Toon posts:

[debian - ati mob. 9700] Zwart beeld bij booten install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het booten van de eerste cd van debian.
Druk ik op enter als hij zegt
boot:

Hij gaat nu verschillende dingen laden, en op een gegeven moment wordt mn beeld zwart.

Ik denk dat het ligt aan mn vga kaart op mn laptop.
het is een ati radeon mobility 9700.
Ik heb al flink gezocht op google en op got maar zie geen oplossing

Hoe krijg ik mn monitor/vga aan de praat?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 11:14 ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Wat als je CNTRL + ALT + BCKSPC doet? Zie je wel een terminal als je bijvoorbeeld CNTRL + ALT + F2 doet? :)

Verwijderd

Topicstarter
zAo schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:37:
Wat als je CNTRL + ALT + BCKSPC doet? Zie je wel een terminal als je bijvoorbeeld CNTRL + ALT + F2 doet? :)
Blijft hetzelfde.(zwart beeld)(niet zo zwart die ie uit lijkt).

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

kan 't niet zo zijn dat je een 'oude' versie van debian hebt, die je graka niet herkent/ondersteund.

Zijn er geen boot-opties waar je kan kiezen voor verschillende vga-opties (kleuren, res etc.)

Ik heb niet veel ervaring met Linux, maar heb een tijd geleden lopen kutten met RedHat 7.2 (denk ik) op m'n laptop. Was een heel gedoe om die graka te laten werken (brakke oude laptop ook btw). Daar was een aparte schakeloptie voor laptop graka's (maar dan weer niet voor allemaal).

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
J2pc schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:49:
kan 't niet zo zijn dat je een 'oude' versie van debian hebt, die je graka niet herkent/ondersteund.

Zijn er geen boot-opties waar je kan kiezen voor verschillende vga-opties (kleuren, res etc.)

Ik heb niet veel ervaring met Linux, maar heb een tijd geleden lopen kutten met RedHat 7.2 (denk ik) op m'n laptop. Was een heel gedoe om die graka te laten werken (brakke oude laptop ook btw). Daar was een aparte schakeloptie voor laptop graka's (maar dan weer niet voor allemaal).
ik heb de nieuwste debian.
en mn laptop moet helemaal kunnen werken met debian:
kijk maar:
http://infinidim.no-ip.org/aspire2012/

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:55:
[...]

ik heb de nieuwste debian.
en mn laptop moet helemaal kunnen werken met debian:
kijk maar:
http://infinidim.no-ip.org/aspire2012/
kijk evengoed maar even of er geen schakelopties zijn, en of ie daarmee wel werkt, kan nooit kwaad B)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
J2pc schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:59:
[...]

kijk evengoed maar even of er geen schakelopties zijn, en of ie daarmee wel werkt, kan nooit kwaad B)
heb het gevonden: :S
boot: linux debianinstaller-framebuffer=off
Pagina: 1