Toon posts:

[Javascript] Formaat Popup venster aanpassen aan tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje, ik heb op dit moment een script draaien om bij sommige definities als je erop klikt, de uitleg van die definitie te krijgen. Probleem is alleen, dat zodra je deze popup opent in een andere resolutie, of als iemand de pc heeft ingesteld op grote lettertypen, dan valt een deel van de tekst weg. Is het misschien mogelijk om de heigth automatisch te laten aanpassen aan de tekst?

Dit is het script dat ik ervoor gebruik:
<SCRIPT language="JavaScript">
<!--
function pve()
{
window.open('kwaliteit/pve.html','mywindow1','width=400,height=250,toolbar=no,location=no,directories=np,status=no,menubar=no,scrollbars=no,copyhistory=no,resizable=no');
}
//-->
</SCRIPT>
Wie kan me hiermee helpen? De width moet 400 blijven, als de height zich maar variable aanpast aan de tekst.

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 11:35

Rexomnium

Vincam aut moriar

Waarom zet je de lettergrootte dan niet vast? :?

Zet gewoon in CSS de grootte van de tekst vast in dat scherm.
body {
font-size: 12px; (of iets dergelijks)
}

[ Voor 77% gewijzigd door Rexomnium op 10-12-2004 13:54 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zelfde script gebruik ik voor meer termen, en die hebben allemaal een andere lengte aan tekst. En als je (zoals bij mijn andere vraag in een andere tread) bijvoorbeeld het letterype van windows op grote lettertypen hebt staan, dan valt de tekst voor de helft weg in de popup.

Verwijderd

En als je height= niet meegeeft? Past hij de hoogte dan niet aan aan de langste waarde?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08
Zelfde geldt hiervoor:
Ga stoeien met CSS :) Genoeg over te vinden, genoeg mogelijkheden ;) Succes.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.