Ik ben zelf na een tijd de lolbroek uithangen op het VWO en daarna Havo op het VMBO Theoretisch terecht gekomen.

Ik heb 2 jaar terug mijn diploma gehaald met hoge cijfers(hoogste van mijn school). Echter, bij het VMBO wordt je enorm veel bij het handje genomen. Het is nog echt school. Je mocht niet te laat komen of je moest nablijven, als je er uitgestuurd werd moest je nablijvent etc. Er werd als het dreigde mis te gaan contact opgenomen met je ouders.
Toen ik echter vorig jaar op het MBO terechtkwam was de instelling totaal anders. Hier maakt het niet uit of je komt of niet, als je niet komt leer je de stof niet en heb je pech. Te laat komen werd als hinderlijk beschouwd, maar meer ook niet. Je doet alles voor jezelf en niet voor school, zoals ik het gevoel een beetje had op het VMBO(komt mede door de cijfertjes over slagingpercentages in de kranten) Je moet veel meer zelf plannen en zelf op leraren afstappen, terwijl dit op het VMBO allemaal voor je werd gedaan. De school doet de planning en leraren nemen contact op met jou. Dit kan voor leerlingen die van het VMBO afkomen een grote cultuurschok zijn. Het was de bedoeling van het VMBO om beter aan te sluiten op het beroepsonderwijs, maar nu blijkt het echter niet goed te werken. Wat dat betreft is het VMBO gewoon een grote flop in zijn huidige vorm.
I love the smell of a Palm in the morning.