A7N8X boot niet - mobo en/of cpu kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen-S
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-08 16:38
situatie: a7n8x deluxe met 2600+ en 512 mb pc3200. geheugen en voeding zijn beide 100% in orde.

mobo + cpu: de typische "geen geheugen geinstalleerd" piep.

mobo + cpu + geheugen: boot niet. fans/leds gaan aan, maar geen piep (en geen beeld).

wat denken jullie: mobo of cpu?

de combinatie heeft altijd goed gedraaid, heb alleen het mobo (zonder cpu/koeler eraf te halen) in een andere kast gezet.

al geprobeerd: bios gecleard en andere mem slots.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Probeer het eens zonder kast, door je mobo op een houten plankje te leggen. heb je wel afstandsbusjes onder je moederbord gezet?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 21:00
sluit de speakertjes aan en luister eens wat er gezegd wordt, indien POST speech aan staat

• Jeroen-S
bordje ligt hier naast me op een bijzettafeltje met antistatisch plastic eronder

-- speech reporter doet niks... geprobeerd

[ Voor 23% gewijzigd door Jeroen-S op 10-12-2004 11:53 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Kan je je cpu en mem testen in een andere compu??
Anders misschien langs een computer toko gaan en lief vragen of ze ff willen testen...
Zullen ze wel doen wanneer je belooft dat wanneer er idd iets verrot is dat je het dan bij hun koopt... :)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 13:05

jotheman

Was like that when I got here!

Ff koeler loshalen en de proccessor eruit en er weer in doen. Ik heb 't vaker gehad met A7N8X en A7N8X-E moederborden, dat leek altijd te werken. Vraag me niet wat t probleem was tho :S

I see dead pixels...

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 21:00
eerlijk gezegd denk ik dat het aan t geheugen ligt, of er is niks mis met het geheugen?

edit: mag ik vragen welk merk geheugen en type je gebruikt, want ik heb hetzelfde gehad toen ik 2 reepjes van mushkin erin zette, echter een nieuwe bios verhielp het probleem

edit2: oops, net ff gemist.

[ Voor 97% gewijzigd door coller op 10-12-2004 12:40 ]

• Jeroen-S
bedankt voor al de snelle reacties. heb net ff de koeler/cpu losgehaald en teruggezet -> geen resultaat.

geheugen is echt 100% ok... getest op mn S939 systeem, vandaar dat ik ook mn cpu niet kan testen

edit: het is twinmos met m-tec chips. ik weet dat dit nogal eens problemen wil geven met dit mobo, maar het heeft altijd goed gedraaid.

edit2: het systeem ligt nu zoals gezegd op een tafeltje met antistatisch plastic eronder. laten we ervan uitgaan dat 1 vd 2 kapot is (cpu of mobo), wat zou je dan gokken?

[ Voor 48% gewijzigd door Jeroen-S op 10-12-2004 12:22 ]

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Ik had gisteravond hetzelfde probleem. Wel fans, geen beeld/postpiep. Ik heb het verholpen door de ATX stekker er beter in te doen, helemaal perfect kan hij sowieso niet, maar blijkbaar zit hij nu wel beter dan eerst.

Great minds think alike!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-08 21:29

Nemesizz

Untouchable

Mijn ervaring met de asus X-serie is dat die nogal gauw kapot gaan (zowel de borden voor amd als P4).

Metname een van de chipjes vlak boven de geheugenslots...

Fans draaien dan wel (soms wil die ook nog wel piepen), maar voor de rest is ie zo dood als een pier.

Dus misschien dat je even naar die chipjes kunt kijken of die niet kapot zijn.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:15

The Legend

*Plop*

Ik heb het zelfde probleem gehad met de MSI K8N Neo 2, bleek ik het P4 12V stekkertje niet te hebben aangesloten |:( (nog geen platform gehad wat dat nodig had :P).

Ik ben toch malle pietje niet!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Heb zelf ook een Asus a7n8x en had hetzelfde probleem. Oorzaak bij mij lag bij een andere CPU die ik erin had geplaatst. In het BIOS moest ik een aantal zaken omzetten. Zonder dat starte het gewoon helemaal niet op. Ik heb mijn BIOS gereset (battery eruit en jumper omzetten, 5 minuten wachten en dan weer terugzetten en battery erin). Daarna kon ik alles weer opstarten.
Pagina: 1