Toon posts:

[XP] Externe HD-behuizing wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Q-TEC Externe HD-behuizing gekocht, maar deze wordt niet door Windows XP (SP1) herkend. Gek genoeg is-ie wèl in het bios te zien, onder het kopje 'Boot' (Asus P4C800 Deluxe), dus niet in het hoofdmenu.

Wat heb ik al gedaan:
- GoT afgezocht
- Remote Storage en Plug & Play-services op 'automatic' gezet in Control Panel
- Bios-opties voor USB 2.0 aangepast
- Nieuwste Intel INF Installation Tool (ofzo) geïnstalleerd
- Bios-upgrade gedownload, maar ik ben te schijterig om 'm te flashen (in het verleden nare ervaringen mee gehad)

Niks helpt evenwel. Wie weet raad? De harde schijf start wel op als ik de kabel in de USB-poort steek, maar verder geeft-ie geen kik.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 11:15

SpeedBart

Futurama 0wnage

Heb je de hdd al wel gepartitioneerd? kijk eens onder systeem beheer ->disk management of er iets opstaat.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij is nog niet gepartitioneerd, maar ik zie hem ook niet onder Disk Management. Volgens de gebruiksaanwijzing kun je hem trouwens partitioneren in XP terwijl hij in zijn behuizing zit.

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Dat zou gewoon moeten kunnen idd, maar zonder partitie zie je niets in windows.....Heb je ooit een nieuwe schijf in je machine gehangen? Die ziet hij niet zonder dat er een partitie opstaat. Ik doe het altijd zo: start-->uitvoeren--> compmgmt.msc --> schijfbeheer en dan kijken naar disks waar nog geen partitie opstaat.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
En ik schreef dus dat de schijf niet in Disk Management is te zien.

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

ok, dan gewoon even de schijf eruit trekken en anders instellen, wat voor een merk schijf is het?
WD moet meen ik altijd op single of masters staan(geen jumpers) En maxtor op master of cable select en seagate op master
Correct me if I'm wrong.

Verwijderd

Topicstarter
't Is een Maxtor en de jumper staat op master.

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Cable select proberen dan...

Verwijderd

Heb exact hetzelfde probleem (zelfde MB). Ik kan het oplossen door de HD op een andere USB poort te prikken. Soms ziet XP hem dan wel.
Wat anders ook wil helpen is alle overige USB apparaten verwijderen. Of nog erger na vrwijdering van alle apparaten onder device manager alle USB poorten verwijderen. Opnieuw opstrten en XP installert automatisch de USB poorten weer. Dan HD proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Vijf dagen later, maar het ding werkt nog steeds niet.
Ik heb in de tussentijd SP2 geïnstalleerd, de jumper op Cable Select gezet en m'n USB-apparaten verwijderd, maar dit heeft niets geholpen.

Zou het aan het moederbord kunnen liggen (aangezien Theeck hetzelfde bord heeft)? En zo ja: wat kan ik hier dan aan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Verrek. Ik heb voor de tweede keer m'n USB-controllers verwijderd, en nu heb ik 'm opeens.

Bedankt voor de tips, iedereen!
Pagina: 1