[2000] SUS server, client IE5 -> IE6*

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 16:45
Ik heb hier in mijn netwerk een sus server hangen en meerdere windows 2000 machines. Sinds kort heb ik een SUS server geinstaleerd op de server hier. Iedere client is zo geconfigureerd dat hij daar iedere dag zijn updates vandaan probeert te halen. Werkt op zich erg goed.

Maar nu kwam ik een wat oudere machine tegen vanmorgen die nog IE 5.0 (met SP4) had en dacht bij mijn eigen hoe kan dit nou weer. OK ik had die machine inderdaad heeeeeeeel lang niet geupdate (schaam schaam). Deze computer beschikte wel over een recente windows 2000 patch die ik via de sus server gereleased had, dus dat gaat goed.
Maar nu ben ik op zoek naar welke update ik moet approven om ervoor te zorgen dan iedereen IE6 installeerd die nog een oudere versie van IE gebruikt. Ik heb een recente cummulatieve patch van IE6 geapproved, en machines die dus beschikken over IE6 zijn redelijk up to date. Maar welke update moet ik approven zodat iemand met IE5 IE6 gaat installeren?

Heb net een half uur in die lijst zitten kijken en zoeken maar ik kom er niet uit, ook een half uur lopen googlen zonder het gewenste resultaat. Is er hier iemand die me helpen kan?

...

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:52
ik denk niet dat deze echte update's doet van internet explorer, hij zal wel alle patches van die versie installeren maar niet de IE6, want het kan zijn dat je niet wilt omdat je die voor een of andere duistere reden nog nodig hebt ( een web applicatie die enkel en alleen onder 5.x draait ofzo )

Die zal je toch wel zelf even moeten updaten

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

SUS is inderdaad voor patches, niet voor een upgrade van IE 5 naar 6. Je zult naar een andere oplossing op zoek moeten gaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:52

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Haranaka
Hmm das wel ruk als ik dat met de hand zou moeten doen. Moet ik eerst gaan inventariseren welke pc's allemaal nog IE5 hebben draaien.
Of wachten op SP5 voor windwos 2000 waar dan wel een nieuwe versie van IE in zal zitten :+

...

Verwijderd

Haranaka schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:11:
Hmm das wel ruk als ik dat met de hand zou moeten doen. Moet ik eerst gaan inventariseren welke pc's allemaal nog IE5 hebben draaien.
Of wachten op SP5 voor windwos 2000 waar dan wel een nieuwe versie van IE in zal zitten :+
En die zal er niet komen, als dus MS:
nieuws: Microsoft annuleert SP5 voor Windows 2000

En IE kun je voor zover ik weet ook niet via AD uitrollen dus het zal helaas met 't handje moeten. Wel kun je daarvoor bijv. met behulp van de IEAK een package maken die je dmv een batchfile ofzo kan laten opstarten en installeren.
Het enige wat je dan nog hoeft te doen is, inloggen met admin rechten, file opstarten, ding zichzelf laten rebooten, nog maals inloggen als admin en klaar.

• Haranaka
Kan ik ook ergens het volledige install bestand downloaden?
Op ms.com kan ik alleen maar de kleine installer vinden van 400 kb die vervolgs weer al zijn benodige data (12 mb) moet downloaden van inet.

...

Verwijderd

je kan zelfs de cd bestellen. gewoon wat beter lezen :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:06
Wupsje in "IE 6 (UK version) full download, waar?"

Info om de full exe te downloaden.

Heb ook gezocht naar mogelijkheden om dit via SUS te doen maar ik heb het uiteindelijk overal maar handmatig gedaan... Via Ghost ging het namelijk niet...(pc's blijven versie 5.5 aangeven o.a)

Whoop!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Wat dacht je van een SMS distributie?

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:09

Arno

PF5A

Als je gebruikers local admin zijn zou je de ie6setup.exe via een registry check (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Version) unattended laten installeren :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 12:50
NRGetic schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:57:
Wat dacht je van een SMS distributie?
Moet hij wel even SMS installeren, lijkt me geen optie.....
Nogal duur om een upgrade te doen van iexplorer.
Ik bied bij deze aan de update voor de helft te doen van de pakketprijs van SMS

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Remc0 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:12:
[...]

Moet hij wel even SMS installeren, lijkt me geen optie.....
Nogal duur om een upgrade te doen van iexplorer.
Ik bied bij deze aan de update voor de helft te doen van de pakketprijs van SMS
Was ook niet bedoeld voor IE alleen. Voor toekomstige installaties van pakketten is dit uiteraard handig. Maar het is natuurlijk maar de vraag of de TS hier op zit te wachten. Iedere It-er krijgt wel eens te maken met het installeren van software op grote schaal. Als je dan iedere keer alle clients moet aflopen, moet je je af vragen of dat niet veel duurder is dan bijvoorbeeld een SMS server installeren...

Addidas-akties willen wij hiero i.i.g. voorkomen :)

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 11:53

lizardking77

----------------

wacht anders ff op de WUS server: http://www.microsoft.com/...ersystem/wus/default.mspx

i am the lizardking, I can do anything

Pagina: 1