chip fried op m'n hd maxtor 120gb

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:05
deze morgen bleef m'n pc hangen op het bios scherm met de vreeswekkende melding : no system disk, please insert system disk...
Na alle kabels gecheckt te hebben, besloot ik de hd toch maar eens te demonteren...
Toen zag ik dat een van de chips van de aansturing doorgebrand was :(
Natuurlijk had ik geen recente backup, en ben ik m'n digitale foto's van de laatste 3 maand kwijt, samen met een videomontage die bijna af was :(

nu vroeg ik me af of het mogelijk was om de electronica van een identieke (maxtor diamondmax 9 120gb, ide, 8mb buffer) te verplaatsen naar die met de kapotte chip, om zo m'n data terug te halen (direct copieren naar een andere hd) :?

professionele rescue is me te duur (stond al prijzen van in andere gottopics... maar zoveel geld is m'n data me echt niet waard)

schijf rma sturen, lijkt me nogal gevaarlijk, aangezien er toch wel wat gevoelige info opstaat (passwoorden, deel boekhouding(gelukkig wel backup hiervan), etc)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Zou kunnen werken, alleen moet je wel heel erg goed opletten dat je een identiek control bordje erop schroeft...

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
k denk dat het wel in principe zou moeten kunnnen, en als het werkt, moet je ook alles zo snel mogelijk eraf halen. ivm stof en dergelijke

edit: mijn fout, maar de aansluitingen van het printplaatje naar de hd zelf, lukt dat wel?

[ Voor 26% gewijzigd door coller op 10-12-2004 12:03 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
coller schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:58:
k denk dat het wel in principe zou moeten kunnnen, en als het werkt, moet je ook alles zo snel mogelijk eraf halen. ivm stof en dergelijke
Stof???
Je vervangt alleen aan de onderkant het control bordje...
Daarvoor hoef je niet je hele harddisk te openen, dus stof probs zal je niet hebben...

Verwijderd

ik denk dat er wel genoeg maxtor hdd te vinden die stuk zijn, daar zijn die dingen verrekte goed in

helaas heb ik ook 1 van maxtor,
OMDAT ZE GEEN SEAGATE HADDEN 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 14:23 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Promy schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:54:
nu vroeg ik me af of het mogelijk was om de electronica van een identieke (maxtor diamondmax 9 120gb, ide, 8mb buffer) te verplaatsen naar die met de kapotte chip, om zo m'n data terug te halen (direct copieren naar een andere hd) :?
Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" :)

Aangezien wel zo'n beetje alles hierover reeds in de FAQ staat beschreven en je deze kennelijk niet hebt doorgenomen: dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.