Toon posts:

[SiL3112 > SiL3114] overzetten RAID set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om mijn systeem te upgraden, onder meer met een nieuwe Athlon 64 op een S939 bord.

Nu heb ik 2x160Gb WD S-ATA schijven op een interne si3112 controller (Asus A7N8X Deluxe), op die raid set staat onder meer Windows en zo'n beetje al mijn andere data.
Nieuwe bord dat ik besteld heb (Gigabyte K8NXP SLI) heeft een Si3114 controller onboard.

Volgens de faq zijn de meeste controllers forward compatible en zou de 3114 dus de raid set van de oude controller moeten kunnen lezen. Mijn vraag is: hoe gaat het overzetten in zijn werk? Is dat een kwestie van schijven overzetten en klaar? Zou de windows installatie bruikbaar blijven door het nieuwe systeem?

Mocht de nieuwe controller de set niet herkennen, blijft hij dan leesbaar voor de oude?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:09:
Is dat een kwestie van schijven overzetten en klaar?
Ja.
Zou de windows installatie bruikbaar blijven door het nieuwe systeem?
Je moet sowieso Windows herinstalleren wanneer je drastisch van systeem verandert. Nieuwe chipset, nieuwe apparaten, etc. vergen allemaal nieuwe drivers. Windows zal in de meeste gevallen keihard crashen en BSOD's geven. Geen nood: duw gewoon de SetupCD opnieuw in de gleuf en kies voor de Repair functie of gewoon voor een volledige herinstallatie. Altijd beter :)
Mocht de nieuwe controller de set niet herkennen, blijft hij dan leesbaar voor de oude?
Ja.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

De informatie van je RAID set staat in de MBR op je schijven, dus het is een kwestie van onverzetten en als het werkt dan is het prima en anders moet je ermee terug naar je oude systeem ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, nu nog wachten op het moederbord :)

Verwijderd

Topicstarter
schop....

UPDATE voor de volledigheid / search

Gigabyte bord heeft meer dan 6 weken in bestelling gestaan, uiteindelijk afgezegd en de Asus A8N-SLI Deluxe besteld, met dezelfde si3114 controller.

Goede nieuws: De 3114 controller las inderdaad zonder enige problemen de striped set van de oude controller. Alle data intact.

Slechte nieuws: Windows heeft de migratie niet overleefd. Hele middag lopen pielen met drivers/repairs/bootdisks maar bleef blauwe schermen geven bij het opstarten.
Moet ik er wel bij zeggen dat die install op de vorige PC ook nooit lekker heeft gelopen (random bluescreens bij coldboot, daarna 100% stabiel - erg vreemd allemaal en ja ik heb andere voedingen geprobeerd). Ik heb windows nu maar op een 3e (IDE) drive gezet.