Toon posts:

[2000] Terminal server niet te benaderen van buitenaf*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2000 (Sp4) Terminal server draaien op 10.0.0.3:3390 in application mode. Intern kan ik mijn server netjes benaderen, ik heb mijn router (speedtouch 510) heb ik staan dat ip 10.0.0.3 poort 3390 wordt geforward naar mijn externe ip.

Ook heb ik een domain controller SBS 2000 (Sp4) met terminal server met ip adres 10.0.0.2:3389 in administration mode. Intern is deze ook goed te benaderen. Deze staat als volgt geconfigureerd in mijn router:ip 10.0.0.2 poort 3389 wordt geforward naar mijn externe ip

Na het installeren van de terminal server in application mode kom ik ook niet meer op de mijn domain controller, wat voorheen altijd werkte.

Dit heb ik op meerdere locaties werken. Ik heb het idee dat het probleem met mijn terminal server te maken heeft, maar ik weet niet waar ik het moet zoeken. Voor de zekerheid heb ik de speedtouch router, al opnieuw geconfigureerd.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

heb je na het veranderen van de listener poort op de 2e TS Server wel gereboot? Welke melding krijg je precies, heb je de eventviewers al erop nagekeken (misschien kan de license server niet benaderd worden..)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je licensing al geconfigureerd? Vanaf watvoor pc probeer je te verbinden? Lukt het intern wel om de servers te bereiken? Ik pas je titel nog even aan zodat het OS erin vooraan tussen blokhaken staat :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Intern kan ik deze gewoon benaderen, ook op deze poort.

Als je licence server niet benaderd kan worden, kan je wel intern op deze server inloggen dan ?
mutsje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:58:
heb je na het veranderen van de listener poort op de 2e TS Server wel gereboot? Welke melding krijg je precies, heb je de eventviewers al erop nagekeken (misschien kan de license server niet benaderd worden..)

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:58:
Heb je licensing al geconfigureerd? Vanaf watvoor pc probeer je te verbinden? Lukt het intern wel om de servers te bereiken? Ik pas je titel nog even aan zodat het OS erin vooraan tussen blokhaken staat :)
Heb je licensing al geconfigureerd? Nee, maar dit hoeft pas na 90 dagen, en intern werkt alles correct

Lukt het intern wel om de servers te bereiken? Ja dus.

Vanaf watvoor pc probeer je te verbinden? Xp, en Windows 2000 of wat bedoel je ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

je connect dus extern naar ipadres:8890 ipv normaal ip opgeven.welke melding krijg je dan?

Heb je portscan al gepoogt of er uberhaupt wel op die poort wat geluisterd wordt?

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:40:
je connect dus extern naar ipadres:8890 ipv normaal ip opgeven.welke melding krijg je dan?

Heb je portscan al gepoogt of er uberhaupt wel op die poort wat geluisterd wordt?
je connect dus extern naar ipadres:8890 ipv normaal ip opgeven.welke melding krijg je dan

Dat de server niet bereikbaar is of dat hij geen nieuwe verbindingen kan maken. (Je bedoelt Poort 3389)

Nee heb ik niet gedaan, hoe of waar mee raad je mij aan dit te doen ?
Pagina: 1