Toon posts:

RCT3 werkt niet omdat hij directx niet kan vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Roller Coaster Tycoon 3 op mijn computer geinstalleerd, maar als ik het wil spelen, dan geeft hij een error dat het spel directx 9.0 niet kan vinden.

Ik heb directx 9.0c op mijn pc, met Windows XP professional + service pack 1 en 2, staan en heb het ook al een aantal keren opnieuw geinstalleerd, net als ik RCT3 nu al drie keer opnieuw heb geinstalleerd. Maar hij blijft de foutmelding nog steeds geven.

Ik heb het spel ook op een andere computer, eentje met Windows XP home edition + service pack 1 erop, geinstalleerd, op deze computer gaf het spel geen foutmelding en draaide het gewoon.

Het systeem waarop ik het draai en waarop RCT3 niet werkt:
processor: AMD XP 2600+ (1,92 Ghz) 333fsb 512KB BOX
videokaart: Club3D ATi 9200SE 128MB D/T
RAM: 2 x 256MB DDR333 PC2700
Moederbord: AsRock K7S8XE+ Sata-raid, DDR400 - AMD

Het syteem waarop het wel werkt:
processor: Intel Pentium 4 CPU 2.80 Ghz (HT)
videokaart: Radeon 9600
RAM: 512MB, geen idee wat voor

Ik vroeg me af of iemand mij misschien met dit probleem kon helpen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 14:18 . Reden: misschien helpt iets meer info ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft echt niemand een oplossing :'(

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 22:48
als je eens probeerd om de direct x te installen die op de cd staat? :)
wel de oude eerst verwijderen....

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 21:11
Zegt de handleiding of website van RCT3 hier niets over? Heb je daar al naar gezocht?

Het lijkt me hier vooral belangrijk om je grafische drivers goed te installeren, en inderdaad DX90c na verwijderen volledig opnieuw installeren.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Topicstarter
De directX die op de cd staat (dx9.0b) had ik geinstalleerd, maar dit loste niks op. Volgens de handleiding en de website heb ik tenminste een RADEON 8500 64 MB hebben, ik heb een 9200 SE 128 MB, daarom vond ik het eigenlijk erg vreemd dat hij nog steeds die foutmelding gaf. Dit stond in de FAQ:
quote: atari
I receive a DirectX 9 error message
After the game has been installed I receive an error message stating “DirectX 9 not found” or “DirectX9 debug file error”

Check your graphic has enough memory
It is very important that the PC you are running this title on meets minimum specification. Rollercoaster Tycoon 3 requires a MINIMUM of a 64Mb Radeon 8500 or NVidia GeForce3 card.

First determine what type of video card you have. To do this:

Click Start
Click Run
In the box type DXDIAG. Click OK. This will bring up the DirectX Diagnostic Tool
When the tool finishes loading, click the Display tab.

Here you will see the name of your card and its approx total memory. This figure must be above 64Mb in order to run the game.
Dit heb ik allemaal al heel vaak gechecked, maar 't spel blijft die foutmelding geven: "DirectX 9 not found” :?

Trouwens: hoe moet je directx uninstallen? Dan heb je zeker zo'n speciaal programma nodig? (via systeemherstel wil het niet werken)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 21:38 ]

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 16:01
Dus DXDIAG start gewoon op?
En welke versie geeft DX diag aan?
En zijn de drivers goed voor dx diag? (kun je zien in een van de tabbladen..)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Topicstarter
DXdiag geeft niet aan dat er problemen zijn (ik zie nergens meer gele driehoekjes of andere opmerkingen) en nu geeft dxdiag weer versie 9.0c aan (die had ik pas geinstalleerd).

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 16:01
Ook gedaan wat PacJack zei?

Dus eerst nieuwe drivers installeren voor je videokaart,
en vervolgens DX9c _opnieuw_ installeren.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet gedaan, ga ik nu proberen.

In dxdiag zag ik trouwens iets over 'totaal geheugen' en daarachter stond 'n.v.t.', herkent het niet dat er geheugen op die kaart zit? Lijkt me namelijk niet dat dat zo hoort.

EDIT: de driver is nu (opnieuw) geinstalleerd, hij herkent nu wel de 128 MB ram op de kaart.
Ik vraag me af of er wel de goede driver was geinstalleerd toen ik de pc kreeg (kopen kon ik het niet echt noemen). Ik hoop nu dat ik geen problemen meer krijg. Nu moet ik alleen RCT3 opnieuw installeren...

EDIT2: Ok, alles is geinstalleerd en alles werkt zoals het moet, ik ben van het hele probleem af :*) hartstikke bedankt _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 13:36 ]

Pagina: 1