Toon posts:

[2000] SQL/Terminal Services probleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even 2 vraagjes :
1. Ik heb hier SQL 2000 geinstalleerd maar nu wil ik SP3 installeren. Ik heb dus netjes alle 3 de pakketjes van de site van Microsoft opgehaald.
Als ik sql2ksp3.exe extract, zie ik het bestand setup.bat. Als ik die start geeft hij een foutmelding dat sqlsetup.exe in de map x86/setup niet bestaat.
Als ik dat controleer zie ik inderdaad geen setup mapje in de x86 map.
Hoe komt dit ? ik heb toch echt de goede package gedownload. Bij het einde van de extract geeft hij ook netjes aan dat alles succesvol is ge-extract.

2. Als ik Terminal Services wil installeren op dezelfde server ( Windows 2000 SP4 ) dan geeft hij bij het begin in de installatie van Terminal Services een foutmelding dat de volgende programma`s niet gaan werken of verwijderd worden :
- Compaq Management Agents
- Compaq version control agent
- Internet Explorer 6 SP1
- Data acccess components KB870669
- SQL Server 2000
- Outlook express Q823353
- Compaq Survey Utility
- Windows 2000 Administration Components.

Moet ik mij iets aantrekken van die foutmelding ?

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

1. Zoek op je server naar sqlsetup.exe? Zo niet, opnieuw downloaden?

2. Wat dacht je ervan om even na te gaan hoe je software installeert als je Terminal Services in Application Mode draait? Die melding staat er niet voor niks.

Sundown Circus

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

ad 1: idd, denk dat er iets niet helemaal goed is gegaan met downloaden/uitpakken van je sp3 pakket.

ad 2: Dit lees ik als dat je nu bezig bent om een Application mode Terminal Service aan het installeren bent op je server. Nog ervan afgezien dat Microsoft wel het een en ander vertelt over installatie volgordes (zie reactie RedRose)... Waar ga jij Terminal Services voor gebruiken? Om remote te beheren? Dan is Administration mode meer dan goed genoeg, en krijg je deze melding niet. Wil je daadwerkelijk gebruikers laten inloggen op deze Terminal Server, dan zou ik je nu willen aanraden hier nog eens extreem goed over na te denken of je dat wil.

Terminal Servers horen maar 1 enkel ding te doen: Usersessies hosten. Dat, alleen dat en niet meer dan dat. Geen DNS, Geen Active Directory, Geen andere Netwerkservices, en _NOOIT_ userdata. Terminal Servers hebben regelmatig reboots nodig, er werken mensen gezamelijk op, dus er kunnen resources in de knel raken, en het komt vaak genoeg voor dat je die server even opnieuw moet installeren. Application Terminal servers zijn niets meer dan een vervanging van Client PC's.

Dus wil je dat laatste, doe jezelf dan een enorm plezier, en zet SQL ergens anders op zodat je niet straks met dataverlies zit.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Nou, het zit zo : Ik moet de server opbouwen van de directeur. Ben zelf een stagair.
De bedoeling van de server is inderdaad een application mode Terminal Server waar users op in gaan loggen.
Maar daarnaast ook een server waar de helpdesk op staat. Daar is SQL voor nodig. We hebben nog een SQL server, maar daar draait de boekhouding op en dat wil de directeur dus niet.

De installatievolgorde is als volgt :
Compaq Smartstart
Windows 2000 Server Install
DNS install
Active Directory install

Voorheen :
SQL + SQL SP3 ( Dit was inderdaad een downloadprobleem )
Terminal service.

Nu heb ik SQL helemaal verwijderd en heb Terminal Service gedraait. Vervolgens onder Install Mode de installatie van SQL gestart. Tot nu aan toe is dat nog goed gegaan.
Ben benieuwd.

Hoe zouden jullie zo`n server inrichten als er echt geen andere mogelijkheid was ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 15:37 ]

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

No offence....
Persoonlijk... Niet. Misschien een beetje TE rigoreus, maar dit is zo dramatisch vragen om problemen dat ik hier niet aan zou beginnen. Het type geheugen gebruik - hoe user sessies hier om mee gaan en hoe SQL hier mee omgaat - is ook compleet anders.

Een Directory Controller is bovendien standaard helemaal dicht getikt. Daar mag geen gewone user op inloggen. Dus dat moet je ook helemaal open breken, waarmee je security op straat ligt.

Misschien nog niet optimaal, maar dan liever een aparte server er naast als 2003 AD controller + SQL server daar op geinstalleerd. Da's 1 Windows Server Licentie + de Hardware voor die doos en een backup agent licentie extra waarmee je voor een eenvoudige server misschien 2 a 3 ruggen meer kwijt bent. Dat afgezet tegen het dataverlies en de productieviteitskosten die je er mee uitspaart als er shit is... Lang leve een extra server.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Ik ben het eens met het vurig vosje: geen AD/domain controller en Terminal Services op 1 systeem. Tenzij er misschien maar 2 mensen op gaan werken. Dan is het allemaal niet zo kritisch. Hier hebben we voor pakweg 20 mensen een drietal servers staan: 1: TS +applicaties 2: AD/DNS/File/Print/Mail 3: Firewall

En zaken als Office en dus waarschijnlijk ook SQL moet je na het enablen van je Terminal Server installeren volgens de instructies van Microsoft.

Heb je wel Terminal Server licenties? Anders gaat je server onherroepelijk dicht na 120(90?) dagen.

[ Voor 30% gewijzigd door zomertje op 10-12-2004 16:53 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Move PNS > WOS

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Nog even het os in de titel gezet..

Verwijderd

zomertje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:51:
Heb je wel Terminal Server licenties? Anders gaat je server onherroepelijk dicht na 120(90?) dagen.
Win2k TS is 90 dagen, win2k3 120.
Win2k TS heeft "gratis" connecties voor windows 2000 en XP pro clients.
win2k3 TS heeft "gratis" connecties, als de TS licensing in "per user" mode staat. (geen check)
Pagina: 1