eerst te verwijderen en dan aan te maken imho.

Laat je het loginscript synchrone of asynchrone meelopen?
Je kunt het ook middels een policy doen
het script loopt via een policy op het allerhoogste niveau en loopt dus synchrone
Wat ik ga proberen is deze regel erbij te zetten: Net Config Server /autodisconnect:-1
persistent zoek ik ook even uit
thx

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:23
mutsje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:28:
[...]

ja en nee, als een gebruiker is ingelogt, kan deze zelfs een persistent mapping weg gooien en zelf wat aanmaken.

Ik geef eigenlijk alleen maar aan dat ik het wel gebruik, en niet de problemen heb van de TS

nooit geschoten is altijd mis :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Ora et Labora
Grolsch schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:40:
[...]

ja en nee, als een gebruiker is ingelogt, kan deze zelfs een persistent mapping weg gooien en zelf wat aanmaken.

Ik geef eigenlijk alleen maar aan dat ik het wel gebruik, en niet de problemen heb van de TS

nooit geschoten is altijd mis :)
Persistent werkt opzich wel, alleen zijn er hier ook een aantal laptops, als die laptops mee worden genomen naar huis oid, en ze zitten niet op het netwerk zien ze nog wel steeds al die netwerkschijven en dat is niet de bedoeling...
maar voor de vaste pc's zou het idd wel kunnen werken

Alleen is dit niet de oplossing dat hij soms een bepaalde mapping helemaal niet meeneemt, het lijkt wel of hij die overslaat oid

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titelfixje: [win2k] inlogscript werkt niet naar behoren > [2000] Drivemappings inlogscript niet correct uitgevoerd*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1