diskette gebruiken en XP = freeze

Pagina: 1
Acties:

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:06
Hi, ik heb het probleem dat als ik binnen XP pro + sp2 m'n diskettedrive wil gebruiken m'n systeem freezed met als enige oplossing een harde reset.
Als het wel werkt geeft windows fouten als "cannot complete format" en "drive is not ready, close drive door" :(
Ik weet niet hoelang dit al speelt aangezien ik niet dagelijks met diskettes werk.

Wat heb ik gedaan:
  • Andere, goed werkende, diskettedrive geeft geen oplossing.
  • Ook een andere (nieuwe) kabel werkte niet.
  • Ik heb ook een een schone 2000/xp installatie gedaan en alleen bij 2000 werkte het enigzins, maar niet zoals het zou moeten (1.44mb format van een half uur is een beetje lang, verschillende diskettes).
  • I've UTFS, google, KB, etc. :+
Iemand bekend met dit probleem en/of de oplossing 8)7

Het is trouwens de config in m'n sign (p4 2,4 - Asus P4S8X)

[ Voor 7% gewijzigd door SniperGuy op 10-12-2004 12:04 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb wel eens de kabel naar m'n diskette drive verkeerd om aangesloten :D. Dat gaf ongeveer dezelfde symptonen.

Werkt de diskette drive wel naar behoren in dos? Je kan in dos komen door even een winXP win98 install cd te pakken en hiervan af te booten. Dan de 3e optie kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 10-12-2004 22:00 ]

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

wwillem schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:08:
Ik heb wel eens de kabel naar m'n diskette drive verkeerd om aangesloten :D. Dat gaf ongeveer dezelfde symptonen.

Werkt de diskette drive wel naar behoren in dos? Je kan in dos komen door even een winXP install cd te pakken en hiervan af te booten. Dan de 3e optie kiezen.
Windows XP bevat geen DOS meer :/

Maar als je de kabel verkeerd om doet gebeurt er helemaal niets. (Behalve dat het ledje op de diskdrive continu blijft branden)

Default blanke hetero

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09-2025
EbAyzo schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:27:
[...]

Maar als je de kabel verkeerd om doet gebeurt er helemaal niets. (Behalve dat het ledje op de diskdrive continu blijft branden)
en dat je floppydrive disketjes vernaggelt :)

@TS: als je werkelijk al een andere floppy, kabel en OS geprobeerd hebt... dan is waarschijnlijk de controller op je mobo brak!
Al kan je natuurlijk je settings in de bios ook nog eens checken/evt ce bios eens clearen, maar ik vrees het ergste voor je mobo :'(

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
EbAyzo schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:27:
[...]

Ik bedoelde de win98 cd. Je suis desolée :)

• SniperGuy
The_Stickie schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:32:
[...]

en dat je floppydrive disketjes vernaggelt :)

@TS: als je werkelijk al een andere floppy, kabel en OS geprobeerd hebt... dan is waarschijnlijk de controller op je mobo brak!
Al kan je natuurlijk je settings in de bios ook nog eens checken/evt ce bios eens clearen, maar ik vrees het ergste voor je mobo :'(
Zat daar idd ook al aan te denken :(
Heeft me maatje toch gelijk met het feit dat nadat je garantieperiode verlopen is je asus mobo vreemde kuurtjes gaat krijgen :j

Floppykabel kon trouwens maar op een manier ivm. missende pinnetjes ed.
Wat ik trouwens nog niet geprobeert heb is een niet beta bios... :o

• the_stickie
SniperGuy schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:56:
[...]

Floppykabel kon trouwens maar op een manier ivm. missende pinnetjes ed.
Wat ik trouwens nog niet geprobeert heb is een niet beta bios... :o
welke hoogst waarschijnlijk je floppy-probleem toch niet oplost, aangezien een probleem met floppydrives wel als belangrijk wordt gezien bij bios ontwikkeling...

• SniperGuy
Een ander bios (beta/final) is niet de oplossing geweest.
In pure-dos werkt de floppydrive ook niet naar behoren; tijdens het voorbereiden van het flashen gaf het bios-update proggie heel vaak aan dat het niet de juiste flash-file was (pas na een paar keer proberen lukte 't)
Conclusie: floppydrivecontroller is gaar (k*t asus :( )

Brengt ons bij de vraag: wordt binnen pure-dos een usb floppydrive als A: gezien :?

• the_stickie
normaal gezien wel :)

• SniperGuy
Heb een redelijk recent moederbord dus dat moet toch zeker wel gaan lukken :?
Nu nog zo'n ding cheap zien te vinden :X
Pagina: 1