Toon posts:

[XP] Herinstallatie over oude heen zonder dataverlies?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het al een aantal keer behandeld is maar toch even voor alle zekerheid:

Kan ik XP over de oude XP installeren ZONDER dat al mijn documenten verdwijnen?

Ik heb geprobeerd met installatie cd te herinstalleren en dat gaat ook wel lukken, alleen waarschuwt hij dat instellingen verloren kunnen gaan... Geen probleem. Maar hij waarschuwt ook dat "mijn documenten" verloren zou kunnen gaan. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik kan niet meer in Windows komen, dus ik zou ook niet weten hoe ik een backup kan maken, of mn spullen kan kopieren...

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad, en was er iemand zo dapper gewoon door te gaan met de installatie?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:48
Betere oplossing.. download Knoppix (een linuxdistro die je boot vanaf de cd) en kopieer daarmee je "mijn documenten" naar een andere pc / brand ze op cd.

Vervolgens kun je gewoon vers Windows XP installeren :)

Verwijderd

Misschien een tip voor de toekomst, sla geen gegevens op op je OS partitie, maar doe dat op een ander deel van je schijf. Zo voorkom je dit soort dingen en kun je gelijk een fresh install doen. Progamma's als Norton Ghost maken dat helemaal makkelijker, OS installatie erop, alle updates en dan back uppen naar een andere partitie of dvd. Zijn er problemen dan staat binnen 5 minuten je install weer vers terug.

Ik werk altijd zo : OS op c:/ Progamma's op d:/ en data ergens anders. Zo heb ik binnen 10 minuten een fresh install terug met al mijn software ( en dat is nogal wat) en bespaar je een hoop tijd en trammalant uit.

Ontopic : Idd, ff simpel met een knopix van cd-rom booten en je data ff veilig stellen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja dit kan, In Windows Operating Systems - FAQ kan je dit nalezen :) Overigens is het zoiezo niet slim om een reinstall te doen zonder backup van belangrijke data. Een beetje zelf proberen kan ook geen kwaad,, dan had je dit allang uitgevonden. daar zijn we toch immers Tweakers voor?

Lees Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens heel goed door over wat we hier op Got van je verwachten :) In OM FAQ / Beleid staat uitgebreid uitgelegd hoe je bestanden kan recoveren :)

[ Voor 11% gewijzigd door sanfranjake op 10-12-2004 12:56 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters