exchange 2k3 openbare mappen probleem

Pagina: 1
Acties:

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Hoi iedereen,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een aantal mappen waaronder een map 'iedereen' en een map 'projectleiders '.
Voorbeeld:

Als een gebruiker een emailtje stuurt die bedoeld is voor alle projectleiders en dat

Voorbeeld 1:
Ik wil wanneer er een email verstuurt is naar alle projectleiders in een x bedrijf dat er automatische ( via exchange) een copy gestuurt wordt na de map projectleiders.

Voorbeeld 2:
Ik wil wanneer er een email verstuurt is naar iedereen in een x bedrijf dat er automatische ( via exchange) een copy gestuurt wordt na de map iedereen.

Wat gegevens over de server:

Exchange version: Microsoft Exchange 2003 for Small Business

Ik hoop dat jullie hierbij genoeg informatie hebben

Trouwens ik heb wel gezoekt via Gathering of Tweakers & via google maar helaas niets gevonden.

Met vriendelijke groeten,

Eddy Smits

8-)

workstation server laptop

Verwijderd

AD Users & Computers > Gebruiker > Properties > Exchange General > Delivery Options > Forward To (Deliver messages to both forwarding address and mailbox aanvinken).

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Ik ben bang dat dat net niet de hele vraag beantwoord, maar ik kan me vergissen.

De vraag kan op 2 manieren gelezen worden:
1: Wanneer een individu van de projectleiders een e-mail ontvankgt kun je een kopie naar de public folder "projectleiders" laten versturen. Dat dus volgens bovenstaande princiepe.

2: Wanneer de e-mail verstuurd wordt naar de *groep* Iedereen, of de *groep* projectleiders een kopie ervan opslaan in de respectievelijke public folder. Dit doe je door de publicfolder als een entry op te nemen in de betreffende distributie lijst.

Beidde gevallen dien je de publicfolder "mail enabled" te maken. Hiervoor is voldoende informatie beschikbaar in de online Help, MS press boeken en de MS knowledgebase.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• viper3007
Wat ik probeerde uit te leggen is het volgende:

Wanneer 1 van onze projectleiders een email verstuurt naar bijvoorbeeld bill@microsoft.com moet de gestuurde email een kopie achter laten op de public folders 'projectleiders'.

En dat zou ik graag willen vernemen hoe je dat doet in exchange 2003 Small Business Server.

Met vriendelijke groeten,

Eddy Smits

• viper3007
THanks iedereen, het is me gelukt.